Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

*ist a winner...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • *ist a winner...

    ( )

    Hoewel vanochtend opgestaan met griep, staat hier al heel de dag ‘Tommy’ van The Who op (Nurse: ‘it’s a boy, Mrs Walker, it’s a boy’ (2x) Chorus: a son! (3x) )

    Ik ben nog nooit zo opgewonden geraakt door een simpele productaankondiging, en blijkbaar zal het wachten mijnerzijds opgebracht hebben.
    Oordeel zelf (modellen tussen haakjes is het goedkoopste model waar je de besproken feature op terug zal vinden):
    - (EOS 1D MkII, D2H):
    Bright, high-magnification pentaprism viewfinder
    Zonder verdere commentaar: blijkbaar erft de baby de zoeker van de moeder ist. (ik zie daar in de zaal enkele 300D’s, D70’s en S2 pro’s wegkruipen van schaamte... )


    - (Fuji S2 Pro):
    Large color LCD monitor
    Dat hij iets groter is (5mm om precies te zijn) is minder belangrijk dan het feit dat hij een dubbel zo hoge resolutie neerzet als de 300D en D70;


    - (nieuw):
    Compact, go-anywhere design
    Toegegeven, sommigen zullen hem té klein vinden…


    -
    Compatibility with PENTAX interchangeable lenses
    Wordt altijd vergeten: alle lenzen die ooit door Pentax zijn gemaakt, kunnen zonder uitzondering worden gebruikt. Geen enkele fabrikant doet beter...


    -
    User-friendly automatic operations
    Pentax staat voor ergonomie. Geen beoordeling evenwel (laten we de reviews afwachten)


    -
    SD memory card compatibility
    Toegegeven, nog geen half jaar geleden had ik dit bekeken als een nadeel. Feit is dat SD het formaat is van de toekomst (sneller, compacter dan de volledige concurrentie en 1 vd goedkoopste)


    - (D2H)
    High-precision 16-segment multi-pattern metering
    Vermoedelijk krijgt de baby hetzelfde meetsysteem als de moeder en alle reviews zijn het er over eens dat dat superieur is aan al de rest.


    -
    High-accuracy 11-point AF sensor
    Toegegeven, als AF je ding is, dan dien je uit te kijken naar Nikon (en niet naar Canon!), maar ff toevoegen dat tot op het moment van dit schrijven, de ist D de enige camera in deze klasse die geen last heeft van zo’n kwaaltjes als back-/frontfocusing...


    - (1D MkII/D2H/E1)
    Interchangeable Natural-Bright-Matte focusing screen
    Nog niet eerder vertoond in deze klasse. Blijkbaar is Pentax het enige merk dat vindt dat een goede zoeker een essentieel ding is op een DSLR. (ondertussen heeft 300D de zaal verlaten )


    -
    Dual power source, with a choice of two CR-V3 lithium batteries or four AA-size batteries
    Sommigen zullen dat als een nadeel beschouwen.


    - (EOS 10D/20D)
    metal subframe
    Oeps, D70 vindt ook dat het tijd is om de laatste bus te halen


    - (D70/20D)
    swift start-up

    - (D70/10D)
    8 frame buffer
    En kers op de taart bruikbaar in RAW. Nice!


    - (10D/D70)
    18 user-programmable custom functions to personalize camera operations to the user’s preferences
    Altijd aangenaam als je de camera naar je zin kan aanpassen.


    - (1D MkII/D2H)
    ISO aanduiding in de viewfinder
    Daar gaan we onze slaap niet voor laten, maar het feit dat het er op zit maakt het wel aangenaam.


    -
    a top synchronization speed of 1/180 second to assure greater visual creativity
    Mja, beter dan de moeder, maar ook daar is er op de markt beter te vinden.


    -
    USB2 Hi Speed compatibility
    Voor diegenen die zonder kaartlezer werken.


    Omdat het leven nu éénmaal nooit perfect is:
    - : geen verlichting in LCD panel
    - : control dial is naar achter verhuisd
    - : (nog steeds) geen USM
    - : (nog steeds) geen IS
    - : (nog steeds) geen embossed logo
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: *ist a winner...

    geen backfocus? op dpreview denken ze daar anders over:
    Results, not one focused properly, MOST NOT EVEN CLOSE! Here are the sad results, I used a tripod, mirror lock up, was very very careful, but I have no control over the *istD AF, it's simply dreadful!
    mvg etienne

    Comment


    • #3
      Re: *ist a winner...

      Zeg,koopt er eens vlug eentje en stop dan eens met je continue en gekleurde "marketinggetoeter" over je toch oh zo fantastische Pentax.

      Comment


      • #4
        Re: *ist a winner...

        Zoek de 7 verschillen:

        Comment


        • #5
          Re: *ist a winner...

          Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
          Zeg,koopt er eens vlug eentje en stop dan eens met je continue en gekleurde "marketinggetoeter" over je toch oh zo fantastische Pentax.
          Ik weet niet of je dit ironisch bedoeld, maar ik vind het juist geweldig dat MarcFoto zo euforisch en enthousiast kan zijn over "zijn" merk.

          Comment


          • #6
            Re: *ist a winner...

            Marc, ik hoop da ge u dermee amuzeert
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: *ist a winner...

              Marc, het voornaamste is dat JIJ er tevreden mee bent.

              En zo te lezen ben je dat ook

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Re: *ist a winner...

                Bah ik moet zeggen dat ik niks kan vinden om wow van te zeggen behalve de prijs die de laagste op de markt zou zijn. Tja dan is er een nieuwe maatstaf op wat een goedkopere DSLR aan features moet hebben. Indien ie niet goedkoper of even duur is dan 300D is het gewoon een extra camera op de markt die goed is voor mensen met Pentax lenzen.

