Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem waterdruk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem waterdruk.

    Sinds geruime tijd hebben wij een toenemend probleem met de waterdruk.
    Drukbegrenzer toont 3.5 tot 4 bar aan .Soms tot 8 bar(Vroeger uitgelegd als watertransporten naar watertoren,s'nachts)
    Maar van het moment dat je een kraan opendraait daalt die druk na een 30-tal seconden tot 1 of 0.5 bar. en een flauw straaltje.Sluit je de kraan,dan gaat die druk langzaam terug naar 3 of 4 baar,soms 2.5.
    Dit zowel met koud als warm water.Warm zou je kunnen zeggen kalkaanslag etc.,maar met koud water idem.
    MI ligt er een probleem in de aanvoer.
    Zou de watermeter hier een oorzaak van kunnen zijn?? Of iets anders??
    NB:heb de Watergroep al paar maal gecontacteerd via mail,maar actie schijnt er daar niet in te komen.
    Hun telefoonnummer is alleen voor dringende zaken,maar als iemand een ander nummer kent,altijd welkom.
    Of toch er een dringende zaak van maken???

  • #2
    Re: Probleem waterdruk.

    Bel desnoods eens overdag naar dat nummer en zeg dat je geen ander nummer kon vinden.
    Al zal je dat vermoedelijk wel kunnen vinden op een document of hun website.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Probleem waterdruk.

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Sinds geruime tijd hebben wij een toenemend probleem met de waterdruk.
      Drukbegrenzer toont 3.5 tot 4 bar aan .Soms tot 8 bar(Vroeger uitgelegd als watertransporten naar watertoren,s'nachts)
      Maar van het moment dat je een kraan opendraait daalt die druk na een 30-tal seconden tot 1 of 0.5 bar. en een flauw straaltje.Sluit je de kraan,dan gaat die druk langzaam terug naar 3 of 4 baar,soms 2.5.
      Dit zowel met koud als warm water.Warm zou je kunnen zeggen kalkaanslag etc.,maar met koud water idem.
      MI ligt er een probleem in de aanvoer.
      Zou de watermeter hier een oorzaak van kunnen zijn?? Of iets anders??
      NB:heb de Watergroep al paar maal gecontacteerd via mail,maar actie schijnt er daar niet in te komen.
      Hun telefoonnummer is alleen voor dringende zaken,maar als iemand een ander nummer kent,altijd welkom.
      Of toch er een dringende zaak van maken???
      Heb je een eigen drukbegrenzer staan, dan vrees ik dat daar het probleem zit.
      Hier zitten normaal ook nogal wat drukverschillen op het net, normaal gezien
      is een drukbegrenzer eigendom van de huiseigenaar, dus eigen verantwoordelijkheid
      als deze vast komt te zitten.
      Maar het zou kunnen dat op sommige plaatsen ook drukregelaars staan die eigendom zijn
      van de maatschapij.
      Last edited by Guest42; 6 mei 2017, 18:51.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem waterdruk.

        Had ook al gedacht dat daar een probleem kan zitten.
        Maar die is amper 2 jaar oud,maar alles kan.
        Op hun website word je niet wijzer,alleen dat noodnummer.Op hun facturen een 02 etc nummer.
        Geen direct nummer in W VL.
        Maar zal daar eens proberen na het WE.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem waterdruk.

          Ik heb dit probleem ook gehad. Oorzaak lag in de drukregelaar (dus na de watermeter). Membraan stuk. Je hebt een drukregelaar nodig met opvang voor eventuele zandkorrels in het water want die veroorzaken het probleem. Na vervangen van drukregelaar was probleem van de baan

          Comment


          • #6
            Re: Probleem waterdruk.

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Had ook al gedacht dat daar een probleem kan zitten.
            Maar die is amper 2 jaar oud,maar alles kan.
            Op hun website word je niet wijzer,alleen dat noodnummer.Op hun facturen een 02 etc nummer.
            Geen direct nummer in W VL.
            Maar zal daar eens proberen na het WE.
            Let op, als blijkt dat het probleem na de meter zit, kunnen de mannen van de watermaatschapij dure vogels zijn,
            best eerst zelf eens purgeren aan de teller, daar zit normaal een tapkraantje tussen teller en drukregelaar,
            of gewoon eens hoofdkraan dicht en eens afkoppelen, zo kan je het meteen weten.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem waterdruk.

