Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Route naar Texel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Route naar Texel

    Iemand die ervaring heeft met de beste (minst drukke) route van uit België naar Texel op weekdagen ?
    Na onze Corsicareis in mei gaan we begin juni nog een midweekje fietsen op Texel (is toch Vlieland niet geworden ivm te klein en bijgevolg te weinig km fietsmogelijkheden daar).

    Onze laatste Texeltrip dateert van 2001 en ik weet begot niet meer langs welke weg we er toen naartoe reden.

    Nu vraag ik me af wat de beste/minst drukke weg is in de week :

    1 via Antwerpen - Den Haag - links van Amsterdam
    2. via Antwerpen - Utrecht - rechts rond Amsterdam

    Reistijd zou (volgens viaMichelin bijna identiek zijn en route 2. is ook slechts 18 km langer, maar ik weet begot niet wat de minst drukke is ???

  • #2
    Re: Route naar Texel

    Op weekdagen zou ik vanuit Waregem / Gent het lot niet tarten door via Antwerpen te rijden, tegenwoordig is het daar vrijwel elke werkdag "koekenbak" door één of ander ongeval.

    Ikzelf zou alvast richting Terneuzen de Westerscheldetunnel nemen en dan zo verder via de Zeelandbrug en de andere afgesloten zeearmen richting Rotterdam, Den Haag en verder Noordwaarts.

    Deze route ongeveer:https://www.google.be/maps/dir/Wareg...53.0547626!3e0

    Of het tijdswinst oplevert weet ik niet, je krijgt er wel wat attracties (vergezichten) gratis bovenop (behalve de Westerscheldetunnel een tol van een goeie 5 euro)
    Wel spijtig dat Djivan zelf deze post niet ziet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Route naar Texel

      zal gewoon de A4 / A5 / A9 pakken

      Comment


      • #4
        Re: Route naar Texel

        Dit is ongeveer ook de route die ik meermaals per jaar rij en deze bevalt heel goed.
        Last edited by olivetti; 17 april 2017, 09:28.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Route naar Texel

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          zal gewoon de A4 / A5 / A9 pakken
          Route 1 dus als ik het goed voor heb.
          Ik denk dat dit de route is die wij in het verleden ook namen want wij bezochten ooit op de terugweg (in 1992) de Floriade in Zoetermeer, en dat was omdat het op onze terugweg lag.
          Bedankt .

          Comment


          • #6
            Re: Route naar Texel

            Alles hangt af van het moment wanneer je rijdt.
            Zet de app van Waze of Google op je telefoon, verstand op nul en gewoon volgen.
            Die apps sturen je gewoon rond de files, en het dataverbruik is minimaal.

            Comment


            • #7
              Re: Route naar Texel

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Alles hangt af van het moment wanneer je rijdt.
              Djivan spreekt wel over een weekdag hé, dan is Antwepen een komplete loterij.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Route naar Texel

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Alles hangt af van het moment wanneer je rijdt.
                Zet de app van Waze of Google op je telefoon, verstand op nul en gewoon volgen.
                Die apps sturen je gewoon rond de files, en het dataverbruik is minimaal.
                Ik heb die Waze en ook GoogleMaps staan op m'n smartphone en ook op tablet, maar heb het nog nooit durven gebruiken tijdens langere ritten gewoon omdat ik schrik heb van het (hoge) dataverbruik.
                Ik heb geen abo voor dataverbruik, vandaar. Ik betaal nu gewoon wat ik verbruik en als ik al eens een paar keer op een maand mobiele data inschakel om één of ander te raadplegen waar ik geen wifi heb, dan komt dat rap op 12 à 15 euro per maand. En het gaat hier dan echt telkens over een paar keer enkele minuten...
                Dus Waze en/of Google laten aanstaan gedurende een uur of vier zou er nogal een duur tripje van maken vrees ik !?!?

                Comment


                • #9
                  Re: Route naar Texel

                  Hier ook een fervent waze-gebruiker. Loodst me steeds perfect naast de files heen (indien mogelijk). Zelfs de stilstaande wagens op de pechstrook worden weergegeven.😀
                  En het dataverbruik is ook niet om je zorgen over te maken. Met mijn abonnement van 15 EUR heb ik 2 gig en die krijg ik niet op.
                  Die waze is duidelijk beter dan de gps van mijn Volvo en de maps-app van Google. Aangezien er vanaf juni geen roaming meer is moet je hierover dus ook geen zorgen.meer maken.
                  Maar ik wil gerust op de dag zelf waze eens laten lopen en je de snelste weg doorsturen😀


                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Route naar Texel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik heb die Waze en ook GoogleMaps staan op m'n smartphone en ook op tablet, maar heb het nog nooit durven gebruiken tijdens langere ritten gewoon omdat ik schrik heb van het (hoge) dataverbruik.
                    Ik heb geen abo voor dataverbruik, vandaar. Ik betaal nu gewoon wat ik verbruik en als ik al eens een paar keer op een maand mobiele data inschakel om één of ander te raadplegen waar ik geen wifi heb, dan komt dat rap op 12 à 15 euro per maand. En het gaat hier dan echt telkens over een paar keer enkele minuten...
                    Dus Waze en/of Google laten aanstaan gedurende een uur of vier zou er nogal een duur tripje van maken vrees ik !?!?
                    Misschien dan toch eens afwegen of 120 euro per jaar (12 x 10 euro) zoveel keer méér is dan wat je nu betaalt per jaar ? Want ik vermoed dat je toch wel zal toekomen met 100 belminuten en 1 GB data.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Route naar Texel

                      Of 8€ per maand voor 150min. 1000sms en en 500mb data.

                      Of een GPS toestel lenen. En als het dan een tomtom Life is, dan zie je de files ook. En nee, je hebt daar geen Life abonnement voor nodig. Zonder abonnement is het wel met een beetje vertraging dat de verkeers info doorkomt.

                      -TT-

                      Comment


                      • #12
                        Re: Route naar Texel

                        Dataverbruik van waze valt heel er mee. Ik gebruik het dagelijks, en dat is maar een paar 100Mb per maand.
                        Verander je abo of kaart eens voor een maand, je zal zien dat het nogal meevalt.

                        Truukje os ook om je route al te plannen als je GSM nog met wifi verbonden is, dan wordt de kaart alvast via wifi binnengehaald.
                        Op een weekdag is zowel Antwerpen als de hele randstad een loterij. Wil je nu echt voor een paar euro een uur of 3 in de files staan als je een foute route neemt?

                        Ken ook zo iemand die geen probleem heeft om een iPhone van 800€ te kopen, maar wel geen dataabonnement wil nemen omdat dat te duur is....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Route naar Texel

                          Bij Mobile vikings krijg je 4 GB voor 15€ opladen, en dat is dan een maand geldig.
                          Na die maand staat er dan nog steeds 15€ op je kaart waarmee je een pakket kan kopen voor buitenlands surfen of bv voor bustixketjes in België.
                          Mijn kinderen gebruiken dat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Route naar Texel

                            Ik heb een Garmin GPS in mijn auto, Waze op mijn iPhone en gebruik soms beide gelijk. Garmin verwittigt voor mogelijke vertraging en vraagt of je een alternatief wenst. Waze geeft dadelijk de 'beste' weg, maar je weet niet of het een alternatief is om files ea te vermijden. Wel al ondervonden dat Waze toch een trapje hoger staat.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Route naar Texel

                              Wanneer wij naar Texel gaan doen we dat met de trein: geen zin om in de file te staan.

                              Comment

                              Working...
                              X