Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

morgens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] morgens

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: morgens

    Er zitten vreemde vlekken in je foto, welke bewerking heb je hier gemaakt? Je donkere partijen zou ik wat oplichten.
    Jammer van de takken vooraan, die maken het wat rommelig
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: morgens

      Ik ben bezig in lightroom CC en heb nog niet alles onder de knie daarom laat ik deze foto beoordelen zo kan ik bijsturen
      groeten Daniel

      Comment


      • #4
        Re: morgens

        Idee is goed !
        Maar.......... zo'n foto is niet te redden in de nabewerking. Zo groot contrast ga je niet overbruggen. Blenden is hier het toverwoord. (of een goed uitgevoerde HDR)
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: morgens

          ik weet niet wat er allemaal gebeurd is op deze foto, maar het resultaat is inderdaad niet goed.

          Misschien is het interessant om even mijn eigen workflow (waar niks speciaals aan is eigenlijk), uit de doeken te doen. (als je dit al weet, skip het maar, no problem).

          In LR is het interessant om een bepaalde workflow, manier van werken te volgen. De volgorde der dingen houdt alles overzichtelijk

          1. Uiteraard altijd in RAW fotograferen. Het geeft gewoon veel meer mogelijkheden aan je foto. heb je ze niet nodig, des te beter, maar de mogelijkheid is er.
          2. Standaard zet ik lenscorrecties en kleurcorrecties aan. Ik heb dat ingebouwd zodat bij het importeren dit altijd toegepast wordt. De cameracalibratie blijft bij mij altijd op standaard staan

          3. Witbalans. Meestal staat mijn witbalans op 5500K. Daar ik in RAW fotografeer kan ik echter nog alle kanten uit met de WB, die probeer ik dus eerst juist te zetten.
          4. Daarna kijk ik naar histogram, en verplaats dat via de belichting-regelaar zodat het "helderste" gedeelte in het midden komt te staan.
          5. Daarna doe ik de zwarte en witte tinten : terwijl ik op ALT toets duw schuiven aan de regelaar tot er een paar pixels beginnen op te spelen (zwart of wit).
          6. Daarna hooglichten en schaduwen wat bijschuiven

          7. Via kleurtintcurve het contrast wat optrekken.


          Dan heb je een zeer goede basis om van te vertrekken, en kan je beginnen kijken en finetunen op je foto.
          Vlekjes verwijderen, bijschilderen, toch wat zwarter of lichter, enz... Kroppen doe ik soms aan het begin, soms aan het einde.


          (please, geen verwijzingen naar photoshop, dit is specifiek LR).
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: morgens

            ok bedankt voor uitleg de meeste punten weet ik maar heb een paar testen gedaan die eigelijk mijn foto verknoeid hebben zal eens opnieuw beginnen

            Comment


            • #7
              Re: morgens

              Inderdaad soms is teveel bewerken nefast voor een opname

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment

              Working...
              X