Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katje in het donker()

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Katje in het donker()

    dit zou wel eens mijn laatste post hier kunnen zijn..... De vorige posting mocht niet gebeurt zijn maar eens geplaatst, moest dit volgens de reglementen blijven staan,(bij deze wet overtreden ) want de foto werd niet meer beoordeeld.wel de persoon erachter, en bij negatieve kritiek volgen vele blaters...
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Katje in het donker()

    Leuk beeld....

    let ook op het licht wat van achteren komt i.v.m. ongewenste reflecties, in dit geval de ogen.

    Comment


    • #3
      Re: Katje in het donker()

      hallo Sien,

      Als je een foto op een forum voor fotografie plaatst, dan wil dat eigenlijk zeggen : deze vind ik goed, wat vinden jullie ervan ?
      Je bepaalt zelf uit de honderden foto's op je computer welke je op het forum zet.
      Het plaatsen van een foto is een weloverwogen keuze die niet zomaar "per ongeluk" zou moeten gebeuren - anders zijn we niet goed bezig.

      Als je geluk hebt krijg je tegenwoordig nog commentaar.
      En je weet op voorhand waarnaar er zal gekeken worden : verhaal, compo, belichting en vooral : SCHERPTE.

      Scherpte is hier bijna het eerste wat bekeken zal worden
      In enkele gevallen kan sfeer of verhaal belangrijker zijn dan die scherpte
      Ik denk aan oorlogsfotografie waar je schimmen ziet lopen in een mist van stof ...
      Maar dat zijn dan echt topfoto's - dat is een ander niveau

      Meestal is scherpte het eerste criterium, scherpstelling is echt basis in fotografie
      Je moet dat onder de knie hebben.

      Als men zegt dat die foto niet scherp is - tracht daar dan een les uit te trekken.
      Lees erover - hoe werkt die scherpstelling juist in mijn camera - staan de knopjes juist voor deze situatie ?
      Bekijk/vergelijk de foto's op je PC : waarom is deze scherp en die andere niet ?
      Heb ik andere instellingen gebruikt - is mijn techniek juist ?
      Bekijk foto's van anderen - wat is hun exif - wat is hun techniek ?
      Lees artikels, boeken, ga naar een fotoclub misschien.

      Laat de moed niet zakken - nooit te oud om te leren.
      En vergeet niet - uiteindelijk is de aanleiding van commentaar steeds een foto die je bewust zelf hebt geplaatst

      Groeten en succes,

      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Katje in het donker()

        Effe doorbijten Sien !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Katje in het donker()

          Hey de moed niet opgeven he. Je plaatst toch ook veel mooie foto's. Het is een echte hobby proberen is de boodschap en ja kritiek slikken is lastig maar ook leerzaam. Voor mij zit al een lange tijd niet veel posten in en ik mis het. Dus laat ons niet in de steek
          Mvg martine

          Comment


          • #6
            Re: Katje in het donker()

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Leuk beeld....

            let ook op het licht wat van achteren komt i.v.m. ongewenste reflecties, in dit geval de ogen.
            bedankt! dit is een tip die wat bij brengt!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Katje in het donker()

              Oorspronkelijk geplaatst door mvdd Bekijk bericht
              Hey de moed niet opgeven he. Je plaatst toch ook veel mooie foto's. Het is een echte hobby proberen is de boodschap en ja kritiek slikken is lastig maar ook leerzaam. Voor mij zit al een lange tijd niet veel posten in en ik mis het. Dus laat ons niet in de steek
              Mvg martine
              zolang de kritiek over het beeld gaat ja akkoord! bedankt!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment

              Working...
              X