Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek Bluetooth adapter advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek Bluetooth adapter advies

    Ik heb een redelijk goede bluetooth koptelefoon "ge-erfd" ... maar mijn desktop heeft geen bluetooth.
    Om van de kabel vanaf te geraken zou ik dus een bluetooth adapter kopen.
    Ik ken van deze technologie zo goed als niets.
    Mijn vraag dus: koop ik een usb dongle ? of een adapter op de audio out jack van de PC (één van de ...) Ik wel enkel maar audio streamen vanaf mijn desktop.
    Wat is het verschil tussen beiden, als dat er al is ? Ik neem aan dat ik een "transmitter" type nodig heb of is dat een redundant(e) vraag/probleem ?
    Graag uw advies ?
    TIA

  • #2
    Re: Zoek Bluetooth adapter advies

    Hm, goed opzoeken want niet alles werkt.
    BT is heel tricky.
    Tegenwoordig gaat het blijkbaar al iets beter.

    Welk merk is het ? Als het een Sennheiser is heb je een dongle van Sennheiser zelf nodig.
    Enfin, ik had ( heb nog ) een iPod met een oude aansluiting en géén BT. Daarvoor had Sennheiser speciale dongles.

    Zo eentje: (zijn vrij zeldzaam ! )



    Heb ook al met dongles op de PC gewerkt, maar ik weet begot niet meer waarmee....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Zoek Bluetooth adapter advies

      Dank u voor uw reactie.

      De koptelefoon lijkt een illuster onbekend merk uit de USA naar ik op het internet kan vinden maar niets speciaals, maar ik ben niet thuis in deze materie ..

      Ik had mij al behoorlijk ingelezen over de materie alvorens mijn vraag hier te stellen maar er zit zo'n grote schemerzone in de info ... ?
      Het enige houvast zijn de reviews van de gebruikers ... maar zoasl geweten is dat uiterst subjectief. De waarde van web reviews kan ik niet eens inschatten maar Plugable, Avantech, Kinivo en Asus zitten altijd wel ongeveer bij de beste maar ik heb geen idee of men moet afgaan op de reclame "speciaal voor audio streaming" ... echt of "fake news" ?
      Mijn laptop heeft BT ingebouwd dus daar speelt dat niet ...

      Comment


      • #4
        Re: Zoek Bluetooth adapter advies

        Ik zou vooraf testen of er geluid uit je koptelefoon komt. Met mijn werktelefoon (Samsung)/laptop kan ik de draadloze speaker niet bedienen. Maar met de Samsung en Lenovo tablet kan hij wel bediend worden.

        Maar ik zou gaan voor eentje met usb aansluiting en zo ver ik weet heb je maar 1 type adapter. Dus zover ik weet heb je niks te maken met transmitter of wat dan ook voor term.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Zoek Bluetooth adapter advies

          Heu ? ... een operatie opzetten voor een koptelefoon die niet werkt lijkt mij nogal een vreemde bedoening, niet ? De koptelefoon heeft dus ook een jack aansluiting en het ding werkt daarmee dus zonder probleem

          Wel ik weet niet of een TX + RX combo nodig is maar als de koptelefoon (of andere device) zowel "spreekt als luistert" over BT, dan lijkt mij een duplex verbinding geen verspilde luxe ? Wat ik niet weet is of BT dongles dit soort protocol nodig hebben en of ze dat standaard aan boord hebben. ik ben trouwens behoorlijk wat adapters (meestal van het type "jack connector op audio uitgang") tegen gekomen met een Tx/Rx schakelaar ... vandaar mijn vraag dus.

          Comment


          • #6
            Re: Zoek Bluetooth adapter advies

            Gewoon online op amazon.de kopen wat je denkt nodig te hebben. Desnoods meer dan één type.
            Dan voorzichting uitpakken en testen. Werkt het niet ? Terugsturen en geld terug. Zo simpel.

            Heb ooit eens een heel festival gefotografeerd met een toestel dat ik vervolgens na het weekend gewoon terugstuurde.
            Niet netjes, weet ik. Maar wel efficiënt ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Zoek Bluetooth adapter advies

              Voor mijn Loewe speaker 2Go gebruik ik een trust dongle bluetooth 4.0 op mijn PC, gekocht bij coolblue voor 22,99 EUR.
              Die staat in een tweede verblijf waar ik een oudere pc heb staan waar ik zelf geen luidsprekers voor heb, vandaar.

              Maar ik moet toegeven dat ik niet zo vaak van de ipad naar de loewe speaker stream via bluetooth in de ipad.

              Comment


              • #8
                Re: Zoek Bluetooth adapter advies

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Gewoon online op amazon.de kopen wat je denkt nodig te hebben. Desnoods meer dan één type.
                Dan voorzichting uitpakken en testen. Werkt het niet ? Terugsturen en geld terug. Zo simpel.

                Heb ooit eens een heel festival gefotografeerd met een toestel dat ik vervolgens na het weekend gewoon terugstuurde.
                Niet netjes, weet ik. Maar wel efficiënt ;-)
                Wel vervelend als ze allemaal schijnen te werken .. dobbel je er dan om, om te zien wat je terugstuurt ? om nog niets te zeggen over de redundantie van die oplossing ...

                Comment

                Working...
                X