Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koper wil betalen met Paypal.........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • koper wil betalen met Paypal.........

    ..... en volgens hem heeft hij mijn email adres nodig van mijn PayPal om mij te kunnen betalen.
    Klopt dat want ik vind het raar dat hij enkel met PayPal kan betalen.

    En is het niet zo dat PayPal mij kosten zal aanrekenen?

    Ik heb ondervinding van op ebay te betalen met PayPal maar nog geld ontvangen via PayPal.
    Iemand meer ervaring dan mij?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: koper wil betalen met Paypal.........

    Betalingen via Paypal gaan inderdaad via het email adres, anders kan paypal niet weten waar het dat geld naartoe moet zenden.

    Bij een bedrag van 18€ heb ik eens wat kosten moeten betalen, maar ik dacht dat boven de €25 er geen kosten waren.
    Het is alleszins een veilige manier van betalen en bij eventuele problemen lossen ze dat snel op.
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

    Comment


    • #3
      Re: koper wil betalen met Paypal.........

      Paypal is iets voordeliger voor de klant omdat het kopersbescherming geniet.
      En het is daardoor ook al eens misbruikt. Koper kan een claim indienen dat hij zijn goederen niet heeft ontvangen, er bedrog in het spel is, of het artikel stuk is en dan gaat Paypal dat onderzoeken. Met kans dat jij je geld kwijt bent.

      Zolang je alle documenten (foto's van de staat waar het goed zich in bevindt, gedetailleerde emails of verkoopsbeschrijving, etc.) goed bijhoudt zit je redelijk safe.
      Maar om eerlijk te zijn: als het om veel geld gaat zou ik het niet doen.

      En het is natuurlijk quatch dat hij of zij enkel met Paypal zou kunnen betalen. Als je met Paypal kan betalen heb je minstens een gewone bankrekening. Voordeel van Paypal is dat het snel gaat en bij een overschrijving duurt het 2 dagen. Dus als hij beweert dat hij enkel met Paypal kan betalen, zou ik het zeker niet doen.

      Comment


      • #4
        Re: koper wil betalen met Paypal.........

        Wat is phishing en hoe kun je phishing mail herkennen? Lees hoe internetfraudeurs te werk gaan en hoe je fraude kunt voorkomen.

        Veilig online betalen? Is PayPal veilig? Lees hoe PayPal je aankopen kan beschermen met bijvoorbeeld Aankoopbescherming of Verkopersbescherming.

        Comment


        • #5
          Re: koper wil betalen met Paypal.........

          Pas op hiermee.
          Een voorbeeld uit de onmiddelijke omgeving. Mijn dochter stelde haar trouwkleed te koop en iemand kwam passen : het paste niet.
          2 Dagen nadien een veel aantrekkelijker bod waar ze op in ging, er zou worden betaald met Paypal. Trouwkleed opgestuurd met kiala op vrijdag
          Schoonzoon César zit in de informatica en herkende meteen het paypalbericht als bedrog, is de maandagmorgen heel vroeg bij kiala geweest en ze hebben het nog kunnen onderscheppen.
          Freya heeft haar les geleerd.

          Mind your steps

          Comment


          • #6
            Re: koper wil betalen met Paypal.........

            Zoals reeds gezegd, je hebt een emailadres nodig waarnaar geld overgeschreven wordt. Door de kopersbescherming zal je alleszins voorzichtig moeten zijn dat de koper niet beweert dat je niets verstuurd hebt want dan gaat het geld redelijk vlug van je account.

            Wat ik gemerkt heb als koper is dat je een zeer slechte wisselkoers krijgt t.o.v. bij rechtstreekse betaling met CC. (officiele koers was 1.06*** terwijl PP 1.02** rekende, de verkoper mocht ook nog eens $35 betalen).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: koper wil betalen met Paypal.........

              Als ik dat hier allemaal lees: afblijven dus, zeker om geld te ontvangen (ik heb sporadisch wel al eens betaald via PayPal).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: koper wil betalen met Paypal.........

                Hier wordt paypal geregeld gebruikt om te betalen of om geld te ontvangen, nog nooit problemen gehad. Wel af en toe (kleine) kosten, vooral bij betalingsverkeer van/naar UK. Maar in die gevallen was de kost om per kredietkaart of overschrijving te betalen een stuk hoger.

                Comment


                • #9
                  Re: koper wil betalen met Paypal.........

                  Het gaat om een verkoop binnen België en om een som van € 270,00.
                  Ik heb zijn email adres maar nog geen naam of adres.
                  Ik denk inderdaad dat er mogelijks bedrog in het spel zit.
                  Het is inderdaad zo dat je een bankrekening moet hebben om een PayPal te kunnen aanmaken maar schijnbaar kan je ook geld op een bank storten en dat laten overmaken.
                  Ik betrouw het boeltje niet en ga de verkoop niet aangaan en weet je waarom? Hij heeft zich nog helemaal niet bekend gemaakt. Louche zaak voor mij.

