Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-35 i.c.m. EOS 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-35 i.c.m. EOS 10D

    Hallo allemaal,

    Iemand ervaring met de Sigma 17-35/2,8-4 AF EX DG HSM IF Aspherical
    op een EOS 10D?

    Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, of van wie ik het heb gehoord, maar het schijnt dat Sigma lenzen niet altijd vlekkeloos op een Canon werken??

    Kan iemand mij hier nader over inlichten...de Canon tegenhanger is de 17-40 f/4.0L Maar die is ook bijna 2 x zo duur.
    Ik weet dus niet of dit prijsverschil wel te verantwoorden is tegenover mijn "bak met centjes"

    Iemand???
    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

  • #2
    Re: Sigma 17-35 i.c.m. EOS 10D

    Oorspronkelijk geplaatst door smhdlb
    Hallo allemaal,

    Iemand ervaring met de Sigma 17-35/2,8-4 AF EX DG HSM IF Aspherical
    op een EOS 10D?

    Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, of van wie ik het heb gehoord, maar het schijnt dat Sigma lenzen niet altijd vlekkeloos op een Canon werken??

    Kan iemand mij hier nader over inlichten...de Canon tegenhanger is de 17-40 f/4.0L Maar die is ook bijna 2 x zo duur.
    Ik weet dus niet of dit prijsverschil wel te verantwoorden is tegenover mijn "bak met centjes"

    Iemand???
    Voor ongeveer 600 Euro heeft u de Canon 17-40 en voor ongeveer 450 Euro de Sigma het verschil is dus niet zo groot in prijs maar wel in prestaties.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-35 i.c.m. EOS 10D

      Ja ik heb die lens. Ze werkt vlekkeloos op mijn 10D, trouwens het is alleen met oudere Sigma's dat je problemen kan hebben. Met de DG, die eind 2003 is uitgekomen kan je geen problemen hebben. Pas op, er bestaat ook nog de oudere (niet DG) versie, en naargelang de ouderdom, kan die wel problemen geven.

      Maar, de lens blinkt niet uit in scherpte . Het verschil in scherpte tussen bijvoorbeeld de Bigma en de 17-35, is een verschil tussen dag en nacht.
      Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-35 i.c.m. EOS 10D

        Heb hem ook op de 10d,
        deze foto's heb ik ermee gemaakt:



        Heb geen klachten, maar heb geen ervaring met andere lenzen op die afstand
        Groetjes Christianne
        Christianne's fotoweb
        BD0243nl

        Comment

        Working...
        X