Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waze

    Ik lees hier zoveel goeds over Waze dat ik het terug op mijn smartphone gezet heb.Vroeger vond ik het nogal ingewikkeld, maar dat lijkt intussen sterk verbeterd.
    Ik had nog een account, heb die bevestigd via mijn telefoonnummer.
    Nu krijg ik een al 6 SMS'en van steeds verschillende Belgische GSM nummers met 4 keer hetzelfde verificatienummer en één keer een verschillend.

    wat kan dit betekenen ? Heeft het zin de nummers hier eens op te geven ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Waze

    Open de app nog eens, en kijk wat je moet doen.

    Comment


    • #3
      Re: Waze

      Vreemd. Kreeg maar 1 SMS bij activatie.

      Waze is echt een TOP app. Gebruik niks anders meer en heeft we al langs verschillende weggetjes gestuurd waar ik het bestaan niet van wist.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Waze

        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Vreemd. Kreeg maar 1 SMS bij activatie.

        Waze is echt een TOP app. Gebruik niks anders meer en heeft we al langs verschillende weggetjes gestuurd waar ik het bestaan niet van wist.
        Tsja, het is te zien wat je bedoeling is hé.
        Wil je gewoon makkelijk van punt A naar punt B dan heb ik liever dat hij me niet langs wegjes stuurt waarvan ik bestaan niet wist.
        Wil je gewoon een uitstapje maken, dan gebruik je beter geen GPS en sla je zomaar lukraak wegjes in om de door toeristen platgereden wegen te verlaten.

        Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat Waze je langs de kleinste wegjes stuurt om bvb een file te vermijden, en dat je door die kleine wegjes nog langer onderweg bent dan je in de file zou aangeschoven hebben.
        Alle gegevens in Waze worden ook ingevoegd door andere autobestuurders. Dus als er eentje is die voor de lol een file meldt die er niet is... dan heb je het al vlaggen.
        Dan moet je al hopen dat een andere die op die plaats voorbij rijdt, en geen file bemerkt, ook de filemelding wegdoet.

        Ik weet het niet hoor, elk nadeel heb zijn voordeel, maar toch...

        Ik denk van Waze eens gebruiken begin juni om naar Texel te rijden, en ik ben hééééééél benieuwd.

        Comment


        • #5
          Re: Waze

          Gebruik het dagelijks om door de spits in het Antwerpse te geraken.

          Sent from my D6503 using Tapatalk
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Waze

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Gebruik het dagelijks om door de spits in het Antwerpse te geraken.

            Sent from my D6503 using Tapatalk
            Wel in juni ga ik ook langs Antwerpen, ben dus benieuwd .

            Comment


            • #7
              Re: Waze

              Waze is een top app, maar je moet 'm leren vertrouwen.

              Wanneer hij je een klein weggetje instuurt, en je denkt het zelf beter te weten, dan ben je gegarandeerd meer tijd kwijt dan wanneer je gewoon in de file zou aangeschoven hebben. Vertrouw je 'm dan kom je (meestal) op de beloofde tijd ter plaatse. Heb het 1,5 jaar gebruikt om naar mijn werk in Antwerpen te rijden vanuit het Limburgse, veel rare wegen leren kennen, maar in 99% van de gevallen wel op de beloofde tijd op mijn werk gearriveerd...

              Het probleem van TS ivm de vele verificatie smsjes heb ik nooit aan de hand gehad.

