Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtspel op de berg + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Lichtspel op de berg + update

    Deze prachtige berg is te zien vanaf een houten bruggetje over River Sligachan.
    Schitterend hoe de zon in Schotland ineens vanuit druilerig weer, zo'n mooie penseelstreek over de bergen kan maken.
    Misschien dat het aan mijn fantasie ligt, maar je zou door de vorm van de berg bijna verwachten, dat er elk moment een rookpluimpje uit kan komen ?

    Lichtspel op de berg.



    Update.


    Alvast bedankt voor het kijken.
    Last edited by Johan1956; 4 mei 2017, 19:01. Reden: + update
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Lichtspel op de berg

    Inderdaad zeer mooie kleuren in deze opname
    Maar als ik iets mag zeggen Johan, ik vind de opname nogal vlak overkomen
    Ik heb zelf eens wat bezig geweest op deze opname met doordrukken en tegenhouden,
    vooral het stroompje heb ik redelijk wat lichter gemaakt en het rechtse deel ietske donkerder, ik kreeg dan veel meer diepte

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Lichtspel op de berg

      tiepisch de highlands. zeer goed in beeld gebracht !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Lichtspel op de berg

        Heel mooi hoe het zonnetje de berg inderdaad aan het beschilderen was...Afwerking erg mooi..( ik weet hoe mijn origineel er uit ziet..
        Vooral knap hoe het lichte gras langs het riviertje je naar de berg toe laat kijken..

        Sieg zijn idee is denk ik ook nog wel een goed om eens te proberen..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Lichtspel op de berg

          De natuur is fantastisch he Johan. Mooi vastgelegd hoor.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Lichtspel op de berg

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Inderdaad zeer mooie kleuren in deze opname
            Maar als ik iets mag zeggen Johan, ik vind de opname nogal vlak overkomen
            Ik heb zelf eens wat bezig geweest op deze opname met doordrukken en tegenhouden,
            vooral het stroompje heb ik redelijk wat lichter gemaakt en het rechtse deel ietske donkerder, ik kreeg dan veel meer diepte

            grts
            Sieg
            ik volg Sieg hoor ,het was het eerste die mij opviel ,mist wat power en volgens mij is dat te verhelpen ,eens spelen met contrasten en hooglichten ,en doordrukken en tegenhouden ,vooral het licht op de berg zou ik wat meer benadrukken ,moet zeker lukken Johan

            Comment


            • #7
              Re: Lichtspel op de berg

              Bedankt voor de reacties.
              @ Sieg; Zeker bedankt voor de tip. De foto ziet er zeker een stuk aantrekkelijker uit.
              Waarschijnlijk mooier dan de werkelijkheid, maar dat weet (bijna) niemand.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Lichtspel op de berg

                De originele versie was al mooi, maar de update verrijkt hem toch nog behoorlijk.
                www.photo-rudi.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtspel op de berg

                  Vind de up nog mooier Johan, bij mijn "probeersel" heb ik het riviertje nog meer opgelicht

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtspel op de berg + update

                    de up is prachtig Johan ,nu straalt hij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtspel op de berg + update

                      Uitzonderlijk kleurrijke Schotlandfoto in mooie compo.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtspel op de berg + update

                        de update is beter, maar ik denk dat je nog beter kunt.

                        de wolken zijn imho een beetje groenig geworden, en langs de kam van de bergen zit een net merkbare halo. Misschien is het een idee om langs de kam van de berg een pad te trekken, en zo een masker te maken dat de lucht afdekt voor je laatste aanpassing ?
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtspel op de berg + update

                          Update heeft inderdaad net dat extra beetje punch..Zeker beter..
                          En dat een foto mooier word dan het werkelijk was...Ach zolang het er natuurlijk uit blijft zien..geen probleem.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtspel op de berg + update

                            Bedankt voor de reacties en complimenten n.a.v. de update.
                            @ Pieter : Aan de lucht is niets verandert , hoor.
                            Maar je hebt gelijk dat er wat groen in zit. Echter ook magenta, geel en blauw. Dus dat gaat moeilijk worden.
                            Ontkleuren, zou een oplossing zijn, maar dat zou weer onnatuurlijk worden m.i.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtspel op de berg + update

                              ben nogal zwaar aan het studeren op PS en daardoor dat dat groen me opviel, johan. Maar je hebt gelijk, het zat al in de oorspronkelijke ook.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X