Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asbest regelgeving Belgie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Asbest regelgeving Belgie

    Hoi beste mensen,

    Weet iemand van jullie soms wat nou precies de regelelgeving voor het verwijderen van asbest in belgie?

    Ik kan niets vinden erover?

    Alleen over nederland.

    Alle informatie is wel te vinden op https://asbestshop.nl/De-wetgeving-omtrent-asbest

    Waar in belgie?

  • #2
    Re: Asbest regelgeving Belgie

    Oorspronkelijk geplaatst door bram.vissers Bekijk bericht
    Hoi beste mensen,

    Weet iemand van jullie soms wat nou precies de regelelgeving voor het verwijderen van asbest in belgie?

    Ik kan niets vinden erover?

    Alleen over nederland.

    Alle informatie is wel te vinden op https://asbestshop.nl/De-wetgeving-omtrent-asbest

    Waar in belgie?

    Comment


    • #3
      Re: Asbest regelgeving Belgie

      Ter info:
      Elk gezin kan jaarlijks 200 kg cementgebonden asbest gratis naar het recycla- gepark brengen.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Asbest regelgeving Belgie

        Meer informatie over asbest in België kan je nu vinden op https://asbestattest-aanvragen.be/

        Comment


        • #5
          Re: Asbest regelgeving Belgie

          Zie hier
          Asbest is schadelijk voor de gezondheid. Maar wat moet u doen als u toch met asbest in aanraking komt?
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: Asbest regelgeving Belgie

            Ik mijn eerste kan moest ik een paar honderd mineralen van buiten kennen, asbest was daar één van. Anders gezegd : asbest is een natuurlijk voorkomend mineraal. En nu ? Het is toch natuurlijk ?

            Comment


            • #7
              Re: Asbest regelgeving Belgie

              Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
              Ter info:
              Elk gezin kan jaarlijks 200 kg cementgebonden asbest gratis naar het recycla- gepark brengen.
              Dat is een minimum dat de recyclageparken gratis moeten aannemen, in bepaalde gemeenten of steden mag je meer dan 200kg gratis binnenbrengen, in sommige is het zelfs gratis ongeacht de hoeveelheid.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Asbest regelgeving Belgie

                Oorspronkelijk geplaatst door bram.vissers Bekijk bericht
                Hoi beste mensen,

                Weet iemand van jullie soms wat nou precies de regelelgeving voor het verwijderen van asbest in belgie?

                Ik kan niets vinden erover?

                Alleen over nederland.

                Alle informatie is wel te vinden op https://asbestshop.nl/De-wetgeving-omtrent-asbest

                Waar in belgie?
                Beste Bram en andere lezers,

                Ik hoop dat je intussen de nodige informatie gevonden hebt. Er is intussen wel heel wat veranderd, vandaar dat ik graag even dit deel : de wetgeving in België verandert op 23/11/'22! Vanaf dan is het bij verkoop van een wooneenheid van voor bouwjaar 2001 in Vlaanderen verplicht om een asbestattest voor te leggen. Dat houdt in dat er een asbestdeskundige langskomt om een inventaris te maken van alle aanwezige asbest in het gebouw of woonst. De meest recente samenvatting van alle rechten, plichten, prijzen en premies vind je op de non-profit website https://www.asbestattest-ovam.com

                Veel succes,
                Céline

                Comment


                • #9
                  Re: Asbest regelgeving Belgie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Dat is een minimum dat de recyclageparken gratis moeten aannemen, in bepaalde gemeenten of steden mag je meer dan 200kg gratis binnenbrengen, in sommige is het zelfs gratis ongeacht de hoeveelheid.
                  Klopt, MAAR, het moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, bv geen los asbest, wel gebonden asbest en de manier van verplaatsen is ook regelmentair vast gelegd. Maw, de verpakking is bepaald. Best hievoor het recyclagepark eerst even aanspreken eer je aan die zaken begint.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Asbest regelgeving Belgie

                    Nu een asbest-attest verplicht is bij verkoop, komen ze wel enkele gaten van 5 à 10cm in uw perfecte plafond boren om vast te stellen dat er geen spoor is van asbest. Kan je het plafond ook nog gaan verven voor de verkoop.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Asbest regelgeving Belgie

                      Het asbestattest is enkel nodig in het Vlaamse Gewest en niet in Brussel noch Wallonië.

                      (trouwens het capaciteitstarief zal voorlopig ook enkel gebruikt worden in het Vlaams Gewest).


                      Vriendelijke groeten

                      Peter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Asbest regelgeving Belgie

                        Daar staat iets interessants op.

                        “Vaak is het beter om geen werkzaamheden te verrichten in gebouwen in goede staat, dan het risico te lopen dat er vezels vrijkomen door asbesthoudend materiaal te verwijderen. Asbestverwijdering is namelijk duur, houdt risico's in en kan voor heel wat technische moeilijkheden zorgen.”

                        Met andere woorden is boren om asbest te zoeken ook een te vermijden actie mits er onnodig gevaarlijke vezels kunnen vrijkomen. [emoji57]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Asbest regelgeving Belgie

                          Verhuizen naar Wallonië……pffff ik zie het er nog van komen ….
                          Wat een geldklopperij is dit nu weer ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Asbest regelgeving Belgie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Verhuizen naar Wallonië……pffff ik zie het er nog van komen ….
                            Wat een geldklopperij is dit nu weer ?
                            Tot 2017 hadden ze nog 100€ kijk- en luistergeld.
                            En dan veel meer taksen betalen op auto’s en dergelijke?
                            Neen, bedankt.



                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Asbest regelgeving Belgie

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Tot 2017 hadden ze nog 100€ kijk- en luistergeld.
                              En dan veel meer taksen betalen op auto’s en dergelijke?
                              Neen, bedankt.



                              Tja het is overal iets. Dat van het kijk- en luistergeld wist ik niet. Maar ach , nu tikken de mensen zonder verpinken veel meer neer voor drie of vier streaming diensten tegelijk, terwijl ze er maar een fractie van gebruiken. Ik zou ze geen eten willen geven, diegenen die Netflix én Apple TV én Amazon én Streamz hebben en o ja, dan nog es Disney voor de kids
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X