Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

~Close encounter~

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] ~Close encounter~

    Rob,,
    Last edited by natuurfreak; 7 juli 2017, 07:01.

  • #2
    Re: ~Close encounter~

    mooi, net voldoende DoF
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: ~Close encounter~

      Prachtig.

      groejtes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: ~Close encounter~

        Een eng beestje maar niettemin prachtig vastgelegd!

        Groetjes Katrien
        Groetjes Katrien
        Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

        Comment


        • #5
          Re: ~Close encounter~

          mooi vastgelegd met een prachtig kleuren pallet
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: ~Close encounter~

            Thanks iedereen..

            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
            mooi vastgelegd met een prachtig kleuren pallet
            Sinds kort neem ik mijn eigen achtergrondjes mee, anders heb je met de MP-E 65mm altijd een zwarte achtergrond... is overigens wel een extra handicap om zo'n achtergrondje erachter te houden, zonder is het al lastig genoeg.....


            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: ~Close encounter~

              Fijne details in je opname.

              Persoonlijk zou ik het diertje iets minder centraal gezet hebben.

              met de MP-E 65mm altijd een zwarte achtergrond
              Probeer eens een grotere diffuser waarmee je ook een klein gedeelte van de achtergrond mee kan verlichten.
              En een combinatie flits met langere sluitertijd (Manueel) werkt ook, als het tenminste windstil is.

              Groeten,
              Eric

              Comment


              • #8
                Re: ~Close encounter~

                Thanks Eric....

                De centrale compo heb ik bewust gekozen om het oog in oog effect te versterken..

                Ik heb overigens al met zoveel zelfgemaakte diffusers geëxperimenteerd, een zwarte achtergrond hou je eigenlijk altijd wel... natuurlijk kan ik de sluitertijd verlengen om wat meer omgevingslicht te verkrijgen, maar ik fotografeer nooit met statief en dan is 1/200 toch wel de ideale sluitertijd...

                Overigens heb ik vandaag (geheel toevallig) weer een nieuwe diffuser gebouwd, deze moet ik nog uittesten, maar ik weet nu al dat de zwarte achtergrond blijft en de kleurrijke achtergrondjes zijn op zich wel een goede oplossing, wel een handicap maar ik vind de uitdaging ook wel leuk.

                Thanks voor het meedenken...

                Rob,

                Comment


                • #9
                  Re: ~Close encounter~

                  Prachtig weer hoor hoor...Ook met interesse bovenstaande zitten lezen...Dacht echt dat voor dit soort close-ups met de MP65 een statief nodig had....Lijkt me moeilijk zo uit de hand...Extra knap dus..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X