              Comment


              • #8
                Re: Waze

                Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht

                Het probleem van TS ivm de vele verificatie smsjes heb ik nooit aan de hand gehad.
                Intussen zijn er geen meer gekomen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Waze

                  Je kan Waze niet zomaar voor de gek houden door valse files te melden. waze kent ook je snelheid, en die van andere wazers.
                  Als er ergens werken zijn, dan mag je gerust zijn , Waze weet het voo jou, en ook als er straten van richting wisselen, zoals recent in Gent, dan duurt het hoogstens een dag, en alles staat juist.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Je kan Waze niet zomaar voor de gek houden door valse files te melden. waze kent ook je snelheid, en die van andere wazers.
                    Als er ergens werken zijn, dan mag je gerust zijn , Waze weet het voo jou, en ook als er straten van richting wisselen, zoals recent in Gent, dan duurt het hoogstens een dag, en alles staat juist.
                    Aha, ik wist niet dat Waze zo gesofisticeerd is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waze

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Je kan Waze niet zomaar voor de gek houden door valse files te melden. waze kent ook je snelheid, en die van andere wazers.
                      Als er ergens werken zijn, dan mag je gerust zijn , Waze weet het voo jou, en ook als er straten van richting wisselen, zoals recent in Gent, dan duurt het hoogstens een dag, en alles staat juist.
                      Inderdaad Tommie1. Ooit stond ik stil op de snelweg in het Gentse en kreeg de vraag van Waze of ik in een (niet gemelde) file stond.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Tsja, het is te zien wat je bedoeling is hé.
                        Wil je gewoon makkelijk van punt A naar punt B dan heb ik liever dat hij me niet langs wegjes stuurt waarvan ik bestaan niet wist.
                        Wil je gewoon een uitstapje maken, dan gebruik je beter geen GPS en sla je zomaar lukraak wegjes in om de door toeristen platgereden wegen te verlaten.

                        Ik denk van Waze eens gebruiken begin juni om naar Texel te rijden, en ik ben hééééééél benieuwd.
                        Bwah, hangt er van af. Mijn stiefzoon woont en werkt in Genève. Na een bezoek aan hem op de terugreis mijn Garmin GPS ingesteld géén snelwegen te nemen maar de kortste weg. Scheelde toch heel wat kilometers en we zijn de mooiste wegen en dorpjes gepasseerd met praktisch nul verkeer. Op een eenzame boer met zijn tractor na.

                        Veel succes met het gebruik van Waze, gaat echt meevallen. Wij gaan eind mei naar Texel, maar vertrekken op een zondag. Verkeer zal dan wel meevallen, hoop ik.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waze

                          Mijn ervaring van vandaag. Na een dagje stappen met de kleinkinderen die in het Gentse wonen vertrokken met hulp van mijn Garmin GPS. Deze gaf vertraging wegens werken op de snelweg richting Brussel. Vermits het misschien maximum een paar kilometers scheelt, de terugweg via Antwerpen genomen. Onderweg kreeg ik de melding dat er een grote opstopping was op de Antwerpse ring en werd er mij een alternatief aangeboden. Geaccepteerd en we werden omgeleid via de Waaslandtunnel. Drama, deze route ging na de tunnel via de Italiëlei waar werken bezig zijn. Garmin kon er niet mee weg en ik was compleet de weg kwijt. Nadat ik het derde rondje van dezelfde blok was begonnen, mij zo vlug mogelijk aan de kant gezet en Waze op mijn iphone om hulp gevraagd. Deze stuurde mij door straatjes waar zelfs menig Antwerpenaar nog nooit is geweest, maar ik kwam wel mooi op de ring uit en voor de rest ging alles vlot en kon ik met een gerust hart de parking oprijden.
                          Voordat iemand denkt waarom ik nog een GPS gebruik voor een ondertussen door mij gekende weg, ik gebruik de GPS enkel voor de verkeersinformatie.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waze

                            Mijn vrouw heeft een Moto G3 Play. Met Google maps routebegeleiding binnen de seconde meer dan voldoende satellieten gevonden, Waze na minuten, soms helemaal niet.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waze

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Mijn vrouw heeft een Moto G3 Play. Met Google maps routebegeleiding binnen de seconde meer dan voldoende satellieten gevonden, Waze na minuten, soms helemaal niet.
                              Het vinden van satellieten wordt door de telefoon gedaan, niet de app. Het maakt dus niets uit welke app je gebruikt.
                              BTW, Waze=Google
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X