Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adoewewa ... sata-usb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adoewewa ... sata-usb

    Ja, een sata naar usb kabeltje gekocht en ... dat werkt niet natuurlijk vanwege onvoldoende voeding. Ik zou dus zo een extra voedingskabeltje (5 Volt ?) nodig hebben, maar ik vind dat niet zo gauw.
    Kan iemand mij op de goede weg helpen ? Een behuizing kopen voor een 3.5 valt nogal kostelijk uit, omdat ik al een kabel heb gekocht
    (ik koop gewoonlijk bij alle kabels, maar zie niet zo direct zo een ding).
    Danke op voorhand

    ps, dient om oude hd schijven te lezen
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Adoewewa ... sata-usb

    usb geeft maar 500mA , en een hard disk heeft er 600... tot ?? nodig, daarom dat een sata naar usb een sata aansluiting heeft, en 2 usb stekkers.
    de nieuwe usb 3 naar sata hebben die niet nodig

    http://www.miniinthebox.com/nl/usb-2-0-naar-sata-7-15-p-2-5-hdd-cable-w-case_p651740.html?currency=EUR&litb_from=paid_adwo rds_shopping&utm_source=google_shopping&utm_medium =cpc&adword_mt=&adword_ct=151042474466&adword_kw=& adword_pos=1o1&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar= &adw_src_id=9772115911_681366211_30340592570_au d-146622001962la-256149117540&gclid=CL6lkvfkwtMCFbgK0wod3XgIhg

    Comment


    • #3
      Re: Adoewewa ... sata-usb

      Iets duurder maar wel USB 3:
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Adoewewa ... sata-usb

        En zo'n 2 usb stekkers zouden dat dus verhelpen ?

        In alle geval bedankt
        Dit had ik dus gekocht , waarvan ik de behuizing niet nodig had, want 2.5 .
        Last edited by toerist; 27 april 2017, 09:10.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Adoewewa ... sata-usb

          ?? je hebt DIE gekocht in le link ?? da's nen usb3 stekker
          dan moet dat gaan, maar wel enkel in een usb 3 poort ( of hoger usb 3.1 )
          dus in een blauw contact op je pc.
          usb 2 had 2 kabels nodig omdat 1 poort maar 500ma gaf, en een externe harddisk meer moet hebben, dus deden ze dat met 2 kabels : 500ma x2 : en je kon 1000ma trekken.
          maar dan is usb 3 uitgekomen , en nu zijn alle externe disken, met 1 stekker want die kan meer leveren.
          Dus is dat contact waar je het insteek ook blauw ? dan moet dat gaan.
          dus geen wit ( usb 1.xx ) of zwart usb 2.xx of... enkel blauw : usb 3

          Comment


          • #6
            Re: Adoewewa ... sata-usb

            Weeral iets bijgeleerd, bedankt @Scherpie. Dat van die kleuren wist ik niet.

            @toerist: er is ook nog https://www.kabel-mania.be/, in het geval dat je geen USB-3 hebty, maar weet niet of wat jij nodig hebt er is...

            Comment


            • #7
              Re: Adoewewa ... sata-usb

              Ik dacht dat ik 5volt nodig had (hier en daar gelezen), alleszins het werkt niet op usb 2 en 3 ... maar misschien wel met 2 usb aansluitingen ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Adoewewa ... sata-usb

                Voor zover ik weet is USB3 toch achterwaarts compatibel met USB2 ?
                Het kabeltje in mijn link geeft je de mogelijkheid, indien je over een USB3 poort beschikt, een véél snellere data overdracht te geven.
                Het tweede kabeltje ook bij een USB3 poort gebruiken (in een USB 2 of 3 poort) zal je gewoon nog wat stroomreserve geven.
                Correct me if I'm wrong.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Adoewewa ... sata-usb

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Voor zover ik weet is USB3 toch achterwaarts compatibel met USB2 ?
                  Het kabeltje in mijn link geeft je de mogelijkheid, indien je over een USB3 poort beschikt, een véél snellere data overdracht te geven.
                  Het tweede kabeltje ook bij een USB3 poort gebruiken (in een USB 2 of 3 poort) zal je gewoon nog wat stroomreserve geven.
                  Correct me if I'm wrong.
                  Was van plan om mij dat aan te schaffen
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adoewewa ... sata-usb

