Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief in handbagage bij Ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief in handbagage bij Ryanair

    We gaan binnenkort naar Valencia. Heeft iemand van jullie onlangs een statief meegenomen in handbagage bij Ryanair?

  • #2
    Re: Statief in handbagage bij Ryanair





    Stompe artikelen: elke stomp artikel dat letsel kan veroorzaken, ...
    Last edited by Tonerider; 25 april 2017, 10:54.

    Comment


    • #3
      Re: Statief in handbagage bij Ryanair

      Begin dit jaar nog mee genomen in de handbagage vanuit Eindhoven met Ryanair, geen probleem.
      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

      Comment


      • #4
        Re: Statief in handbagage bij Ryanair

        Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
        We gaan binnenkort naar Valencia. Heeft iemand van jullie onlangs een statief meegenomen in handbagage bij Ryanair?
        Hangt niet echt af van de luchtvaartmaatschappij maar wel van de security check.
        Ik zou het risico niet nemen. Zal meer dan waarschijnlijk tegen gehouden worden.

        Paar weken geleden nog naar Valencia geweest (ook met RyanAir). Tof stadje ;-)
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Statief in handbagage bij Ryanair

          Ok, bedankt. Dan doen we het wel zonder statief. Moet ook lukken.

          Comment


          • #6
            Re: Statief in handbagage bij Ryanair

            Kan je toch in je koffer voor de ruimbagage steken. Maar ja daar moet je voor betalen he

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Statief in handbagage bij Ryanair

              Ja Tonerider,
              Er is al heel veel geschreven over het vervoer van het statief.
              Ik ben nu in Portugal, ik had ruimbagage, dus had ik m'n statief daarin.
              Anderhalf maand geleden, een tripje naar Madrid, daar zat ie wél in mijn handbagage.
              Geen probleem.
              Security personeel is inconsequent, in mijn ogen, ze doen maar.
              Deze keer, weer in Eindhoven, moest ik zelfs mijn lenzen en camera úit de tas en kokers halen...
              Daar maakte ik bezwaar op, omdat mijn drie lenzen los in die hard plastic bak dan op en neer aan het rollen zouden gaan.
              Met grote kans op beschadigingen, die ikzelf, koste wat kost, áltijd probeer te voorkomen...
              Hoe lang duurt het nog, voordat zo'n sul, de lens gaat verwijderen van de body...
              Het gevolg was dat ik een beetje apart gecontroleerd werd, daarbij aangevend dat ik ná mijn vakantie hierop terug ga komen.
              Dat ga ik ook doen.
              Eenmaal door de check... Zag ik een gast met een vrij zwaar statief met een flinke kop daarop, gewoon in zijn handen lopen.
              Geen tas of foudraal erom heen... bij wijze van spreken... slagklaar...
              Hoezo, inconsequent op gebied van beveiliging.
              Wordt vervolgd...(in een apart topic, zeer waarschijnlijk)

              Comment


              • #8
                Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                Security is inderdaad bijna een loterij aan het worden.

                In Madrid moest ik een inbussleuteltje afgeven terwijl in de rij er naast iemand met 2 wandelstokken op zijn rugzak zo door mocht.

                Snap de logica soms niet, maar ik discuteer niet meer.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Security is inderdaad bijna een loterij aan het worden.
                  Security is windowdressing om mensen de indruk te geven dat er niets kan gebeuren.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Security is windowdressing om mensen de indruk te geven dat er niets kan gebeuren.
                    Dat is nu ook weer overdreven. Security moet er zeker zijn, alleen zou men consistente en duidelijke regels moeten toepassen.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Dat is nu ook weer overdreven. Security moet er zeker zijn, alleen zou men consistente en duidelijke regels moeten toepassen.
                      Een beetje overdreven, misschien, maar ik kan je verzekeren dat ik sinds we regelmatig vliegen (jaren '80) verwacht dat mijn rugzak ELKE keer apart zou gecontroleerd worden. Dat is tot nu toe echter maar 2/3 keer gebeurd. Waarschijnlijk is homemade electronics en een (groot) aantal kabeltjes "normaal". Een keer heeft de (Canadese) security alles gecontroleerd, ze noemden mij "a screener's nightmare" met o.a. een 2m/70cm portable en HF TRX, home made interface enz... in mijn rugzak. De controle was waarschijnlijk dan nog omdat we zo vroeg al op de luchthaven waren en ze met drie niets te doen hadden. Het was een lange gezellige babbel maar zelfs dan werd niet gevraagd of ik wel een vergunning had voor die spullen. Zelf op Heathrow werd de rugzak niet gecontroleerd, mijn GPS, in een heupzakje, werd dan weer "geswiped" op explosieven...

                      Het grootste deel van security is (etnic) profiling, de rest "window dressing"...
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                        Windowdressing zou ik het nu ook niet noemen, maar men moet nu eenmaal een balans vinden tussen extreme controle (bvb de dagen op Zaventem na 22/03/16) en oppervlakkige routinecontrole.
                        Anders moet iedereen 3 à 4 uur op voorhand naar de luchthaven komen en dat is ook niet meer werkbaar.
                        De ergste controles heb ik al in Rusland en in Pakistan meegemaakt. In St Petersburg werd ik 2x gefouilleerd, mijn bagage 3x nagekeken en mijn reispas maar liefst 7x gevraagd voor ik op het toestel kon.

                        De wetenschap dat er gecontroleerd wordt op onze luchthavens en dat je daadwerkelijk er uit kan gepikt worden, is voor potentiële deugnieten voldoende om de controles al te vermijden.
                        Aanslagen op vliegtuigen zijn dan ook de laatste jaren niet toegenomen in vergelijk met dergelijke daden op openbare plaatsen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                          De plaats waar men o zo graag je paspoort wil zien is India. Ik haat dat land om te beginnen en hun luchthavens zijn al helemaal een administratieve nachtmerrie.
                          De grootste en meeste controles die ik heb meegemaakt was een jaar of 5-6 geleden toen ik vertrok uit Irak

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                            Als je wil vliegen met Ryanair en je leest alles i.v.m. veiligheid en wat mag en niet mag begin je jezelf af te vragen of je wel een broeksriem mag dragen, want daar kan je ook iemand met doen stikken. Als gevangene mag dit ook niet hebben zeker? Ophanging?
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statief in handbagage bij Ryanair

                              Hoi,

                              dit hierboven heeft niets met Ryanair op zich te maken, alle maatschappijen hanteren soms wazige regels.
                              En de titel van TS "statief in handbagage bij Ryanair" wordt in beginsel door securitypersoneel van de luchthaven bepaalt, niet door de vliegmaatschappijen.

                              Comment

                              Working...
                              X