Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap in de Hoge Veluwe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Landschap in de Hoge Veluwe

    Wat kan ik hier nog aan verbeteren, een andere lucht in steken of afblijven?

    HogeVeluwe1 by Hugo Maes
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: Landschap in de Hoge Veluwe

    nee geen andere lucht insteken
    maar probeer eens te spelen met de schuivertjes in Ps
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Landschap in de Hoge Veluwe

      Een andere lucht insteken heeft naar mijn idee niks meer met fotografie te maken, de lucht is nu eenmaal gewoon wat egaal blauw...Wil je mooiere lucht dan gewoon op een beter tijdstip gaan.
      Buiten dat vind ik het wel een mooi opgebouwde foto, de aanwezige elementen in een goede compo gezet..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Landschap in de Hoge Veluwe

        Mooi gedaan, hoor. Door de 200mm heb je een mooie selectieve scherpte gemaakt.
        Ik denk nog een klein beetje verscherping (echt een beetje) en wat contrast zou het nog mooier maken.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Landschap in de Hoge Veluwe

          interessante compo.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Landschap in de Hoge Veluwe

            Bedankt voor de opbouwende kritiek.
            Verscherpen (45% slim verscherpen) en contrast verhogen (18%) doen inderdaad goede dingen met de dode tak rechts en de bomen in de achtergrond.
            Voor de lucht heb ik de uitsnede wat lager gezet, dat helpt ook.
            Helaas was dit een dagtrip naar ginds, zodat de keuze van tijdstip (iets voor de middag) en bewolking (absoluut geen) niet aan de orde waren.
            Het was alleszins een goede oefening in landschappen (want die zijn er mooi)
            Hierbij de bijwerkte versie op 800px formaat:
            Amateur fotograaf,
            lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

            Comment


            • #7
              Re: Landschap in de Hoge Veluwe

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Een andere lucht insteken heeft naar mijn idee niks meer met fotografie te maken, de lucht is nu eenmaal gewoon wat egaal blauw...Wil je mooiere lucht dan gewoon op een beter tijdstip gaan.
              Buiten dat vind ik het wel een mooi opgebouwde foto, de aanwezige elementen in een goede compo gezet..
              Inderdaad ook mijn idee

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X