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Was van plan om mij dat aan te schaffen
                    Als je dikwijls SATA schijven moet uitlezen kan dit https://www.aios.be/harde-schijven-e...35-usb-p-5713/ misschien interessant zijn voor u. (De foto staat wel linksom gekanteld, heb het gemeld aan de verkoper). De specificaties lijkt men vergeten in te vullen te zijn. Ik heb zo eentje en werkt perfect.
                    Je kan er 2,5 en 3,5" schijven in plaatsen en zelfs clonen zonder tussenkomst van een computer. Dat clonen heb ik zelf nog niet uitgetest.
                    Last edited by nete; 27 april 2017, 11:40.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adoewewa ... sata-usb

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Voor zover ik weet is USB3 toch achterwaarts compatibel met USB2 ?
                      Het kabeltje in mijn link geeft je de mogelijkheid, indien je over een USB3 poort beschikt, een véél snellere data overdracht te geven.
                      Het tweede kabeltje ook bij een USB3 poort gebruiken (in een USB 2 of 3 poort) zal je gewoon nog wat stroomreserve geven.
                      Correct me if I'm wrong.
                      i will correct you
                      elk apperaat is "backwards" compatible en "meestal upwards" , dus nen usb 1 stick in nen usb 3 steken gaat .. of nen usb 2 stick in in een usb 1 poort ook.
                      sticks, en muizen en.. alles werkt ... ( soms trager ) Alleen als het op de stroom aankomt niet ( en natuurljk de snelheid ook niet ) , want bv. ne stroompakker : een externe harddisk, heeft ongeveer een 600ma .. 700 ma nodig, en usb 2 geeft maar 500ma. soms lijkt het dat de harde schijf werkt, maar dan valt die bv. halverwege tijdens het copieeren uit , of nog erger, bij iemand ( die ik ken ) zo een usb 3 harddisk , in ne laptop laten steken, en .... poort kapot.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adoewewa ... sata-usb

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        i will correct you
                        elk apperaat is "backwards" compatible en "meestal upwards" , dus nen usb 1 stick in nen usb 3 steken gaat .. of nen usb 2 stick in in een usb 1 poort ook.
                        sticks, en muizen en.. alles werkt ... ( soms trager ) Alleen als het op de stroom aankomt niet ( en natuurljk de snelheid ook niet ) , want bv. ne stroompakker : een externe harddisk, heeft ongeveer een 600ma .. 700 ma nodig, en usb 2 geeft maar 500ma. soms lijkt het dat de harde schijf werkt, maar dan valt die bv. halverwege tijdens het copieeren uit , of nog erger, bij iemand ( die ik ken ) zo een usb 3 harddisk , in ne laptop laten steken, en .... poort kapot.
                        Bij de USB 3 connector die ik vermeld is er toch naast de USB 3.0 stekker nog een 2de USB 2.0 stekker voor het geval je geen USB 3 poorten ter beschikking hebt ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Adoewewa ... sata-usb

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Bij de USB 3 connector die ik vermeld is er toch naast de USB 3.0 stekker nog een 2de USB 2.0 stekker voor het geval je geen USB 3 poorten ter beschikking hebt ?
                          Wel alle twee tegelijk inpluggen dan, anders komen we er nog niet. [emoji1]

                          Bestaan veel misverstanden over, sommigen denken dat het dan de ene if de andere is, maar bij USB 2 moeten ze meestal wel beiden gebruikt worden.

                          Het is als verduidelijking voor anderen bedoeld hé nete, jij weet dat wel. [emoji106]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Adoewewa ... sata-usb

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Wel alle twee tegelijk inpluggen dan...

                            Het is als verduidelijking voor anderen bedoeld hé nete, jij weet dat wel.
                            Klopt, in mijn post is dat een beetje onduidelijk geformuleerd.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X