Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderdijk update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kinderdijk update

    Nog eens Kinderdijk. Een lichte HDR versie gekozen. Wat zegt het?


    update

    Last edited by K.photo; 22 april 2017, 06:28.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Kinderdijk

    Schoontje, meer HDR hoeft dat niet te zijn.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Kinderdijk

      Mooi, alleen zou ik het groene en groengele iets getemperd hebben qua verzadiging. Maar niettemin vind ik dit echt een mooie opname.

      groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: Kinderdijk

        Het HDR zie ik er niet echt aan af, dus voor mij dik geslaagd...Ondanks het grijzige weer heeft de foto toch een bepaalde frisheid welke ik erg mooi vind...Knap..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Kinderdijk

          kga ne keer een beetje zagen...

          imho klopt de weerspîegeling niet helemaal. iets te helder, en er zit precies een rozig zweempje over.

          (dit gezegd zijnde, is wel een mooie foto, en ik vind het super dat de molen niet gewoon klassiek de foto IN kijkt)
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Kinderdijk

            Zeker gelukt Kurt doch wringt ook voor mij de reflectie met het originele
            Qua compo is deze zeker geslaagd

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Kinderdijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              kga ne keer een beetje zagen...

              imho klopt de weerspîegeling niet helemaal. iets te helder, en er zit precies een rozig zweempje over.

              (dit gezegd zijnde, is wel een mooie foto, en ik vind het super dat de molen niet gewoon klassiek de foto IN kijkt)
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Zeker gelukt Kurt doch wringt ook voor mij de reflectie met het originele
              Qua compo is deze zeker geslaagd

              grts
              Sieg
              Iegenie en Sieg, Ik heb een up geplaats en de helderheid verlaagt van de reflectie. De oorzaak van dit euvel zat in de bewerking naar HDR. Een zeer terechte opmerking trouwens waarvoor dank. Heb ook de kleurbalans een beetje gewijzigd zodat het rozige wat weg is maar dat is eerder kwestie van kleursmaak
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Kinderdijk

                Een mens mag zeker eens wat proberen, dus geen probleem daarmee.
                In dit geval toch niet helemaal gelukt naar mijn idee.Vooral rond de molen zie ik toch lichtverschijselen die er eigenlijk niet moeten zijn.
                Donkere halo's, en tussen de molen en de wiek is het wat lichter.
                De donkerder lucht kan ik begrijpen, anders was er zeer saaie lucht ontstaan. En het licht was waarschijnlijk toch al niet, waar je op hoopte.
                Toch een gerespecteerde poging om er wat van te maken, hoor !
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderdijk

                  Update is merkelijk beter hoor Kurt

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderdijk

                    Mooie molen op de verkeerde plek.
                    Croppen tot portet formaat. Hele rechterhelft afknippen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderdijk

                      nee voor mij staat de molen bijna goed .
                      enkel dat de wieken aan de verkeerde kant staan maakt het kijken iets minder
                      je gaat links het beeld uit terwijl er recht een zee van ruimte is
                      de update is wel aangenamer van kleur
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment

                      Working...
                      X