Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zalig of vrolijk pasen .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zalig of vrolijk pasen .

    (Vul zelf in) gewenst van mij !
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Zalig of vrolijk pasen .

    Idem van hieruit !
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Zalig of vrolijk pasen .

      Wanneer ik naar buiten kijk is het niet vrolijk.

      Comment


      • #4
        Re: Zalig of vrolijk pasen .

        alhoewel, er hoer wel een waterzonneke schijnt
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Zalig of vrolijk pasen .

          Een paasdag kan ook ellendig zijn.
          Als je op familiebezoek gaat (in NL) en de auto plots, even voorbij Aalter, niet meer boven de 80km/u kan.
          Dus : noch zalig, als atheïst, noch vrolijk als humanist. Wel ellendig als automobilist.
          Gelukkig zijn er nog de chocolade eieren.
          PS:mijn idee is een vervuilde EGR klep. Al die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto.
          Last edited by Skitch; 16 april 2017, 16:33.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Zalig of vrolijk pasen .

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Een paasdag kan ook ellendig zijn.
            Als je op familiebezoek gaat (in NL) en de auto plots, even voorbij Aalter, niet meer boven de 80km/u kan.
            Dus : noch zalig, als atheïst, noch vrolijk als humanist. Wel ellendig als automobilist.
            Gelukkig zijn er nog de chocolade eieren.
            PS:mijn idee is een vervuilde EGR klep. Al die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto.
            Een van de redenen dat ik geen diesel meer heb, toch klote voor u
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Zalig of vrolijk pasen .

              Ach! Mijn vrouw en ik zijn "rustig" , lees zo traag als een schildpad, terug naar Brugge gereden langs de binnenwegen. En even voor Brugge hebben we een terrasje gedaan.
              'k Heb er een video van gemaakt.
              Last edited by Skitch; 16 april 2017, 17:35.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Zalig of vrolijk pasen .

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Ach! Mijn vrouw en ik zijn "rustig" , lees zo traag als een schildpad, terug naar Brugge gereden langs de binnenwegen. En even voor Brugge hebben we een terrasje gedaan.
                'k Heb er een video van gemaakt.
                Ook nog 'n video gemaakt ooit : https://www.youtube.com/watch?v=GOiZynTiysw
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Zalig of vrolijk pasen .

                  Terug op het draadje : https://www.youtube.com/watch?v=Lf8ulhg-Uzs
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zalig of vrolijk pasen .

                    De logica is me ontgaan: Jezus' dood en verrijzenis vieren met chocolade-eieren en paashazen. Ik vraag me af wat Hij er zelf van zou denken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zalig of vrolijk pasen .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                      De logica is me ontgaan: Jezus' dood en verrijzenis vieren met chocolade-eieren en paashazen. Ik vraag me af wat Hij er zelf van zou denken.
                      Op Witte Donderdag worden de kerkklokken geluid.
                      Dan vliegen de klokken naar Rome.
                      Op Paaszondag worden de klokken geluid.
                      Dan komen de klokken terug vanuit Rome en hebben ze chocolade eieren mee. Die eieren zijn het symbool van het nieuwe leven. De verrijzenis dus.
                      Dat van die paashaas is heidens en zou moeten verbannen worden.
                      Het gekke is dat die eieren alleen gedropt worden in de tuinen waar kinderen, c.q. kleinkinderen zijn.
                      Nog gekker is dat die kinderen niet weten waar die eieren vallen maar de ouders, c.q. grootouders, exact weten waar die eieren gevallen zijn. Dat is altijd een mysterie geweest voor mij.
                      Erger nog: die (groot)ouders weten exact of al die eieren door die klokken gedropt zijn of niet. Ze weten exact wanneer het gedaan is.
                      'k Heb het nooit begrepen hoe ze het deden, vooral dat ik nog nooit zo'n klok heb zien vliegen.
                      Last edited by Skitch; 16 april 2017, 22:43.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zalig of vrolijk pasen .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Op Witte Donderdag worden de kerkklokken geluid.
                        Dan vliegen de klokken naar Rome.
                        Op Paaszondag worden de klokken geluid.
                        Dan komen de klokken terug vanuit Rome en hebben ze chocolade eieren mee. Die eieren zijn het symbool van het nieuwe leven. De verrijzenis dus.
                        Dat van die paashaas is heidens en zou moeten verbannen worden.
                        Het gekke is dat die eieren alleen gedropt worden in de tuinen waar kinderen, c.q. klein kinderen zijn.
                        Nog gekker is dat die kinderen niet weten waar die eieren vallen maar de ouders, c.q. grootouders, exact weten waar die eieren gevallen zijn. Dat is altijd een mysterie geweest voor mij.
                        Erger nog: die (groot)ouders weten exact of al die eieren door die klokken gedropt zijn of niet. Ze weten exact wanneer het gedaan is. 'k Heb het nooit begrepen hoe ze het deden.
                        Vooral dat ik nog nooit zo'n klok heb zien vliegen.
                        Het verklaart wel de ufo's uit het andere chitchat-topic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zalig of vrolijk pasen .

                          Van die ufo's is logisch.
                          Dat van een ster, waarschijnlijk een komeet, die bleef stil staan is een mysterie.
                          Maar van hoe ze die kerstbomen in Nazareth kweekten bij de geboorte van Jezus is me een raadsel.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zalig of vrolijk pasen .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            De logica is me ontgaan: Jezus' dood en verrijzenis vieren met chocolade-eieren en paashazen. Ik vraag me af wat Hij er zelf van zou denken.
                            Dat kun je ook afvragen bij dat Coca Cola mannetjes met die puntmuts en lange baard tijdens de kerstdagen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zalig of vrolijk pasen .

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Al die rondjes draaien in Brugge om een parkeerplaats te zoeken is moordend voor een auto.
                              Een paar ronde punten ja, maar bij ons linea recta naar vrij goedkope parking aan het station en dan te voet of met gratis bus naar binnenstad.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X