Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch ;)

    Ik ben er (bijna) uit voor de switch.
    Zal voor een 24-poorts gaan; in geval van nood kan ik er de 16 poorts nog aan koppelen
    Veel verschil zal er waarschijnlijk niet in zijn.

    Ik wil de switch FANLESS

    Maar bij sommige zit de voeding IN de switch; anderen hebben een stekker met een blokje.
    Is het ene beter dan het andere ?

    Mij lijkt de voeding in de switch handiger…
    Wie helpt kiezen

    Netgear GS324 (ingebouwde voeding) – 114 euro
    25 x 18 cm
    MAX verbruik 11,1 W






    TP-Link TL-SG1024 ( ingebouwde voeding) – 105 euro
    44 x 18 cm
    MAX verbruik 13,1 W




    D-Link DGS-1024D (ingebouwde voeding) – 106 euro
    28 x 18 cm
    MAX verbruik 16,5 W




    En hier het vergelijk ( als de link werkt ?)

    Last edited by Alfa Centauri; 2 mei 2017, 20:22.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch

    Persoonlijk vind ik een ingebouwde voeding handiger. Je hebt toch een stopcontact nodig maar een gewone stekker neemt minder plaats in dan een voedingsblok en naast een gewone stekker kan je zeker nog een andere stekker plaatsen.

    Zelf heb ik een TP-Link TL-SG2216, de 16 poorts gemanagede versie (wou lacp en jumbo frames). Ben daar heel tevreden van, instellen was simpel. Denk dat moest je die gewoon inschakelen zonder iets te configureren die ook direct werkt. Maakt geen lawaai en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. In zoverre de vergelijking betrouwbaar is, is de TP-Link de enige die de volle bandbreedte op alle poorten tegelijk aankan. Geen idee hoe belangrijk dat is voor jou, zelf zou ik ook met minder kunnen. Maar als je het kan krijgen voor dezelfde prijs waarom niet?

    Comment


    • #3
      Re: Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik een ingebouwde voeding handiger. Je hebt toch een stopcontact nodig maar een gewone stekker neemt minder plaats in dan een voedingsblok en naast een gewone stekker kan je zeker nog een andere stekker plaatsen.

      Zelf heb ik een TP-Link TL-SG2216, de 16 poorts gemanagede versie (wou lacp en jumbo frames). Ben daar heel tevreden van, instellen was simpel. Denk dat moest je die gewoon inschakelen zonder iets te configureren die ook direct werkt. Maakt geen lawaai en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. In zoverre de vergelijking betrouwbaar is, is de TP-Link de enige die de volle bandbreedte op alle poorten tegelijk aankan. Geen idee hoe belangrijk dat is voor jou, zelf zou ik ook met minder kunnen. Maar als je het kan krijgen voor dezelfde prijs waarom niet?
      Is dat die "switching capaciteit", Spanik ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch

        Ja, dat zegt hoeveel data er tegelijk door de switch kan. Dus een 24-poorts switch met een capaciteit van 3Gbps lijkt me weinig. Een 24-poorts die 48Gbps kan op alle poorten de maximale snelheid zenden en ontvangen tegelijk. Nu moet je wel de omstandigheden kennen waaronder dat zou kunnen als het correct is.

        Langs de andere kant moet je wel de vraag stellen of dat geen fout kan zijn. Er staan fouten in die tabellen. Bvb in de tabel die je linkt staat er voor de Netgear dat PoE er niet is, en dat er een PoE vermogen van 15.4W beschikbaar is. Daar klopt dus al iets niet, ofwel is het er niet, ofwel is het er wel met een max vermogen van 15.4W.

        Je moet die dingen altijd kritisch bekijken, best ook eens op een ander gaan zien.

        Comment


        • #5
          Re: Nog een klein beetje hulp voor de keuze van de switch

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Ja, dat zegt hoeveel data er tegelijk door de switch kan. Dus een 24-poorts switch met een capaciteit van 3Gbps lijkt me weinig. Een 24-poorts die 48Gbps kan op alle poorten de maximale snelheid zenden en ontvangen tegelijk. Nu moet je wel de omstandigheden kennen waaronder dat zou kunnen als het correct is.

          Langs de andere kant moet je wel de vraag stellen of dat geen fout kan zijn. Er staan fouten in die tabellen. Bvb in de tabel die je linkt staat er voor de Netgear dat PoE er niet is, en dat er een PoE vermogen van 15.4W beschikbaar is. Daar klopt dus al iets niet, ofwel is het er niet, ofwel is het er wel met een max vermogen van 15.4W.

          Je moet die dingen altijd kritisch bekijken, best ook eens op een ander gaan zien.

          Ah ja, dat doe ik wel - ik heb in het verleden ook al gezien dat er soms dingen fout zijn.
          Maar om snel even te vergelijken is CB wel een interessante site.
          Ik dacht dat ik ergens in de user reviews gelezen had dat iemand ondervonden had dat de switch grote snelheden toeliet.

          Ah voila, hier zie:

          "Deze switch is duidelijk een stuk beter dan mijn vorige. Deze laat over het intern netwerk een datatransfer toe die de 1 GB benadert op een fractie na. Knap!"
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X