Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

THE old man + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] THE old man + update

    Na een fikse klim, over geitenpaadjes, in het pikkedonker, belanden we op deze iconische plaats.
    Berekoud en een stevige storm, die zo hard was dat de eerste 6 foto's gelijk in de prullenbak konden, omdat mijn statief heen en weer wapperde.
    Jammer dat we genoegen moesten nemen met wat kleur in de wolken, maar plaatsenswaardig genoeg, lijkt me.

    Old man of Storr.


    Update. (met gradueel filter)



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Last edited by Johan1956; 7 mei 2017, 10:15.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: THE old man

    Prachtlocatie en lekker toch als je zo veel moeite moet doen? Mooi standpunt en het zal ongetwijfeld door het vroege bleke tijdstip komen maar ik mis iets pit in de foto
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: THE old man

      Mooie opname, maar ik moet ook zeggen dat deze foto aan kracht zou winnen met wat meer pit erin. Ik heb dat al meer opgemerkt bij uw foto's dat je wat meer aan de schuifkes moet durven trekken. Zonder te overdrijven uiteraard.
      groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: THE old man

        Mooi met prachtig landschap. Ik volg wel in de mening van Appendix.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: THE old man

          Prachtige locatie, hoop er zelf ook ooit eens te staan
          Ook bij deze mis ik weer iets, moeilijk te bewoorden Johan
          Persoonlijk denk ikzelf dat de opname te warm is afgewerkt en te weinig punch heeft

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: THE old man

            prachtige omgeving, maar ook de foto vind ik heel mooi en zacht overkomen....

            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: THE old man

              eens vanuit een andere hoek. interessant.

              de opname kan je idd. omschrijven als mooi en zacht of een beetje futloos.
              Dat zal ook wel wat aan het weer en het moment van het jaar schelen zeker ? Ik had op heel veel plaatsen de indruk dat de sneeuw pas weg was, gezien de futloosheid van de heide en het gras, en het water dat nog overal in de spons van het mos zat.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: THE old man

                Ik vind hem prachtig Johan. Goede compositie. Bewerking is altijd iets van persoonlijke smaak en een persoonlijke handtekening.
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: THE old man

                  Bedankt voor jullie eerlijke mening.
                  Uiteraard ben hierover na gaan denken, en ik weet waarschijnlijk waar de schoen wringt.
                  Op dat moment was de zon nog niet op, EN achter de wolken.(± 25 min voor opkomst) Dus is zijn er nog geen "vette" contrasten, en zag het er vrij koud uit.
                  Zeker omdat het aanwezige licht, zo goed als achter mij vandaan kwam.
                  Om wat te dodgen en te burnen , heb ik de WB wat warmer gezet om wat met geel/groen te kunnen stoeien. Sieg heeft dus helemaal gelijk dat de foto eigenlijk te warm is.
                  Ik denk dat ik jullie met de WB op het verkeerde been heb gezet, waardoor jullie dachten dat de zon er volop op stond. Ik heb nog gekeken om een S-curve te trekken, maar dat was absoluut geen succes.
                  Dat was voor mij geen verrassing omdat het histogram al zo goed als "gevuld" was.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: THE old man

                    Brr... je krijgt er kou van. Ik zou een verkoopfilter over de lucht durven leggen en daar stevig met helderheid en hooglichten spelen. Ik denk dat het een heel ander beeld zou geven. Toch mooi hoor!
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: THE old man

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                      Brr... je krijgt er kou van. Ik zou een verkoopfilter over de lucht durven leggen en daar stevig met helderheid en hooglichten spelen. Ik denk dat het een heel ander beeld zou geven. Toch mooi hoor!
                      Bedankt voor de tip Christel.
                      Misschien iets anders dan je in gedachten had, maar het doet in ieder geval goed voor de foto !
                      Nu komt ook mijn dodge en burn beter uit. (voor wie het weet)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: THE old man

                        Mooi Johan, de update geeft niet alleen meer body aan de foto maar ook meer diepte
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: THE old man

                          De inspanning van het klimmen naar boven was het in ieder geval waard....Pracht foto van deze bijzondere plek..
                          Het licht was inderdaad behoorlijk zacht...Maar de update met wat meer dynamiek in de lucht is zeker stukken beter....Inderdaad ook ineens meer diepte gekregen.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: THE old man

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Bedankt voor de tip Christel.
                            Misschien iets anders dan je in gedachten had, maar het doet in ieder geval goed voor de foto !
                            Nu komt ook mijn dodge en burn beter uit. (voor wie het weet)
                            Graag gedaan, ik vind hem nu ook veel mooier
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: THE old man

                              zeker een zeer gelukte update.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X