Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diesel injectoren testen en vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diesel injectoren testen en vervangen

    Heb een Toyota rav4 en volgens de garage zitten er een paar kapot.
    Nu vraag ik mij af waar in de omgeving van Wetteren een bedrijf is waar ik dat kan laten testen en eventueel vervangen door ruilinjectoren .

  • #2
    Re: diesel injectoren testen en vervangen

    Ik raad je de Bosch-dienst IDE aan. Als die het niet kunnen kan het niemand. Gent en Pittem.
    Als ze echt kapot zijn zitten ze vast en dat ga je horen, in het andere geval zijn ze versleten of verstopt en ga je dat zien aan het uitlaatsmookje

    Ik zou daar eerst eens een bus injectorreiniger in gieten, doet soms wonderen.

    Ruilinjectoren ga je niet vinden, tenzij op een autokerkhof.

    Comment


    • #3
      Re: diesel injectoren testen en vervangen

      Bedankt voor de info, Hij start koud niet vlot , en heeft geen vermogen om bergop te rijden ,na een minuutje gaat dat wel en ook een zwarte wolk .

      Comment


      • #4
        Re: diesel injectoren testen en vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
        Heb een Toyota rav4 en volgens de garage zitten er een paar kapot.
        Nu vraag ik mij af waar in de omgeving van Wetteren een bedrijf is waar ik dat kan laten testen en eventueel vervangen door ruilinjectoren .
        Nog geen common rail systeem? dan is dat een fluitje van een cent, indien elektronisch aangestuurd is het een ander verhaal.
        Traditionele injectoren afstellen houdt echt niets in.

        Comment


        • #5
          diesel injectoren testen en vervangen

          En uw eigen garagist kan dat niet?

          Toch geen verstopte EGR-klep?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: diesel injectoren testen en vervangen

            Hopelijk zijn die injectoren niet te duur, ik heb gehoord dat de prijs van diesel injectoren kan oplopen tot 400 euro per stuk.
            Dan is het wel heel belangrijk om ze eerst te testen zodat er niet meer vervangen worden dan nodig...

            Auto onderdelen, als je daarmee een complete auto in elkaar zou steken, dan kost die gemakkelijk 10 keer meer dan dat je een nieuwe auto koopt...(alleen de prijs van de onderdelen, werkuren komen er dan ook nog bij)

            De olie die ze in mijn auto gebruiken, die kan ik voor de helft van de prijs online vinden in bussen van 5 liter (in de garage komt die waarschijnlijk uit een vat, en is die normaalgezien ook een stuk goedkoper per liter, het gaat over exact dezelfde olie van ELF, zoals vermeld op het factuur).
            Het is daarom ook best mogelijk dat je de injectoren voor die Rav4 ook een stuk goedkoper ergens anders kan kopen, maar dan moet je ze wel zelf kunnen vervangen.

            Hoe dat gaat, dat kan je hier bekijken (het is toch een redelijk werkje, zeker als je dat niet gewend bent): https://www.youtube.com/watch?v=8OPtJPt5Rl0
            Last edited by Black B@ndit; 16 april 2017, 17:14.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: diesel injectoren testen en vervangen

              Hoe oud is die auto?
              Bij een commonrail zou ik dat niet zelf doen.

              Comment


              • #8
                Re: diesel injectoren testen en vervangen

                Die bus injectorreiniger lijkt mij toch eerst te proberen.Wie weet??
                Anders moet je blijkbaar je halve motor slopen.Voor de liefhebbers.
                En die EGR-klep,ja de nachtmerrie van de dieselrijders.

                Comment


                • #9
                  Re: diesel injectoren testen en vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Hopelijk zijn die injectoren niet te duur, ik heb gehoord dat de prijs van diesel injectoren kan oplopen tot 400 euro per stuk.

                  Hoe dat gaat, dat kan je hier bekijken (het is toch een redelijk werkje, zeker als je dat niet gewend bent): https://www.youtube.com/watch?v=8OPtJPt5Rl0
                  De DENSO injectoren voor de RAV4 (uit je link) kosten minder dan 400€ voor 4 stuks.

                  Je gaat toch niet 1 of 2 injectoren vervangen ? Een injector testen op de testbank duurt een paar minuutjes, maar wat denk je dat ze daar voor vragen ?

                  Binnen 10000km zijn de overblijvende injectoren kapot, en zit je weer met de werkuren om de heleboel te demonteren en terug te monteren. Volgens mij is TS het goedkoopst af met ze ineens alle 4 te vervangen.

                  Als de heleboel dan toch open ligt, investeer dan 125€ voor een nieuwe DENSO EGR-klep, en je kan weer 100000km verder.

