Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

patattenveld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] patattenveld

    Een knap staaltje tractor werk trok mijn aandacht. Even over de Franse grens aan de Catsberg. Comments welkom!

    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: patattenveld

    Mooi lijnenspel Evelyn. Foto lijkt wel een klein beetje gedesatureerd of het was een heel grauwe dag maar dat komt hier wel ten goede.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: patattenveld

      zeer mooie compo uitgeprobeerd ,wel heb ik ook idd het gevoel dat er wat meer leven in de foto mocht zitten ,ook een beetje spijtig van de lucht ,miss deze eens herdoen in betere omstandigheden

      Comment


      • #4
        Re: patattenveld

        Bij het zien van de foto zag ik meteen de Heuvelland streek, het mooiste hoekje van West- en Frans Vlaanderen.
        Mooi compo en mooi gezien ook hoor.
        Alleen de kleuren vallen echt tegen.
        Het groen selecteren en met de kleurbalans wat groen en geel toevoegen.
        Dan de akker selecteren en wat rood en geel toevoegen.

        In die streek kunt ge jaren bezig zijn met foto's te nemen en ze zullen nooit tegen steken. hé, est nie juste?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: patattenveld

          Compo en dat aantrekkend lichtpunt in de akker is best boeiend en prima. De kleur is in vervallen toestand wat de foto niet ten goede komt.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: patattenveld

            Pracht van een compo heb je hier Evelyn, echt heel knap
            Maar inderdaad, ook ik heb het gevoel dat er meer pit en licht en in de opname mag zitten

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: patattenveld

              Kan wel volgen betreft de kleuren en pit..Maar buiten dat is lijnenspel en compo heel erg mooi..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: patattenveld

                Misschien een beetje tegendraads, maar het (bijna)ontbreken van de kleuren vind ik echt geen drama.
                Nu gaat de foto meer terug naar de essentie : De magistrale compo en de lijntjes.
                De mooie verschillende helderheden van het patattenveld , zouden m.i. verbleken bij stevige kleuren.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: patattenveld

                  Bedankt voor de reacties!
                  Ik was eigenlijk het idee van Johan1956 toegedaan. Het was een mooie maar kille avond, de zon ging al onder achter mijn rug. En er was dan nog een wolk die het warme zonlicht blokkeerde. Omdat het al heel de avond zo koel was heb ik eigenlijk de meeste foto's van die avond licht gedesatureerd. Ik dacht ook dat bij de kaalheid van een juist bewerkt veld geen pittige kleuren passen. Eigenlijk is er geen verschil tussen de foto en de realiteit.

                  Ik vind het juist boeiend om mijn gevoel op deze manier in de foto te kunnen leggen. Misschien niet door iedereen geapprecieerd, dat kan ik verstaan. Maar na zo een lange droge periode zit er sowieso wat minder kleur in de natuur.

                  @L.G., jaat, 't is juste. ben wel geen echte west-vlaming hoor maar ben het al wat geworden
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: patattenveld

                    Het koele in de foto is juist heel fijn, zo is het ook vaak. Het lijnenspel is schitterend. Precisiewerk van een landbouwer die er plezier aan heeft.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment

                    Working...
                    X