Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

    Ik heb grondig getwijfeld tussen de SB800 en deze maar het is dus uiteindelijk de sigma geworden. Een paar zaken waar ik niet zeker van was en waarover bitter weinig op het net te vinden is zijn de draadloze mogelijkheden van de sigma.

    Wel deze heb ik intussen kunnen testen en die werken perfect. Je stelt gewoon je sigma ergens op in de kamer, zet je D70 in commander TTL mode en je kan beginnen. De D70 zal automatisch berekenen hoe lang de sigma moet flashen en correct belichten. Wijzig je de aperture dan zal de flashlengte ook mee wijzigen (zonder aan de flash te moeten komen!).

    Ik heb deze flash bij Corné gekocht voor 189,08 excl BTW. Zeer goede en snelle service! Het prijsverschil met deze flash en de SB800 is toch zeker groot genoeg om deze te overwegen. Bij de sigma zit wel geen omnibounce bij maar die kan je bijbestellen.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

  • #2
    Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

    Ik heb vandaag zijn kleinere broetje mogen ontvangen de Sigma EF 500 DG ST. En zo te zien met een paar proef shotjes werkt hij prima. \
    Ook bij Corné gekocht.

    mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 10D"

    Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
    Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
    Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


    Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

      Ook ik ben zeer tevreden over deze flits! Synchronisatie werkt perfect! Ik overweeg de aankoop van een tweede exemplaar: voor deze prijs (idd bij Corné) is dit betaalbaar!
      Een aanrader!

      Gr,

      sailor
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

        lijkt mij ook wel een goei flitske... zijn er beperkingen?? dingen die de sb 800 wel heeft deze sigma niet?

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

          Oorspronkelijk geplaatst door immage
          lijkt mij ook wel een goei flitske... zijn er beperkingen?? dingen die de sb 800 wel heeft deze sigma niet?
          Voor zover ik de specificaties juist heb geïnterpreteerd ni, integendeel zelfs: richtgetal bij Sigma hoger, rotatiemogelijkheid flitskop bij Sigma uitgebreider; bij SB800 zou omnibounce inbegrepen zijn?, maar voor de rest??? Ik zou het niet weten! Misschien dat er veel slimmere techneuten zijn dan ik die wel pro's zien bij de Nikon!?

          Gr,

          sailor
          Lid: BD 0249BE
          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

          Comment


          • #6
            Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

            Oorspronkelijk geplaatst door rept
            Wel deze heb ik intussen kunnen testen en die werken perfect. Je stelt gewoon je sigma ergens op in de kamer, zet je D70 in commander TTL mode en je kan beginnen. De D70 zal automatisch berekenen hoe lang de sigma moet flashen en correct belichten. Wijzig je de aperture dan zal de flashlengte ook mee wijzigen (zonder aan de flash te moeten komen!).
            werkt dit dan via een draadloze verbinding, of hoe werkt dit dan??

            Comment


            • #7
              Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

              Oorspronkelijk geplaatst door immage
              werkt dit dan via een draadloze verbinding, of hoe werkt dit dan??
              Idd, infrarood! Vraag me niet naar technische deatils! Het werkt prima!

              Gr,

              sailor
              Lid: BD 0249BE
              D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

              Comment


              • #8
                Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

                ah dus gewoon via het IR sensorke op de d70?? das idd wel handig

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door sailor
                  Idd, infrarood! Vraag me niet naar technische deatils! Het werkt prima!
                  Dit is foutief hoor! Het is niet infrarood maar met gewoon licht dat dit werkt, exact hetzelfde als als de SB600 en SB800.

                  Kort samengevat gebeurt hetvolgende:

                  1) De D70 flits om alle flashen wakker te maken.
                  2) De D70 stuurt flitst nogmaals om de flashen in de juiste groep te zeggen dat ze zich moeten klaarmaken voor de metering-flits.
                  3) De D70 vuurt samen met de flashen een meet flits af.
                  4) De D70 berekent hoe lang elke flash dient te flashen voor correcte belichting en stuurt dit (weer door middel van flitsen door aan de flashen).
                  5) De uiteindelijke shot en de flits gaat mee af op de door de D70 meegegeven sterkte.

                  In de praktijk duurt dit alles 0,6 seconden. Je ziet de D70 heel snel flitsen en dan PATS foto

                  Voor meer (zeer nuttige) informatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D70/D70A7.HTM
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

                    dus de problemen die zich stelden op deze topic zijn niet van toepassing op deze sigma flits??? http://forum.belgiumdigital.com/show...F+500+DG+SUPER


                    (de I-TTL functie???)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door immage
                      dus de problemen die zich stelden op deze topic zijn niet van toepassing op deze sigma flits???
                      (de I-TTL functie???)
                      Inderdaad, zijn zeker niet van toepassing omdat ik het heb over de nieuwe iTTL compatibele sigma flits! Die topic dateert van mei en toen was die sigma nog niet beschikbaar.
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma EF500 super werkt perfect icm D70

                        ok, bedankt.

                        Comment

                        Working...
                        X