Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 accu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D500 accu

    EN-EL15 accu van het merk DSTE gemaakt voor Nikon en geschikt voor D500, Capaciteit: 2550mAh, twee jaar garantie voor € 33,99.
    Dit volgens KameraMarkt.nl
    Wie heeft ervaring met deze zaak en accu?
    PS: Als ik geen betere ervaringen met alternatieven had dan met originele Nikon accu's zou ik hier niet naar kijken

  • #2
    Re: Nikon D500 accu

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de D500 enkel werkt met de originele Nikon batterijen.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D500 accu

      Ik heb net een originele besteld voor mijn nikon d750. Is duurder, maar bij de alternatieve lees je toch regelmatig dat ze niet zo lang (ook in jaren) meegaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en omdat ik met 1 extra batterij toekom heb ik voor een originele gekozen.

      -TT-

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D500 accu

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de D500 enkel werkt met de originele Nikon batterijen.
        Deze van mij werkte in elk geval niet met de namaak batterijen van mijn D800.
        Zelfs de eerste versies EN-EL15 van Nikon zelf werkten niet optimaal, vandaar dat er een inruil actie is gekomen,
        al mijn Nikon eigen batterijen EN-EL15 van mijn D800 heb ik op dat moment dus ook zonder probleem kunnen inruilen
        voor nieuwe versies.
        Nikon ruilt accu’s om, omdat de D500 de capaciteit van deze accu's onjuist weergeeft. De gebruikers zijn er waarschijnlijk blij mee.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D500 accu

          Oorspronkelijk geplaatst door macvom
          Ik ben benieuwd naar ervaringen met de D500 en EN-EL15 accu van het merk DSTE gemaakt voor Nikon en geschikt voor D500, Capaciteit: 2550mAh, twee jaar garantie voor € 33,99 volgens KameraMarkt.nl

          Mijn praktijk: Als ik geen betere ervaringen met alternatieven had dan met originele Nikon accu's zou ik hier niet naar kijken
          Er zijn toch dingen die ik niet begrijp. Men koopt een, zeg maar, relatief dure camera en dan gaat men enkele euro's besparen op een batterij met alle ( eventuele ) mogelijke negatieve gevolgen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D500 accu

            Ikzelf heb 3 dste batterijen voor d800e en d750e
            1 dste batterij is nu 3jaar, die scheelt echt niet veel met mijn originele nikon batterij...
            Als ik de d820 ofzo ooit eens koop zullen die batterijen nog enkrl voor mijn backup toestel dienen
            Maar aan 1/3e van de prijs aan 3 batterijen is dit een goei 100€ besparing... toch de moeite vind ik
            En tis niet omdat ik 2de hands een nikon d800e koop dat ik op genen euro meer moe kijken ook hé heylo

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D500 accu

              Ik heb ook een universele accu voor mijn D750, doet exact hetzelfde.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D500 accu

                Er bestaan goede en slechte alternatieve batterijen en het probleem is dat je weet het nooit op voorhand (behalve referenties). De originele batterij van mijn D800 is al 5 jaar oud en werkt nog bijna perfect. Persoonlijk vind ik onnozel tijd en energie in te steken om iets op internet te zoeken om een paar eurokes op misschien 5 of 6 jaar te besparen. Dat is niets tegenover de prijs van de camera.

                Comment

                Working...
                X