Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus wifi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Proximus wifi

    Ik had vaak slechte verbindingen met mijn wifi via de bbox3. Ik heb ondertussen een repeater geplaatst. Omdat ik ook op sommige tv-zenders problemen had, heb ik de devolos vervangen door krachtigere exemplaren. De tv-problemen lijken verdwenen en de devolo geeft nu ook een wifi-signaal dat voor mij een goede oplossing biedt.

    Maar nu komt het: ik merkte (via wifi-analyzer)dat het autofon-signaal blijkbaar heel wat sterker was dan mijn eigen signaal. Ik chatte met de Proximus helpdesk en men vertelde mij dat men het "kanaal van bij Proximus uit zou wijzigen". Tot mijn verbazing was het kanaal niet veranderd, maar een nieuwe analyse met wifi analyzer leert me dat mijn eigen signaal nu veel sterker is dan mijn Fon en autofon-signaal.

    Dus: als je een slechte wifi connectie hebt met Proximus is het misschien nuttig om eerst de signaalsterkte te meten en te verifiëren of het autofon-signaal niet sterker is dan uw eigen signaal.

    Misschien heb ik het mis, maar ik volg de signaalsterkte​ nu wel op en hou jullie op de hoogte.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

  • #2
    Re: Proximus wifi

    Hier ook eens gekeken: het FON-signaal is inderdaad sterker dan mijn eigen access point.
    Bovendien zie ik zowel een PROXIMUS-FON als een PROXIMUS-AUTO-FON .

    Kwestie van wat weerwerk te bieden tegen de mede-duopolist.

    Al gemerkt dat mijn smartphone regelmatig zowel thuis als elders zich op de FON connecteerd in plaats van op het lokale accesspoint.
    Mij maakt het eigenlijk niets uit, het is eerder een voordeel dat het wifi-bereik buitenhuis verbetert.

    Comment

    Working...
    X