Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diffuser of softbox voor ring flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diffuser of softbox voor ring flitser

    Hallo

    Ik heb sinds enkele weken een ringflitser van Walimex , ben er zeer tevreden over maar wanneer ik zeer extreme macrofoto's neem van dichtbij krijg ik weerkaatsing van het flitslicht.. nu heb ik zitten zoeken achter een eventuele diffuser maar ik vind niet direct iets. Iemand hier soms ervaring mee?

  • #2
    Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

    Weerkaatsing...heeft vooral met de richting van je licht te maken. Direct licht reflecteert direct in de lens.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Weerkaatsing...heeft vooral met de richting van je licht te maken. Direct licht reflecteert direct in de lens.
      Daarom wordt er aangeraden je flitser van je camera los te koppelen.
      Met een ringflits gaat dit dus niet.
      Je kunt eens proberen met een pol-filter,soms raak je dan toch een deeltje van je reflectie kwijt.Maar verwacht er niet te veel van.

      Comment


      • #4
        Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

        Een bak met ijs? Of piepschuim?
        Pagina 56/57: http://www.natuurfotografen.org/curs...otografie.pdf/
        Het beste resultaat geeft chocolade-ijs, omdat dat het snelste op is (bij mij toch).
        3. Een reflectiescherm Een laatste eenvoudige oplossing is een klein reflectieschermpje. Een stukje witte isimo6, een stukje karton met daarop wat aluminiumfolie gekleefd, desnoods een wit blad papier of een bleek t-shirt. Alles kan dienen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

          Interessant,maar onze TS heeft een ringflitser.
          Bracht mij toch op een idee.
          Een papieren cylinder in de flitser.
          Let niet op de kwaliteit.Pure improvisatie.[IMG][/IMG]
          Geeft wel enkele stops verlies.
          Links zonder,rechts met.
          Wel misschien een probleem bij kleine werkafstand.Lengte van de cylinder ?? Uit te testen
          Kleurverschil in de plastic magic komt door bewerking voor web.
          Plastiek bekertje of youghurtpotje mits enkele aanpassingen misschien ook te gebruiken.Maar had alleen een A4 binnen handbereik.

          Comment


          • #6
            Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Let niet op de kwaliteit.Pure improvisatie.
            Geeft wel enkele stops verlies.
            Waarom Gif formaat met zijn maximaal 256 kleuren?

            Ik denk trouwens dat bovenstaande voorbeeld ook mogelijk is met een plastic bekertje waarbij je de bodem eruit haald.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

              Was dus niet de bedoeling om hier iets kunstvol neer te zetten,maar alleen snel het idee weer te geven.
              Bekertje:lees de laatste zin.
              Volledig mee akkoord,met wat knutselen kun je waarschijnlijk iets stabieler en meer bruikbaar in mekaar steken.Dit was 30 sec. werk.
              TS heeft een Walimex,lijkt zeer goed op mijn oude Canon ML-3 qua bouw,en daarom heb ik dat oudje nog eens bovengehaald.Probleem is wel dat hij alleen op volle kracht vuurt.Is nog een analoge flitser.Kan daar niets op instellen.Dus spelen met ISO,diafragma eventueel ND-filter.
              Maar dit ding viel mij pas te binnen na het lezen van jouw link.Misschien had ik vroeger al zoiets gelezen,maar ik herinner het mij niet direct waar.
              Ja; het warm water wordt ook nog altijd elke dag uitgevonden.
              Last edited by demuro; 2 mei 2017, 09:26. Reden: verwijderen overtollige informatie

              Comment


              • #8
                Re: Diffuser of softbox voor ring flitser

                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                Was dus niet de bedoeling om hier iets kunstvol neer te zetten,maar alleen snel het idee weer te geven.Het resultaat valt weg door gebrek aan detail
                Bekertje:lees de laatste zin.
                Helemaal overheen gelezen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X