Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Place to be + Kleurversie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Place to be + Kleurversie

    Om de landschapsfotografie wat breder te maken, ben ik mij eens goed gaan verdiepen wat nu precies minimalisme is.
    Dus tijdens het nietsdoen in Schotland heb ik me daar eens goed over ingelezen. Het is vooral een kwestie van beter kijken.
    Geen idee of het hier in de smaak valt, maar om eerlijk te zijn ik fotografeer niet voor complimenten, (is natuurlijk wel leuk) maar vooral voor eigen artistiek plezier.
    Gisteren op mijn eigen eiland aan het toeren geweest, en zeker wat gevonden, denk ik.

    Place to be.



    Kleurversie.(eigenlijk ook andere foto)


    Alvast bedankt voor het kijken.
    Wie zich in het Engels in dit onderwerp wil verdiepen, zou ik aan willen raden de term intimate landscape maar eens te Googlen.
    Last edited by Johan1956; 19 april 2017, 15:54. Reden: Kleurversie bijgeplaatst
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Place to be

    Ik zou ook wel zo'n eigen eiland willen hebben. Heel mooie, rustgevende plaat.

    groeten,
    Geert

    Comment


    • #3
      Re: Place to be

      Volledig akkoord met Geert, een detail kan even mooi zijn als een ruim beeld.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Place to be

        Geert en Evelyn, bedankt voor jullie fijne reactie.
        Omdat ik begon te twijfelen, heb ik de kleurpotloden er maar eens bijgehaald.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Place to be

          Voor mij de zwartwit-versie.

          Comment


          • #6
            Re: Place to be

            het eerste wat er in mij opkwam bij het zien van deze foto's.... hoe zo'n ogenschijnlijk simpel stukje natuur toch nog zo mooi gebracht kan worden..... later las ik pas jou stukje over minimalisme, toen viel alles op zijn plaats... wat mij betreft ben je zeker geslaagd...

            ik vind beide foto's mooi, ieder op zijn eigen manier.... het is weer een reminder om nog beter te kijken..... bedankt voor de les...


            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: Place to be

              Ga hier zeker geen keuze maken....De zwart-wit is heel sterk in het simplistische van sterke lijnen en vlakverdeling...In de kleurenversie komt dit minder over, maar hier maken de warme kleuren en reflecties het beeld..Beiden erg mooi..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Place to be

                doe mij je kleuren versie maar die is prachtig
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Place to be

                  Jullie noemen dit nu "minimalisme" maar dergelijke close-upfotografie (détail uit de natuur) in de natuur bestond al van bij mijn begin in de fotografie en dat is al veel jaren terug. Het wordt ondergewaardeerd behalve als er een naam met 'faam' onderstaat wat algemeen spijtig is te noemen !
                  Deze opname zit netjes in mekaar, knappe compo met diagonaal en in de zwartwit vind ik ook een subtiel lichtsfeertje terug dat me vrolijk maakt en raakt.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Place to be

                    ik kan niet kiezen tussen de twee. beide heel veel charme.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Place to be

                      Mooie opname Johan, vind ze beiden evengoed al heeft de kleurenversie uiteraard meer sfeer
                      De zw-wt versie vind ik persoonlijk wat te grijzig

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Place to be

                        Iedereen vriendelijk bedankt voor het delen van de gedachten.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Place to be

                          Het minimaliseren van een landschapfoto, is niet zo bedoeld volgens mij. Deze foto is waarschijn wel leuk met een onderwerp.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Place to be

                            Twee mooie foto's met mooi lijnen - en vormenspel.
                            Over het feit als dit nu wel of geen minimalisme is , ga ik me niet uitspreken.
                            deka
                            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Place to be

                              persoonlijk zou ik het ook geen minimalisme noemen maar eerder detail fotografie , een klein stukje detail uit het geheel ,minimalisme is voor mij eerder een foto waar heel weinig opstaat maar boekdelen spreekt
                              en voor de detail fotografie ben je zeker geslaagd ,het is trouwens iets dat ik ook heel graag doen ,ben een WE naar de opaalkust geweest en daar zitten er ook tussen ,die ik miss hier zal tonen

                              Comment

                              Working...
                              X