Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote Dansvlieg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Grote Dansvlieg...

    Deze foto is overigens gemaakt met een totaal nieuwe zelfgemaakte flitsverzachter, ik ben momenteel even in de experimenteerfase..... wel goede resultaten, maar ik heb inmiddels weer iets nieuws in gedachten...






    Rob,
    Last edited by natuurfreak; 7 juli 2017, 07:00.

  • #2
    Re: Grote Dansvlieg...

    Kan zo meespelen in één of ander horror film ....alweer erg knappe foto hoor

    Comment


    • #3
      Re: Grote Dansvlieg...

      Beetje kikkerperspectief. Leuk gedaan.
      De diffuser doet zijn werk goed. De hele foto oogt trouwens erg zacht, ook de bg.
      Het licht komt mooi van links terwijl de schaduwzijde goed onder controle werd gehouden.
      Toch één van je betere denk ik

      Comment


      • #4
        Re: Grote Dansvlieg...

        wow die is mooi
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment


        • #5
          Re: Grote Dansvlieg...

          JLM en Liliane, bedankt voor jullie reactie....

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Beetje kikkerperspectief. Leuk gedaan.
          De diffuser doet zijn werk goed. De hele foto oogt trouwens erg zacht, ook de bg.
          Het licht komt mooi van links terwijl de schaduwzijde goed onder controle werd gehouden.
          Toch één van je betere denk ik
          Even wat achtergrondinfo...

          t.o.v. mijn vorige flitsverzachter (van de laatste jaren) waaiert bij deze experimentele versie (dus van bovenstaande foto) het licht meer uit. Bij mijn vorige flitsverzachter had ik een meer convergerende werking, dat het licht meer gericht/gebogen wordt. Ik heb nu iets in mijn hoofd wat deze experimentele flitsverzachter zal verbeteren, ik weet nog niet wanneer ik dat ga uittesten. Ik heb overigens (tot de volgende test) weer alles gesloopt en mijn oude flitsverzachter weer terug gezet. Ik vind experimenteren ook wel leuk, ik ben zelden echt tevreden, haha.. op een leuke manier hoor...

          v.w.b. De opmerking dat het licht van links komt:
          Ik flits met de MT-24EX, die heeft 2 onafhankelijke flitskoppen, dus het licht komt van beide kanten alleen is de ene kop soms een fractie anders ingesteld.

          v.w.b. De foto:
          Overigens is het een wonder dat ik deze foto kon maken er stond namelijk zo'n harde wind, hij waaide steeds uit beeld..... En de lage kikkerpositie heb ik bewust gekozen, ik moest hierbij wel op de grond liggen, dus lager kon niet... Als ik een iets hoger standpunt had ingenomen dan was de snavel van de dansvlieg voor het grootste deel onscherp geweest, van onderaf sensor evenwijdig aan de snavel had ik het meeste scherp en natuurlijk ook een meer boeiende compositie.


          Rob,

          Comment


          • #6
            Re: Grote Dansvlieg...

            Dank voor je leerrijke info.
            De vlieg van zo dichtbij kunnen zien is heel speciaal en mooi.

            groetjes

            moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Grote Dansvlieg...

              Toppertje, HOFwaardige opname

              Comment


              • #8
                Re: Grote Dansvlieg...

                Knap resultaat van je experiment.
                Zie ook flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Grote Dansvlieg...

                  Het blijft altijd bijzonder om ze van zo dichtbij te kunnen zien.

                  Al eens geprobeerd het beeld horizontaal te spiegelen? Je zal opmerken dat de vlieg je dan nog meer aankijkt.

                  En ja, die flitsverzachters in mekaar knutselen blijft ook een vast onderdeel bij dit soort fotografie.
                  Ben op dit ogenblik ook bezig met een nieuw systeem.

                  Groeten,
                  Eric

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote Dansvlieg...

                    Moniq, Peterr, LudwigC ook nog bedankt voor het reageren.


                    Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
                    Het blijft altijd bijzonder om ze van zo dichtbij te kunnen zien.

                    Al eens geprobeerd het beeld horizontaal te spiegelen? Je zal opmerken dat de vlieg je dan nog meer aankijkt.

                    En ja, die flitsverzachters in mekaar knutselen blijft ook een vast onderdeel bij dit soort fotografie.
                    Ben op dit ogenblik ook bezig met een nieuw systeem.

                    Groeten,
                    Eric
                    Ik heb het even geprobeerd (spiegelen), maar laat hem maar zoals hij is..... bedankt voor het meedenken...
                    Een beetje creatief zijn qua flitsverzachter is idd een vast onderdeel bij dit soort fotografie.... ik heb al zoveel geprobeerd en weer gesloopt, soms zet je een paar stappen vooruit en dan weer een stapje terug, maar al met al in stijgende lijn.

                    Rob,
                    Last edited by natuurfreak; 6 mei 2017, 09:28.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote Dansvlieg...

                      indrukwekkend
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment

                      Working...
                      X