Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haida filtersysteem of cokin filtersysteem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • haida filtersysteem of cokin filtersysteem

    ik overweeg een filterset te kopen , hoofdzakelijk om te gebruiken op mijn canon lens 16-35mm
    heeft iemand ervaring met haida en cokin, wat koop ik het best
    ik denk in beide gevallen te opteren voor het 100 mm systeem, heb ook al gezien dat je bij haida een inschuifpolarisatiefilter kan krijgen
    ik kies voorlopig voor ND filters en polarisatiefilter

    wie kan me helpen bij de keuze tussen de 2 systemen, voor- en nadelen of ga ik toch beter voor opschroeffilters?

  • #2
    Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

    Bij opschroeffilters kun je de hoogte niet regelen bij verloopfilters.
    Voor de rest niet veel ervaring hiermee.


    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

      Cokin zal ik links laten liggen -> staat toch wel redelijk bekend om kleurzweem.

      Haida, kan ik niets over schrijven, maar met een 100 filtersysteem zit je wel goed

      Comment


      • #4
        Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

        redelijk wat met cokin gewerkt, zolang je geen nd en grad nd combineert heb je geen last van kleuren zweem. cokin heeft ondertussen ook wel wat aan kwaliteit gewonnen. Ook al met Lee gewerkt, gaf ook een hele licht kleurzweem. Het risico daarop loop je altijd.
        Hiada ken ik niet dus kan ik niets over zeggen. cokin is goed, zeker als je naar de prijs kijkt
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

          Hallo,

          Ik zou ook eens kijken bij BENRO.
          Groetjes
          Paul
          Paul Dhondt
          Secretaris
          Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

          Comment


          • #6
            Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

            zelfde prijsklasse?

            Comment


            • #7
              Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

              "zelfde prijsklasse?"

              in principe wel, maar je kan dat toch zelf ook bekijken / uitzoeken? (`wij` zijn niet de zoekmachine)

              Comment


              • #8
                Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                Heeft Cokin een doorstart gekregen? Want zover ik weet was het failliet en investeren in een dood systeem is niet bepaald verstandig.

                Ik heb trouwens nooit met Cokin Z systeem en met Haida 100 gewerkt. Maar het kan goed zijn dat ze met elkaar compatibel zijn. Dus dan is het gewoon de beste/betaalbaarste item van iedere merk te kopen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                  Ik heb het 100mm filter systeem van Haida en ben hier heel tevreden over. Kwaliteit van het materiaal (aluminium) is zeer goed en voelt degelijk aan. Filterhouder zit mooi solide op je objectief en kan je dan nog draaien hoe je wilt. Ik heb voorlopig enkel de big stopper van filter en merk geen kleurzweem hierbij. Filters van Lee kan je ook gewoon gebruiken op dit systeem mocht je dit willen. Als je de filterhouder op een objectief met andere diameter wilt gebruiken, koop je gewoon de bijpassende adapter ring. Kwalitatief zeker vergelijkbaar met het systeem van Lee maar qua prijs wel wat gunstiger. Veel succes!

                  Groetjes, Marchristan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                    Over Lee gesproken, paar maanden terug hier nog gelezen dat de Lee toch niet zo goed waren. Hun imago was beter als de kwaliteit.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                      Ik gebruik Cokin Z-Pro nd-grads icm deze namaak-Lee filterhouder (http://www.thefilterdude.com/lee-com...filter-holder/). Werkt perfect op o.a Canon 17-40.
                      Kleurzweem bij Cokin: alleen als je meerdere filters stackt, en bij heel lange belichting.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                        ik gebruik 84.5 als verloopfilters, 1x fullstop x10 hier aangekocht http://www.84dot5mm.com/shop/cms.php?id_cms=1 goedkoper met verzendingskost dan uit NL > BE dan van camerafilterstore , toen toch. Foto met de full met 30sec. 84.5 zonder zweem.

                        Voor de 14-24 nikon Haida maar het systeem is bruikbaar op andere maten.
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: haida filtersysteem of cokin filtersysteem

                          Hier Haida gebruiker van het 100 systeem.
                          Filters zijn beter dan LEE en dan gelijk welk ander merk.
                          Cokin, vooral hun glasfilters systeem P of Z zijn ook heel goed. Vergeet niet dat Cokin het eerste merk op de markt was want ik ben ermee begonnen in het Jaar '71 of '72 en heb die filters (system A) nog altijd.
                          Ondertussen is Cokin enorm verbeterd mede door de digitale fotografie dat er hen toe dwong.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X