                  Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: koper wil betalen met Paypal.........

                    In principe heb je geen naam/adres nodig.
                    Wanneer ik betalingen doe via Paypal moet ik enkel mijn email adres ingeven. Mijn naam/adres/kredietkaartgegevens staan allemaal in de databank van PayPal. Dus bij elke transactie kunnen ze uiteindelijk zien vanwaar het komt.

                    Nu goed, stel dat de verkoop doorgaat, waarom zou het dan louche zijn? Je verstuurt het pakket toch pas eens je de betaling binnen hebt. Dus jij zit safe.
                    En je hebt zijn adres nog niet, dus je moet sowieso afwachten voor je het kan versturen.
                    De bal ligt in zijn kamp nu om de betaling over te maken...

                    Comment


                    • #11
                      Re: koper wil betalen met Paypal.........

                      En naar waar moet je de spullen dan opsturen?
                      Als het afhaling is, laat dan alleszins tekenen voor ontvangst van de goederen, anders heb je geen poot om op te staan als hij beweert dat hij het niet gekregen heeft.
                      Als je verstuurt, fotos maken en enkel aangetekend verzenden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: koper wil betalen met Paypal.........

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Het gaat om een verkoop binnen België en om een som van € 270,00.
                        Ik heb zijn email adres maar nog geen naam of adres.
                        Ik denk inderdaad dat er mogelijks bedrog in het spel zit.
                        Het is inderdaad zo dat je een bankrekening moet hebben om een PayPal te kunnen aanmaken maar schijnbaar kan je ook geld op een bank storten en dat laten overmaken.
                        Ik betrouw het boeltje niet en ga de verkoop niet aangaan en weet je waarom? Hij heeft zich nog helemaal niet bekend gemaakt. Louche zaak voor mij.

                        Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.
                        Juiste reactie.

                        Er is tegenwoordig veel fraude met PayPal, ik gebruik het nooit om zelf geld te ontvangen.
                        PayPal is geen bank, op je rekening staat enkel virtueel geld.

                        In heel Europa, zelfs vanuit de UK, duurt een bankoverschrijving net één dag, en dan kan niemand het nog van je rekening halen.
                        Iemand die te goeder trouw is en werkelijk geïnteresseerd zal daar geen probleem van maken.

                        Om te betalen geen probleem, dat wordt via een one-shot direct debit van je bankrekening gehaald (waarvan je zonder enig probleem een refund kan van vragen, zie boven).
                        Handig en snel voor kleine bedragen zeker in andere munten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: koper wil betalen met Paypal.........

                          Kijk, de persoon die iets van mij wilt kopen is een Waal die momenteel in Zwitserland zit.
                          Voor hoelang? Hoe lang blijft hij er nog? Naar waar moet ik het opsturen en naar welk adres? En wat is zijn naam?
                          Ik heb al drie of vier slechte ervaringen met Walen en dus ben ik sowieso al op mijn goede.
                          En de koper is slechts enkele dagen actief op 2de hands en heeft al drie verschillende email adressen gebruikt.
                          Een Hotmail, en twee gmail adressen. Van kennissen in Zwitserland?
                          En 2de hands is ook niet soepel als je hen om private gegevens vraagt.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: koper wil betalen met Paypal.........

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Kijk, de persoon die iets van mij wilt kopen is een Waal die momenteel in Zwitserland zit.
                            Voor hoelang? Hoe lang blijft hij er nog? Naar waar moet ik het opsturen en naar welk adres? En wat is zijn naam?
                            Ik heb al drie of vier slechte ervaringen met Walen en dus ben ik sowieso al op mijn goede.
                            En de koper is slechts enkele dagen actief op 2de hands en heeft al drie verschillende email adressen gebruikt.
                            Een Hotmail, en twee gmail adressen. Van kennissen in Zwitserland?
                            En 2de hands is ook niet soepel als je hen om private gegevens vraagt.
                            Zeker niet doen dan. Is waarschijnlijk variant van het boorplatform-verhaal.

                            De politie in het Belgische Dendermonde onderzoekt meer dan 1400 gevallen van oplichting via handelssites. De oplichters vervalsten e-mails van PayPal om verkopers van tweedehandsspullen geld over te laten maken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: koper wil betalen met Paypal.........

                              PayPal zal voornamelijk de KOPER beschermen, en niet zozeer de VERkoper - absoluut niet doen, Luc!
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X