Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A9

    Nieuwe professionele systeemcamera van sony,vandaag aangekondigd.Vermits niemand hier er blijkbaar interesse voor heeft,(geen canikon),zal ik het maar doen.Voor specificaties,zie sonyalpharumors.

  • #2
    Re: Sony A9

    Leuk dat jij het deelt, want de grosso van het forum is toch op Nikon en Canon gefocust.

    Ik ben zelf zeer tevreden over mijn materiaal van Sony, maar jammer genoeg heb ik geen budget om over te schakelen naar Sony SEL.
    Heb een lange tijd gewerkt met A-mount en zal het nog voor een lange tijd gebruiken.

    Ik heb zelf de onthulling live gevolgd via Sony Alpha Rumours.
    Echt een pracht model. Samen met de nieuwe FE 100-400mm zal dit de unieke combinatie zijn voor wildlife. Waarschijnlijk zal Jan Vermeer dit nu wel bestellen. :-)

    Hier is de link.
    http://www.sonyalpharumors.com/sonys-new-a9-announced/

    Comment


    • #3
      Re: Sony A9

      Jammer genoeg geen spek voor mijn bek.Ik ben maar een simpel amateurfotograafje.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A9

        Idd het is geen prijskaartje voor amateurs zoals wij en meeste personen op dit forum.
        Blijft natuurlijk een pracht exemplaar.

        Hoop dat ze nu nog wat gaan focussen op de A-mount lenzen. :-D

        Comment


        • #5
          Re: Sony A9

          Niet alleen wildlife,maar ook voor sport.Dit was tot nu toe naar het schijnt 1 van de nadelen van systeem.Blijkbaar opgelost nu.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A9

            Is er geen Sony afdeling op het forum? Het wordt een geweldige camera: http://www.mirrorlessrumors.com/
            Last edited by Elbee9; 19 april 2017, 22:20.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A9

              Neen,alleen canon nikon en foejie.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A9

                Hallo,

                Niet zo neerbuigend doen ...
                Zelf werk ik naast de Nikons ook al heel lang met Sony en zo zijn er hier nog voldoende leden.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A9

                  Je mag schrijven over welk merk je maar wilt, de laatste jaren valt het me wel op dat Fujifilm hier meer volgelingen lijkt te hebben dan Sony. Het leuke van Sony is dat je een gigantisch aantal objectieven op full frame kunt gebruiken.
                  De A9 lijkt me fantastisch, maar voor mijn gebruik is de 7R M2 niet te verslaan.
                  De 100-400 staat zeker op mijn verlanglijstje, maar niet voor 3000 euro.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A9

                    Neerbuigend,ik vind dat die Elbee9 eerst neerbuigend doet,door mij naar een sony forum te verwijzen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A9

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Niet zo neerbuigend doen ...
                      Zelf werk ik naast de Nikons ook al heel lang met Sony en zo zijn er hier nog voldoende leden.

                      Jaja
                      yep, mijn A77 wordt ook nog regelmatig gebruikt, zelfs de a200 is niet werkeloos ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A9

                        Jozef, je bent echt niet de enige Sony gebruiker.
                        Moeten we per sé zo zwaar tillen aan wat Elbee9 schrijft - dat is vast niet zo kwaad bedoelt als dat het bij u overkomt.
                        Da's nu eenmaal het probleem met tekst - je kan niet wegen hoe iets bedoelt is. Er zit geen intonatie bij, geen gelaatsuitdrukkingen - en dat kan net zoals een beeld fout geïnterpreteerd worden.
                        Er zijn nu eenmaal collega-fotografen die 't niet zo voor Sony hebben - dat mag, als't maar respectvol is.
                        Zelf vind ik de prijzen tegenwoordig buitensporing aan't worden - ook bij niet-sony's - helaas is dat de markt. Die krimpt en dus moet die marge omhoog.
                        Zelf heb ik een aankoop-stop ingevoerd - en die houdt op mc/md-glas na stand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A9

                          Ja,ik heb ook nog altijd een a200(deze wordt tegenwoordig wel gebruikt door mijnvrouw).Mijn a580 gebruik ik nog voor macro vooral,voor de rest mijn a7 met mijn 24-240mm.Voor mij als amateur een fantastische combinatie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A9

                            Het enige dat ik eigenlijk nog mis is de fe 90 mm macro.Maar momenteel te duur voor mij.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A9

                              Sony heeft Nikon ingehaald op de full frame markt in de VS en staat nu tweede, achter Canon.

                              De A7 serie was voornamelijk gericht op de portret- en landschapfotografen en met deze A9 is er nu ook een volwaardige sportcamera. 20fps met AF en 241raw foto's is niet slecht.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X