                Maar hopelijk maakt deze camera van jou een tevreden mens. Voor mij lijkt het op het eerste zicht meer "te weinig, te laat".

                Comment


                • #9
                  Re: *ist a winner...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Voor mij lijkt het op het eerste zicht meer "te weinig, te laat".
                  Dat zegden ze ook over de D70 toen hij geïntroduceerd werd, maar zes maanden later weten we dat de D70 de verkoop van de 300D zo goed als gecannibaliseerd heeft...

                  Maar we weten allemaal dat jij gaat voor het 'embossed logo', hé, Kev?
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: *ist a winner...

                    Oorspronkelijk geplaatst door de stanne
                    Zeg,koopt er eens vlug eentje en stop dan eens met je continue en gekleurde "marketinggetoeter" over je toch oh zo fantastische Pentax.

                    ... en nog een tevreden klant!

                    Ik zou kunnen zeggen dat niemand je niet verplicht mijn 'continue en gekleurde marketinggetoeter' te lezen, maar ik zal er me toe beperken te stellen dat ik er toch eentje op het dak heb gekregen...

                    Wat me nog het meest verwondert is dat niemand inziet (of wil inzien) dat de introductie van de ist Ds een goede zaak is voor ons allemaal, en niet alleen voor mensen die er over denken eentje te kopen. Pentax had zich er toe beperkt kunnen hebben om een volledig uitgekleed model te introduceren tegen een agressieve prijs. Niets van. Integendeel zelfs, het krijgt zelfs features mee die in deze prijsklasse zelfs niet werden gedroomd.
                    Daardoor worden Canon en Nikon verplicht te reageren wat alleen maar betere en goedkope toestellen zal opleveren...

                    Komende van het bedrijf dat 5 jaar geleden dood werd verklaard is dat een opsteker...

                    O ja! 'Zeg, speel eens de bal en niet de man!', had in jouw geval ook voldoende antwoord kunnen geweest zijn...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: *ist a winner...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jo
                      Marc, het voornaamste is dat JIJ er tevreden mee bent.

                      En zo te lezen ben je dat ook

                      Jo(han)

                      Oorspronkelijk geplaatst door hellcat
                      Marc, ik hoop da ge u dermee amuzeert
                      heb hem jammer genoeg nog niet...

                      Toch mercikes!
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: *ist a winner...

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                        Dat zegden ze ook over de D70 toen hij geïntroduceerd werd, maar zes maanden later weten we dat de D70 de verkoop van de 300D zo goed als gecannibaliseerd heeft...

                        Maar we weten allemaal dat jij gaat voor het 'embossed logo', hé, Kev?
                        Dat is nochtans niet wat ze bij canon zelf zeggen. Ze kunnen nog steeds amper volgen met het aanleveren van de 300D's. De markt is nog steeds zo groot dat iedereen sowieso alles verkoopt wat ze kunnen maken. Dus het is niet omdat jij denkt dat zoiets het geval is dat het ook wel degelijk het geval is he. Vraag het maar eens aan canon.

                        En de D70 is mijn inziens ook nog altijd te weinig te laat hoor. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen van verkocht worden hoor of dat het een slechte camera zou zijn. Zoals reeds gezegd de vraag is nu zo groot dat alles toch verkocht wordt.

                        Maar wie weet geeft die *ist Ds wel de beste beelden van allemaal hoor. En dan is het wel degelijk een stap vooruit.
                        Voor het moment lijkt diene met het embossed logo de enige die de laatste jaren echte stappen vooruit zet de rest loopt maar wat achterna. En dat is voor niemand van ons goed nieuws. Maar allee de nieuwe Fuji en de Minolta zijn misschien wel eindelijk wat we nodig hebben. Die camera's hebben iets nieuws te bieden op het eerste zicht En dat kan je van de *istDs toch echt niet zeggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: *ist a winner...

                          Weet er iemand wanneer hij eigenlijk in de rekken zal liggen?

                          Groetjes,
                          Tom

                          Comment


                          • #14
                            Re: *ist a winner...

                            Oorspronkelijk geplaatst door tboschman
                            Weet er iemand wanneer hij eigenlijk in de rekken zal liggen?

                            Groetjes,
                            Tom
                            Tegen sinterklaas...
                            Nee ernstig, midden November wordt hij internationaal gelanceerd, wat wil zeggen dat, omdat we hier in België nu eenmaal trager zijn, hij midden december vlot verkrijgbaar moet zijn...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: *ist a winner...

                              Heb toch nog enkele ontgoochelinkskens erover tegengekomen:

                              : geen shift mogelijk op P-modus (voor wat heb je dan in 't hemelsnaam een P-modus? Als ik bekijk hoeveel ik dat gebruik, wel dat is echt een opdoffer),
                              : geen flitsbelichtingscompensatie (reviews moeten dit evenwel bevestigen),
                              : flitsbelichtingssysteem zou niet zo geavanceerd zijn als de istD (die de enige DSLR is die een OTF-systeem gebruikt) Daar gaan mijn aspiratie's om een goedkoop flitske op de tweedehandsmarkt op de kop te tikken...
                              : het blijft verontrustend stil over het al of niet mogelijk zijn van draadloze flitsbediening... Toemetoch...
                              : geen continue AF (bof, de 300D heeft dat ook niet, en ik heb dat nog nooit gemist),
                              : geen hyper modus (heb dat nog nooit gebruikt, maar schijnt heel plezant te zijn om mee te werken),

                              : ist Ds: stomme naam, hoe zijn ze er op gekomen?
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X