Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toelatingsproef KASK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toelatingsproef KASK

    Dag iedereen

    Ik ben bezig met het voorbereiden van mijn toelatingsproef aan het KASK en bij mijn portfolio twijfel ik aan het aantal foto's dat ik moet gebruiken.

  • #2
    Re: Toelatingsproef KASK

    Dan vraag ik op mijn beurt af, of je er wel klaar voor bent ;-)

    Hoeveel foto's heb je zelf in gedachte? Vormt dat een samenhangend geheel? Wat wil je laten zien / vertellen?

    Comment


    • #3
      Re: Toelatingsproef KASK

      Waar staat KASK voor en wat wil je doen??
      Google maakte mij niet veel slimmer.
      Maar als je aan zoiets begint,weet je natuurlijk nog niet alles en volg je een opleiding om een basis te kweken en nadien verder te kunnen ontwikkelen.
      Dus vind ik die vraag van jou nog niet zo onnozel.
      Mensen die deze opleiding gevolgd hebben,zullen je wel een gefundeerd antwoord kunnen geven.

      Comment


      • #4
        Re: Toelatingsproef KASK

        In 10 foto´s kan je een fotograaf al serieus peilen naar zijn inzichten.
        Zijn er een paar foto´s waarvan je ze er ook bij wil voegen, doe dat dan zeker maar probeer toch te beperken tot de essentie.

        Hou er ook rekening mee dat de foto´s niet noodzakelijk technisch perfect moeten zijn. Ze peilen je vooral naar uw kunstzinnig inzicht. Dus zorg dat de foto´s inhoud dragen of een verhaal vertellen.

        Veel succes!

        Comment


        • #5
          Re: Toelatingsproef KASK

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Waar staat KASK voor en wat wil je doen??
          Google maakte mij niet veel slimmer.
          Maar als je aan zoiets begint,weet je natuurlijk nog niet alles en volg je een opleiding om een basis te kweken en nadien verder te kunnen ontwikkelen.
          Dus vind ik die vraag van jou nog niet zo onnozel.
          Mensen die deze opleiding gevolgd hebben,zullen je wel een gefundeerd antwoord kunnen geven.
          Als ik Google kom ik uit bij: http://schoolofartsgent.be/nl

          En als ik daar verder kijk gaat men ervanuit dat je al een goede basis hebt.
          Vandaar hun ingangsproef.

          Meer weet ik er ook niet van.


          -TT-

          Comment


          • #6
            Re: Toelatingsproef KASK

            Goede basis op 19 jaar?? Basis:ja.
            Ik veronderstel dat je wel een fotootje kunt trekken.
            Belangrijk is dat je buiten de portfolio,ook wel een interview zult krijgen.Belangrijk is dat je daar vnl. je motivatie naar voor brengt.Geen rolletje spelen,wees jezelf.
            Zorg ervoor dat je USB-stick voor portfolio op een Mac werkt.Neem voor alle veiligheid je eigen laptop mee,in geval van...Pc's of Mac's zijn compatibel en toch net niet.Tenzij je portfolio op papier staat.
            M'n dochter heeft Rits gevolgd,wel film en regie,en daar was het technisch gedeelte op de ingangsproef wel belangrijk,maar de rest even belangrijk,om niet te zeggen meer.
            De zaak is dat je die mensen kunt overtuigen dat er potentieel in jou zit en je ervoor wilt gaan.
            Succes.

            Comment


            • #7
              Re: Toelatingsproef KASK

              Bedankt voor alle reacties
              (ter info) Via volgende link vind je mijn foto's: http://lacombe.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Re: Toelatingsproef KASK

                Ik denk er nu aan om een 15tal foto's te gebruiken, een aantal straatfotografie, een aantal concert en een aantal architectuur. De foto's die ik meest wil doen opvallen laat ik groter afdrukken dan de andere

                Comment


                • #9
                  Re: Toelatingsproef KASK

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kay Lacombe Bekijk bericht
                  Ik denk er nu aan om een 15tal foto's te gebruiken, een aantal straatfotografie, een aantal concert en een aantal architectuur. De foto's die ik meest wil doen opvallen laat ik groter afdrukken dan de andere
                  Als je deze foto's bekijkt,zal de goede basis er wel al zijn.
                  Nogmaals veel succes,maar als je dit bekijkt, zal het wel in orde komen zeker.
                  Last edited by demuro; 17 april 2017, 17:01.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toelatingsproef KASK

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Als je deze foto's bekijkt,zal de goede basis er wel al zijn.
                    Nogmaals veel succes,maar als je dit bekijkt, zal het wel in orde komen zeker.
                    Vind ik ook, een natuurtalent die met de juiste vorming ver kan geraken!

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment

                    Working...
                    X