Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens er af halen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens er af halen?

    Beste,
    Halen jullie steeds jullie lens er weer af na gebruik? Zo ja, ook al jullie hem weer gebruiken na 1-2uur?
    Of enkel bij het wisselen van lens?

    Mvg Timothy

  • #2
    Re: Lens er af halen?

    Enkel bij het wisselen van lens, dus er zit bij mij altijd wel een lens op

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Lens er af halen?

      Alvast bedankt!
      Heb gewoon soms het gevoel dat bij de iets grotere lenzen het een beetje gevaarlijk kan zijn. In verband met stukken die breken.
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Lens er af halen?

        Ik doe meestal fotoshoots die een zekere tijd in beslag nemen. Tijdens de shoot gaat er wel al eens een ander lens op.
        Maar als de shoot gedaan is dan gaat de body alleen in de tas. De lenzen zitten in vakjes apart.
        Ik heb nooit enig probleem ervaren hiermee en heb niet echt last van meer of minder stof op de sensor bv.

        Met regelmaat controleer ik al mijn lenzen of er geen stof of vuil op zit.

        Comment


        • #5
          Re: Lens er af halen?

          Je moet gewoon zorgen dat de body niet te lang blijft open staan zodat er geen of niet te veel stof in kruipt. Dus een lens of de dop maakt niet veel verschil.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Lens er af halen?

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Je moet gewoon zorgen dat de body niet te lang blijft open staan zodat er geen of niet te veel stof in kruipt. Dus een lens of de dop maakt niet veel verschil.
            Het verschil dat bij gebruik van een dop de opening gewoon 2x meer open is tov alleen wisselen van een lens.
            Een 70-200 of 80-400 wissel ik weleens voor een kleiner exemplaar al weet ik zeker dat het volgen shot weer met die lens is, dit is alleen voor het draag gemak.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X