              Normaal zit er net achter de meter en voor de terugslagklep ook nog een klein kraantje om de leiding van druk te laten.
              Hier kan je zien of het debiet ook minder wordt.

              Ik vermoed dat het in je terugslagklep of reduceer zit.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: Probleem waterdruk.

                Ga dit eens allemaal uittesten,maar een WE is niet direct het goede moment.Kranen worden niet regelmatig open en toe gedraaid,en als er plots een spuiter komt,ja geen loodgieter te vinden,of geen passend stuk te vinden.
                Daarom werk in principieel niet aan waterleidingen in het WE.
                Gisteren wel even dat kraantje open gedraaid,goede druk.Maar het maar even laten lopen,geen emmer eronder.Kan ook komen door de opgebouwde druk in twee verdiepen waterleiding.Nadien bijna geen druk meer,even geklopt op de drukbegrenzer
                met een sleutel,en gelukkig steeg de druk terug.Daarom er wijselijk verder vanaf gebleven.Anders geen water meer.
                Was na mijn eerste post,zodat ik nadien ook zei dat ik ook een vermoeden had dat het in de drukbegrenzer zou kunnen zitten.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem waterdruk.

                  Ik heb ook zo'n drukbegrenzer laten zetten omdat de verhoogde druk 's nachts het overdrukventiel van de electriche boiler triggerde met liter en liters waterverliezen ...
                  Ik heb ook dat fenomeen dat de druk op regelmatige tijden helemaal terugvalt .. of beter, ik had dat probleem ..

                  De installateur die deze drukregelaar gezet heeft, die heeft mij verteld, toen ik de eerste maal dat probleem had, dat de reden voor de drukval "vuil in de drukregelaar" is .. liegt hij, dan lieg ik ... (geen vuilafscheider laten plaatsen voor de drukregelaar).
                  wat ik nu doe is om de 6-8 dagen en als er iemand een bad laat vollopen, de drukregelaar met een allansleutel even "bijregelen" ttz de core even open/dichter draaien zodat er even beweging in zit bij hoog waterdebiet, doorspoelen eigenlijk. Wel de aanvankelijke positie van de core respecteren ... dat schijnt toch te werken voor mij want de waterdruk komt ieder keer terug naar ong 3 Bar ... FWIW
                  (zie ook #5)
                  Last edited by Guest41; 7 mei 2017, 12:54.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem waterdruk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Ga dit eens allemaal uittesten,maar een WE is niet direct het goede moment.Kranen worden niet regelmatig open en toe gedraaid,en als er plots een spuiter komt,ja geen loodgieter te vinden,of geen passend stuk te vinden.
                    Daarom werk in principieel niet aan waterleidingen in het WE.
                    Gisteren wel even dat kraantje open gedraaid,goede druk.Maar het maar even laten lopen,geen emmer eronder.Kan ook komen door de opgebouwde druk in twee verdiepen waterleiding.Nadien bijna geen druk meer,even geklopt op de drukbegrenzer
                    met een sleutel,en gelukkig steeg de druk terug.Daarom er wijselijk verder vanaf gebleven.Anders geen water meer.
                    Was na mijn eerste post,zodat ik nadien ook zei dat ik ook een vermoeden had dat het in de drukbegrenzer zou kunnen zitten.
                    De meeste van die drukregelaars zijn relatief gemakkelijk te demonteren, eens alles uiteen halen ontkalken en reinigen is meestal gemakkelijk zelf te doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem waterdruk.

                      Update:
                      Het was de terugslagklep.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem waterdruk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Update:
                        Het was de terugslagklep.
                        Je bent er dus goedkoop vanaf, het minste dat je kon voorhebben.

                        Comment

                        Working...
                        X