Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

    Voor onze reis naar Zuid-Afrika vorige maand had ik terug een Canon body nodig om mijn 100-400 lens op te gebruiken. Alle andere foto's werden met mijn Fuji x-e2 en standaard 18-55 2.8 lens genomen.
    Onze reis is voorbij en de camera is dus overbodig geworden. Ten vroegste binnen 2 jaar plan ik opnieuw een safari dus vind ik het zonde om zo een mooie camera ongebruikt in de kast te laten liggen tot dan.
    Wat zou ik nog voor een 3 maand oude camera kunnen vragen, uiteraard in perfecte staat ? Ik denk dat er nog geen 1000 foto's mee gemaakt zijn. Huidige nieuwprijs is tegenwoordig net geen 1000 euro.

    Of is het verstandiger hem te houden voor een volgende safari reis ?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

    Ik heb net mijn wagen verkocht.
    Had die op verschillende sites gezet.
    De prijs had ik ingeschat door de prijzen van gelijkaardige aanbiedingen te bekijken en daar ben ik dan een behoorlijk stukje onder gegaan.
    1 dag en hij was verkocht.

    De moraal van het verhaal is dat je met een scherpe prijs er zo van af bent. Weg is weg. Ook de zorgen zijn weg.

    Je zou het natuurlijk anders kunnen aanpakken en er proberen de max voor te krijgen. Maar ik vrees dat hij dan lang zal blijven liggen.
    Weet dat wie echt naar scherpe prijzen op zoek is, die ook kan kopen bij eglobalcentral voor 899 euro NIEUW.
    Dus je moet daar nog onder gaan om ook die groep van mensen te kunnen aanspreken.
    We zouden kunnen denken aan een prijs rond de 800 euro.

    En dan is de vraag of jij bereid bent dit toestel aan die prijs te laten gaan.
    Ik geef het maar even mee hoe ik er over denk en mogelijks potentieel kopers ook zo denken.

    Comment


    • #3
      Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

      Mijn vrouw verklaart me zot en zij misschien niet alleen Ondertussen heb ik hem te koop gezet en er komt al reactie. Ik had dezelfde prijszetting in gedachten als jouw buurmanBert.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

        Ik heb em zien staan in de verkoophoek.
        Lijkt mij een mooie en realistische deal zo.
        Normaal moet hij zeer snel verkocht zijn.
        Ik zou nu wel vasthouden aan die prijs.

        Maar ik ken het probleem hoor. Teveel mensen hechten een veel te hoge emotionele waarde aan iets dat hun materieel bezit is.
        Dit zou een slechte eigenschap zijn van veel mensen.
        Zonder een vinger te wijzen zie ik nu bv een 7DII te koop die 3 jaar oud is (dus geen garantie meer) en aan een prijs waar je met 50 euro bij een NIEUW koopt.
        wil die mens dat wel verkopen / verlaten (en nooit meer terug zien) ?

        Comment


        • #5
          Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

          Een toestel dat net geen 1000 eurokes nieuw kost lijkt me sterk dat je dit 2de hands kan verkopen voor 800 euro
          Persoonlijk denk ik niet dat je dit ervoor gaat krijgen
          Maar da's mijn gedacht hé Mir

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

            Ik begrijp je reactie Sieg. Zelf zou ik ook twijfelen of ik niet beter nieuw zou kopen. Ieder moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken of het verschil de moeite is of niet. Ik heb hier in elk geval al enkele mensen die interesse hebben in de camera en die het verschil wel de moeite vinden. Ondertussen is de camera al verkocht aan een BD lid voor de vraagprijs. Op 2de hands.be had ik ook mensen die een bod van 500 euro deden maar daar reageer ik zelfs niet op. Mensen die hier al iets van mij gekocht hebben zullen het kunnen bevestigen, al mijn materiaal wordt met de grootste zorg behandeld. En blijkbaar zoals buurmanBert schreef ...De moraal van het verhaal is dat je met een scherpe prijs er zo van af bent...

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              ....Mensen die hier al iets van mij gekocht hebben zullen het kunnen bevestigen, al mijn materiaal wordt met de grootste zorg behandeld. ... [/I]

              mir
              Inderdaad Mir, kan ik bevestigen!
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                Inderdaad Mir, kan ik bevestigen!


                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ik begrijp je reactie Sieg. Zelf zou ik ook twijfelen of ik niet beter nieuw zou kopen. Ieder moet dat uiteraard voor zichzelf uitmaken of het verschil de moeite is of niet. Ik heb hier in elk geval al enkele mensen die interesse hebben in de camera en die het verschil wel de moeite vinden. Ondertussen is de camera al verkocht aan een BD lid voor de vraagprijs. Op 2de hands.be had ik ook mensen die een bod van 500 euro deden maar daar reageer ik zelfs niet op. Mensen die hier al iets van mij gekocht hebben zullen het kunnen bevestigen, al mijn materiaal wordt met de grootste zorg behandeld. En blijkbaar zoals buurmanBert schreef ...De moraal van het verhaal is dat je met een scherpe prijs er zo van af bent...

                  mir
                  Ik geloof dat wij elkaar al eens ontmoet hebben bij een verkoop van FZ1000 of ben ik nu echt mis ?
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Ik geloof dat wij elkaar al eens ontmoet hebben bij een verkoop van FZ1000 of ben ik nu echt mis ?
                    Denk dat je iemand anders voor hebt. Ik heb nooit een FZ1000 gehad.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Denk dat je iemand anders voor hebt. Ik heb nooit een FZ1000 gehad.

                      mir
                      Idd Mir. Ik heb het even opgezocht http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...-a-508614.html
                      En het was Lanthon post 20.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                        Ik denk dat je 2 doelgroepen hebt voor jou cam, die ondertussen al aan 935 verkocht word.
                        1: iemand die net op zoek is naar deze cam, die zal misschien 800 willen geven (maar meer denk ik zeker niet)
                        2: iemand die tweedehands koopt voor "het koopje" Die gaat 600 max betalen.
                        Ik heb wel wat ervaring met verkopen van recent materiaal. Je krijgt de gekste vragen. Hou er ook rekening mee dat sommigen kits verkiezen, daar kan je nooit tegenop. (reden dat je ok beter een kit koopt als je ooit wil verkopen)

                        Maar BD is je vriend he ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?

                          Rudy ik weet niet waar jij hem aan 935 euro ziet staan. Ik zie hem in de Belgische webshops aan 988 euro staan . Maakt eigenlijk niet meer uit hij is toch al verkocht
                          Ik heb veel reacties gekregen van op BD en de vraag prijs was nooit een issue.
                          Op kapaza en 2dehands.be is dat wel anders. Daar krijg je mensen die 500 euro bieden. En inderdaad soms de gekste vragen.
                          Hier op BD heb je dat veel minder van die belachelijk lage biedingen, denk dat mijn meeste materiaal hier op BD een nieuwe eigenaar heeft gevonden.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat kan ik nog vragen voor een 3 maand oude canon 80D ?


                            Dit 935 is weg nu, maar nu met lens aan "spotprijs"
                            Maar, de jouwe is verkocht, prima toch?

                            Comment

                            Working...
                            X