Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] straatfotografie

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: straatfotografie

    Eerlijk?
    Ik vind dit niet goed.

    Comment


    • #3
      Re: straatfotografie

      ok maar vertel mij wat zodat ik er iets van op steek

      Comment


      • #4
        Re: straatfotografie

        Hier valt nogal wat over te zeggen hé. Eerst en vooral de belichting, weinig doortekening in de schaduwpartijen. Is normaal goed op te lossen in de nabewerking. Ook de scherpte kan beter. Ik zie het beste stuk in de muts van de linkse persoon, maar verder niet echt scherp. Ook de omzetting is een beetje somber, wat niet strookt met de glimlach van de dames. Een kiekje, maar ook niet meer.

        Comment


        • #5
          Re: straatfotografie

          Twee dames in het straatbeeld ....
          In straatfotografie kan dit soms slagen, soms ook niet.
          Bij straatfotografie probeer je elementen van de straat , omgeving te verbinden met je personen die erin voorkomen. Is geen pure wetmatigheid, maar het samenspel van " de straat " en eventueel " de persoon " erin zorgen ervoor dat een straatfoto een verhaal vertelt.
          Hier kan ik wel vermoeden dat dit twee dames zijn die elkaar kennen en misschien ook wel vriendinnen zijn, maar dat is het dan ook. De link naar het verhaal van de straat ontbreekt hier voor mij.
          Ik volg ook de voorganger wat betreft de zwartwit omzetting. Te donker, te weinig spel van schaduw en licht die elkaar afwisselen.
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: straatfotografie

            ok ben cursus aan volgen de opdracht was mensen van kort bij fotograferen wel toelating vragen dit zijn een van mijn eerste foto's op dit gebied heb ondertussen een paar honderd gefotografeerd met verschillende brandpuntafstand latere foto's zijn iets beter, belichting kan nog aan gewerkt worden scherpte misschien wat zenuwachtig
            had op ogen gericht wat herschoven
            [IMG][/IMG]
            Last edited by Guest8; 23 april 2017, 13:09.

            Comment


            • #7
              Re: straatfotografie

              Geen makkelijke opdracht heb je daar te pakken als " student " ... Mensen aanspreken op straat om dan ook nog op de foto te mogen staan, is toch niet altijd zo simpel. En door hen aan te spreken verlies je soms een beetje van de charmes van de mensen, want automatisch gaan ze toch een pose aannemen. Maar soit, als dit je opdracht is, is dit nu zo.
              In de tweede foto die je hier in de bericht zet, is het toch ook wel belangrijk om op de relatie tussen mens en achtergrond te letten. Het is straatwerk, dus moet vlug gaan, maar hier groeit de reclamepaal echt uit de dame haar hoofd. Wellicht zal deze foto passen voor je gevraagde opdracht, maar ik blijf toch een beetje spanning in het totaal beeld missen.
              Nu, veel oefenen, veel kijken, veel geduld aan de dag leggen. Rome en Parijs waren er ook niet op één dag :-).
              Grt,
              deka
              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

              Comment


              • #8
                Re: straatfotografie

                bedankt voor de opmerking alles gaat snel maar oefening baart kunst en uit fouten leer je

                Comment


                • #9
                  Re: straatfotografie

                  Als ik een portret van een iemand op straat wil maken, zoek ik eerst een plek op met een goede achtergrond, als het kan ook met mooi licht. Ik wacht dan op die plek tot ik een geschikte voorbijganger zie aankomen. Misschien een tip, al zijn er ook mensen die het helemaal anders aanpakken. Op je twee bovenste foto's merk ik dat je geen goede achtergrond hebt. De achtergrond is wel onscherp, maar die blonde dame in de achtergrond stoort mij, alsook is het licht niet mooi, het komt teveel van boven waardoor er te weinig licht in de ogen valt. Daarnaast zou ik ook beginnen met slechts 1 persoon te fotograferen, zeker met een open diafragma is het heel moeilijk om beide dames scherp te krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: straatfotografie

                    dank u voor de opmerking ik zal er zeker rekening mee houden

                    Comment

                    Working...
                    X