Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spontane glimlach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] spontane glimlach

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: spontane glimlach

    De ogen vallen hier diep in de schaduw en dat is wel minder.
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: spontane glimlach

      deze foto is gemaakt in het kader straatfotografie deze onbekende dame heb ik aangesproken en gevraagd om een foto van haar te mogen nemen alles moest snel gaan en ik had ook geen flits bij, maar uw opmerking is terecht en zal er later rekening mee houden om het beste standpunt te kiezen
      groeten daniel

      Comment


      • #4
        Re: spontane glimlach

        Hey Daniel,

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        deze onbekende dame heb ik aangesproken en gevraagd om een foto van haar te mogen nemen alles moest snel gaan
        Ik herken het gevoel. Tijdens een opdracht 'portretten van onbekenden op straat' had ik iets gelijkaardig voor --> ik was zo blij dat degene die ik aansprak wilde poseren, dat ik het heel snel heb willen doen. Daardoor nam ik geen tijd om er een goed beeld van te maken.

        Rekening houdend met de opmerking van de begeleider toen, zou ik nu sowieso vragen "of ze even vijf minuten tijd heeft" en als dat niet het geval is, verder zoeken ;-)

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
        en ik had ook geen flits bij,
        Nah, dat zou ik hier zeker niet gebruiken. Ik vermoed dat je, als je haar had gevraagd in het licht te kijken, vanzelf een helderder beeld gehad zou hebben. Al was het natuurlijk 'blakke' zon en dat levert nooit een flatterend portret op. Dus zorgen dat ze in de schaduw staat, maar wèl naar het licht kijkt, zoiets?

        Just my 50 cent ;-)

        Lieven
        De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

        Comment


        • #5
          Re: spontane glimlach

          Hé ga je mee dan gaan we een eindje lopen
          Hé ga je mee, de bloempjes staan weer open
          (vrij naar Gerard van Maasakkers) wat een blije foto!
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: spontane glimlach

            Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
            deze foto is gemaakt in het kader straatfotografie deze onbekende dame heb ik aangesproken en gevraagd om een foto van haar te mogen nemen alles moest snel gaan en ik had ook geen flits bij, maar uw opmerking is terecht en zal er later rekening mee houden om het beste standpunt te kiezen
            groeten daniel
            Begrijpelijk, licht zien is niet evident, maar wel iets om in gedachten te houden. Als je al op voorhand weet hoe je gaat belichten heb je minder tijd nodig om je model juist te plaatsen.
            Enkele snelle vuistregels die ik zelf hanteer :
            - Schaduw is bijna altijd goed.
            - Bewolkt weer is bijna altijd goed.
            - Tegenlicht is heel leuk om mee te werken, maar iets moeilijker om je instellingen juist te krijgen. Je werkt best manueel, en zorgt ervoor dat de huidtinten goed belicht zijn, de omgeving wordt dan soms overbelicht, maar ik vind dat persoonlijk meestal niet erg.
            - Frontaal of driekwart zonlicht kan soms werken, maar persoonlijk gebruik ik het zelden. Dit is ook beter als de zon achter een lichte wolkensluier zit.
            - Zijlicht is bijna altijd te vermijden voor close up portretten, maar als je onderwerp klein in beeld is werkt het beter.

            Je hoeft deze "regels" niet als absolute waarheid te zien, het is ook grotendeels persoonlijke voorkeur.

            Comment


            • #7
              Re: spontane glimlach

              bedankt voor de reactie ik heb er veel van opgestoken

              Comment

              Working...
              X