Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scheren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scheren

    Ik scheer me al mijn hele leven droog, voel me daar nog altijd goed bij. Mijn beide zonen zijn me in elk geval al niet gevolgd.
    Ik denk dat intussen toch een ruime meerderheid mannen zich"nat" scheert.
    Wat zijn jullie beweegredenen voor de ene of de andere keuze ?
    Mijn argument pro droog (misschien ten onrechte): minder omslachtig dan inzepen, dan scheren, dan afspoelen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Scheren

    Van 't zelfde, al heel m'n leven droog. Waarom? Omdat ik een stoppelbaard heb: ik scheer me dan ook (bij) tweemaal per week (met de tondeuse). Vroeger had ik echt een volle baard, en scheerde ik me veel minder frequent. Mijn zoons hebben allebei een of andere baardgroei.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Scheren

      Nat.... voor het frisse gevoel ;-)

      En is gewoon veel gladder lijkt me.
      Maar de dagen dat ik ooit droog scheerde liggen al ver achter me, dus ondertussen zullen die machines ook wel al verbeterd zijn.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Scheren

        Vroeger wisselde ik af, maar sinds kort heb ik een electrisch toestel dat ook met scheerschuim kan werken. Dus m'n gewoon meske mag weg.
        En totaal huidirritatie vrij nu.

        Comment


        • #5
          Geen enkel scheerapparaat scheert zo glad als een scheermesje, en geloof me, ik heb al veel apparaten uitgeprobeerd.......
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Scheren

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Geen enkel scheerapparaat scheert zo glad als een scheermesje
            Daar ben ik vrij zeker van, ik "troost" me dan altijd met de gedachte: hoeveel voel en zie je daar nog van na bv. een halve dag.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Scheren

              Ik scheer me 2 keer per dag, maar dat duurt minder dan 1 minuut.
              Scheerschuim opwrijven : 6 seconden
              Scheren met de Gilette Fusion. Dat scheert perfect glad met 1 enkele haal. 15 keer krabben is ongeveer 20 seconden.
              Afspoelen reken ik er niet bij, want ik ga toch telkens onder de douche.
              Een scheermesje kost ongeveer 6€, maar ik doe er 4 tot 5 weken mee.
              Zelfs wanneer het gekleurde strookje helemaal wit is geworden, kan ik er nog een week mee verder.

              Droog scheren is voor mij geen optie. Dan heb ik in de namiddag al stoppels.

              Comment


              • #8
                Re: Scheren

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik scheer me 2 keer per dag, maar dat duurt minder dan 1 minuut.
                Scheerschuim opwrijven : 6 seconden
                Scheren met de Gilette Fusion. Dat scheert perfect glad met 1 enkele haal. 15 keer krabben is ongeveer 20 seconden.
                Afspoelen reken ik er niet bij, want ik ga toch telkens onder de douche.
                Een scheermesje kost ongeveer 6€, maar ik doe er 4 tot 5 weken mee.
                Zelfs wanneer het gekleurde strookje helemaal wit is geworden, kan ik er nog een week mee verder.

                Droog scheren is voor mij geen optie. Dan heb ik in de namiddag al stoppels.
                Ik gebruik de ouderwetse scheerzeep en de fusion mesjes van Gilette. Ik scheer mij wel na het douchen. Bij de barbier vroeger werd je gezicht voor het scheren met vochtige warme doeken bedekt. Scheert eens zo gemakkelijk en de mesjes gaan nog langer mee.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Scheren

                  Droog.
                  Nat geeft me te veel irritatie.
                  Ik heb absoluut weinig baard, dus zelfs droog gaat snel.
                  Wel elke 2 jaar nieuwe scheerkop. Mijn laatste Braun heeft ook een reiniger, die,ik ca 2 keer per week laat werken. Machine is altijd mooi proper.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scheren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Geen enkel scheerapparaat scheert zo glad als een scheermesje, en geloof me, ik heb al veel apparaten uitgeprobeerd.......
                    Als ge dat maar weet ... heb al veel toestellen gehad maar zelfs her allerduurste scheert niet zo goed als het goedkoopste scheermesje. [emoji106]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scheren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Geen enkel scheerapparaat scheert zo glad als een scheermesje, en geloof me, ik heb al veel apparaten uitgeprobeerd.......
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als ge dat maar weet ... heb al veel toestellen gehad maar zelfs her allerduurste scheert niet zo goed als het goedkoopste scheermesje. [emoji106]
                      Inderdaad, nat is gladder, aangenamer, vooral als je snor en sik hebt en de meeste irritatie moet je zoeken bij de after shave.
                      Goede brol werkt niet zo goed als bijvoorbeeld Tabac, sommigen nemen dan een gel of zelfs een crème omdat die zachter is en bovendien hydrateert ook nog.
                      Als het snel moet scheer ik mij droog en als het piekfijn moet zijn dan nat.
                      Ik heb me 25 jaar perfect moeten scheren omdat ik loketbediende was in het station en we moesten er perfect uitzien. Als ik de "vroegen" had scheerde ik mij meestal nat en kon heel de voormiddag zonder stoppels mijn klanten bedienen.
                      Droog zou dat niet gegaan hebben.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scheren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Ik gebruik de ouderwetse scheerzeep en de fusion mesjes van Gilette. Ik scheer mij wel na het douchen. Bij de barbier vroeger werd je gezicht voor het scheren met vochtige warme doeken bedekt. Scheert eens zo gemakkelijk en de mesjes gaan nog langer mee.
                        Hier ook met ouderwetse zeep van Vergulde Hand samen met mesjes van Gilette Macht 3. Ik heb niet graag zo' n tril ding bij mijn hoofd en ik vind het handmatige wel lekker ontspannend.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scheren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Hier ook met ouderwetse zeep van Vergulde Hand samen met mesjes van Gilette Macht 3. Ik heb niet graag zo' n tril ding bij mijn hoofd en ik vind het handmatige wel lekker ontspannend.
                          Heel mijn leven nat maar niet met scheerzeep maar met scheerolie. Houdt de huid soepeler en droogt de huid niet uit. Als nevenverschijnsel gaat het ook sneller.

                          YMMV
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scheren

                            Bijna mijn hele leven nat. Ik heb een gevoelig velletje en kan niet zo goed tegen het masjien
                            Van scheerschuim krijg ik uitslag dus heb ik dode-zee-zeep die ik op doe met een borstel.
                            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scheren

                              scheren ben ik mee gestopt toen ik niet meer naar de kapper hoefde, sindsdien alle weken even met de tondeuse op de kleinste stand over de baard en de restjes nekhaar. In twee minuten gedaan, alle dagen vijf minuutjes langer slapen :-)
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X