                  Comment


                  • #10
                    Re: diesel injectoren testen en vervangen

                    Als die maar 100 euro per stuk kosten, dan is het inderdaad beter om ze allemaal tegelijk te laten vervangen, zeker als je ziet dat er toch nogal wat werkuren voor nodig zijn om alles uit elkaar te halen en terug te monteren.
                    Een van mijn broers heeft onlangs een paar injectors van een Ford Focus laten vervangen, en die waren een heel pak duurder dan 100 euro per stuk (eerder 400 euro per stuk).
                    Sindsdien verbruikt die auto blijkbaar ook ruim een liter meer per 100km...

                    Wat de EGR klep betreft, sinds er nog maar 70km/h mag worden gereden op de gewone wegen zal die waarschijnlijk nog wat sneller vol roet zitten dan vroeger, want tegen die lage toerentallen koekt de smurrie nog sneller vast in de inlaat.
                    Als je ziet wat er allemaal in de inlaat zit https://www.youtube.com/watch?v=xIijYgvxW0g&t=1s , dan lijkt het ook noodzakelijk om de hele inlaat te reinigen bij het vervangen van de EGR klep.
                    Zeker als je zelden op de snelweg rijdt zou ik nu zeker geen diesel kopen, want dan krijg je alleen maar problemen.
                    Het enige dat je kan doen om de problemen uit te stellen is constant in een te lage versnelling rijden zodat de motor meer toeren draait, maar dan gaat het verbruik omhoog (en zit je met meer lawaai in de auto).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: diesel injectoren testen en vervangen

                      De auto is 11 jaar oud 175000 km , wil het toch even laten uitmeten om zeker te zijn ,

                      Comment


                      • #12
                        Re: diesel injectoren testen en vervangen

                        Om te testen of de injectors perfect werken moeten ze eerst worden gedemonteerd, dat is al een deel van het werk dat ook moet gebeuren om ze te vervangen.
                        En als die maar zo'n 100 euro per stuk kosten, en als ze al 175.000km hebben gewerkt, dan zou ik persoonlijk eerder kiezen om ze allemaal te vervangen.
                        Als er nog bij zitten die wel goed werken, dan kan niemand garanderen dat dat nog lang zo zal blijven, als er dan kort daarna nog eentje stuk gaat, dan draai je weer op voor de werkuren + de kost van die ene injector.
                        De werkuren zullen waarschijnlijk de grootste kost zijn, en als ze die oude injectoren al niet moeten testen, dan moet je daar toch al geen werkuren voor betalen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: diesel injectoren testen en vervangen

                          Een gewone garage vraagt minimaal 30€ om een injector te testen. Bij een Bosch vertegenwoordiger kost dat minimaal 50€/stuk.
                          Stel dat je 1 defecte onherstelbare verstuiver hebt (blijft geblokkeerd na het ultrasoonbad, of kapotte veer, of blijft nalekken) en je koopt een nieuwe originele injector @ 200€.
                          Test = 200€ plus 1 nieuwe injector @ 200€ is totaal 400€. Maar daar blijft het niet bij. Je hebt ook nog nieuwe metalen afdichtringen en rubberen ringetjes nodig !
                          Resultaat is 1 nieuwe injector en 3 grotendeels versleten injectoren @ 450€ + 8 werkuren @ 50€/h.
                          Met een set van 4 nieuwe injectoren van Denso (daar zitten de ringetjes ineens mee in het pakket) ben je 400€ + 8 werkuren kwijt.
                          Bovendien heb je op die nieuwe injectoren 1 jaar garantie. Op je originele geteste injectoren (die min of meer nog goed zijn) heb je NUL garantie.

                          Hoogstwaarschijnlijk gaan ze bij Bosch je injectoren testen, en je vertellen dat ze end of life zijn om je een setje van 800 of 1000€ aan te smeren.

                          Waarom vraag je hier eigenlijk info ? Je kan even goed naar de Auto5 een flesje additief van 45€ gaan halen. Als dat niet helpt kan je de injectoren laten testen.
                          Ondertussen ben je 245€ + 4 demontage-uren armer, maar nog geen stap verder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: diesel injectoren testen en vervangen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            De werkuren zullen waarschijnlijk de grootste kost zijn, en als ze die oude injectoren al niet moeten testen, dan moet je daar toch al geen werkuren voor betalen.
                            Een injector testen wordt niet in werkuren aangerekend. Dat duurt maar 2 minuten. Dan zouden ze @ 50€/h nauwelijks 2€ kunnen aanrekenen.
                            Je garagist moet zijn kindjes ook te eten geven en moet misschien ook huishuur betalen

                            Comment


                            • #15
                              diesel injectoren testen en vervangen

                              En uw eigen garagist, als je de wagen daar gekocht hebt tenminste, die heeft zijn winst al gemaakt bij u.
                              Die zal voor een goede klant niet doorrekenen zoals een wildvreemde zou doen.
                              Reden dat ik me aan één garage hou als het kan.

                              Alvorens naar andere garages uit te kijken is het best om eerst te weten wat uw eigen garage ervoor vraagt.

                              En is het wel zeker dat het een injector is?
                              Want remote een diagnose stellen met of zonder glazen bol is nogal moeilijk. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X