Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Navigatie op i-Pad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Navigatie op i-Pad

    Mijn schoonbroer trekt eind dit jaar naar Australië. Hij heeft een i-Phone, maar één met nog zo'n piepklein scherm en hij heeft ook een kleine i-Pad.

    Vermits ze met twee gaan kan zonodig de passagier de i-Pad onderweg bedienen. Hij zoekt dus een navigatie app die én offline kaarten kan downloaden én uiteraard ook Australië aanbiedt.

    Ik heb eens rondgekeken in de app-store, maar vind niet direct wat aan die voorwaarden voldoet.

    Wie kan me verder helpen ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Navigatie op i-Pad

    Waze
    Google maps
    Kaarten (apple)
    Er zijn er genoeg.
    Of gewoon een gps meehuren met de auto. Kost niet verschrikkelijk veel.

    Comment


    • #3
      Re: Navigatie op i-Pad

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Hij zoekt dus een navigatie app die én offline kaarten kan downloaden én uiteraard ook Australië aanbiedt.
      Even herinneren. Ik zoek dus meer iets zoals navfree of Herewego voor Android.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Navigatie op i-Pad

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Even herinneren. Ik zoek dus meer iets zoals navfree of Herewego voor Android.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Navigatie op i-Pad

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Mijn schoonbroer trekt eind dit jaar naar Australië. Hij heeft een i-Phone, maar één met nog zo'n piepklein scherm en hij heeft ook een kleine i-Pad.

          Vermits ze met twee gaan kan zonodig de passagier de i-Pad onderweg bedienen. Hij zoekt dus een navigatie app die én offline kaarten kan downloaden én uiteraard ook Australië aanbiedt.

          Ik heb eens rondgekeken in de app-store, maar vind niet direct wat aan die voorwaarden voldoet.

          Wie kan me verder helpen ?
          Voorwaarde is wel dat die Ipad over gps beschikt en dat je er een data kaartje kan in steken nete,
          lang niet alle Ipad's hebben dat.
          Zit dat er niet op, dan kan je eventueel een bleutooth verbinding maken met de iphone of een bijkomend
          ding kopen, een heel gedoe dus.
          Dan kan je zoals Pol zegt beter een echte gps kopen of huren.
          Bij veel Garmin toestellen kan je gewoon freeware .gpx bestanden en kaarten van over de ganse wereld gratis downloaden.

          Comment


          • #6
            Re: Navigatie op i-Pad

            Thx. Ik moet nu eerst eens gaan ontdekken of zijn i-Pad GPS aan boord heeft (leek me zo evident dat ik daar niet op gelet heb). Zal wel bij de instellingen te vinden zij veronderstel ik ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Navigatie op i-Pad

              De iPad heeft standaard Apple Kaarten aan boord. Heb even geprobeerd en kan vlot een weg uitstippelen bv van Brisbane (uiterst oostelijk) naar Perth (uiterst westelijk).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Navigatie op i-Pad

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Of gewoon een gps meehuren met de auto. Kost niet verschrikkelijk veel.
                Als je 4 weken een GPS moet huren kan je er meestal beter 1 kopen

                Wij hebben onze Nuvi 2597 meegenomen naar Oz met de gratis OSM kaart er op. Een paar maanden terug idem voor NZ. Het voordeel is dat je op voorhand POI (of waypoints) kan laden.

                Gemakkelijke oplossing, ter plaatse een SIMkaartje kopen en waze gebruiken.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Navigatie op i-Pad

                  Zelfs al staat er een GPS in mijn auto, ik gebruik altijd mijn iPhone 6 met Waze om iets makkelijker door de files te geraken.

                  Gaat perfect als je de GSM en beetje kan vastzetten. Ik gebruik een klipje van Mobio van 10€ dat klikt in de ventilatierooster.
                  Een iPad is te groot, en kan je niet makkelijk vast zetten in de auto.

                  Comment


                  • #10
                    Navigatie op i-Pad

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Een iPad is te groot, en kan je niet makkelijk vast zetten in de auto.
                    Ik heb willen verstaan dat het over een iPad mini gaat (kleine iPad).
                    Dat is nu toch niet ze groot?

                    Als men al over een toestel beschikt, dan kan men het even goed gebruiken.
                    Inderdaad op voorwaarde dat het toestel (algemeen dan) GPS heeft.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Navigatie op i-Pad

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Voorwaarde is wel dat die Ipad over gps beschikt en dat je er een data kaartje kan in steken
                      Data is niet specifiek nodig voor elke GPS-app, als die volledig offline te gebruiken valt zoals TS vraagt, dan is een GPS ontvanger al voldoende.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Navigatie op i-Pad

                        Ik gebruik al enkele jaren mijn Ipad mini als GPS-toestel op reis (buiten Europa).
                        Is weliswaar wat groter (voor mij een onmiskenbaar voordeel), maar heb een goede houder en plaats het toestel aan de andere zijde van de voorruit.
                        Ben gewoon aan de goede (gratis) offline kaarten van maps.me, zeer gedetailleerd en goed te gebruiken op alle wegen.
                        Het schermpje van een doorsnee smartphone is voor mij te klein en een GPS huren zijn geld niet waard.
                        Al oa gebruikt in Nieuw-Zeeland, Argentinië en Chili.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Navigatie op i-Pad

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Data is niet specifiek nodig voor elke GPS-app, als die volledig offline te gebruiken valt zoals TS vraagt, dan is een GPS ontvanger al voldoende.
                          Inderdaad Verseg, maar bij apple is het wel zo, dat als er een ingebouwde gps is steekt, er ook een kaartslot aanwezig is.
                          kan er geen zo een kaartje in, dan zit er geen gps ontvanger in, die twee gaan altijd samen, dat wilde ik zeggen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Navigatie op i-Pad

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Inderdaad Verseg, maar bij apple is het wel zo, dat als er een ingebouwde gps is steekt, er ook een kaartslot aanwezig is.
                            kan er geen zo een kaartje in, dan zit er geen gps ontvanger in, die twee gaan altijd samen, dat wilde ik zeggen.
                            Ik heb een Ipad en een Ipad mini. Op beide kan ik kaarten aflezen. Mijn eigen positie wordt op de kaarten aangegeven door een cirkeltje dat afwisselend licht-en donkerblauw oplicht. Er zit geen kaartslot op voor 3G/4G, maar de kaartinfo komt enkel via WIFI.
                            Last edited by notex; 30 april 2017, 07:32.

                            Comment


                            • #15
                              Navigatie op i-Pad

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Inderdaad Verseg, maar bij apple is het wel zo, dat als er een ingebouwde gps is steekt, er ook een kaartslot aanwezig is.
                              kan er geen zo een kaartje in, dan zit er geen gps ontvanger in, die twee gaan altijd samen, dat wilde ik zeggen.
                              Dat klopt ook.

                              Ik had uw zin anders begrepen ... had verstaan met "over een GPS beschikt en een data kaartje kan steken" dat dit kaartje ook noodzakelijk was.

                              Het enige dat ik wou aankaarten is dat een data-verbinding niet altijd nodig is.

                              Heb toch vermeld dat het toestel natuurlijk wel over een GPS-module moet beschikken? [emoji1]

                              Soit, we bedoelen hetzelfde blijkbaar.

                              Mvg,
                              Last edited by VerSeg; 30 april 2017, 08:27.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X