Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dichtbij ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is dichtbij ?



    Gelukkig staat "zeer dicht" in het artikel hier tussen aanhalingstekens, anders zouden we wel een kunnen denken dat het écht dichtbij is.
    Maar ja, 1,8 miljoen kilometer is toch nog een behoorlijke afstand me dunkt.

  • #2
    Re: Wat is dichtbij ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170415_02835926

    Gelukkig staat "zeer dicht" in het artikel hier tussen aanhalingstekens, anders zouden we wel een kunnen denken dat het écht dichtbij is.
    Maar ja, 1,8 miljoen kilometer is toch nog een behoorlijke afstand me dunkt.
    Alles is relatief.
    En het is maar 4.6x de afstand van de aarde naar de maan.
    Ze stond bovendien een tijdje geklasseerd als potentieel gevaarlijk voor onze aarde.

    Comment


    • #3
      Re: Wat is dichtbij ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      Alles is relatief.
      En het is maar 4.6x de afstand van de aarde naar de maan.
      Ze stond bovendien een tijdje geklasseerd als potentieel gevaarlijk voor onze aarde.
      Klopt, en vroeg of laat (liever laat dan vroeg) is het toch eens prijs.

      Comment


      • #4
        Re: Wat is dichtbij ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        Alles is relatief.
        Inderdaad: ik denk, als we de onmetelijke afstanden in het heelal eens omzetten naar mensenmaat, we voor die asteroïde uitkomen op een afstand in duizendsten van een nanaometer. Zo bekeken scheert ze dus "rakelings" langs de aarde.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Wat is dichtbij ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Inderdaad: ik denk, als we de onmetelijke afstanden in het heelal eens omzetten naar mensenmaat, we voor die asteroïde uitkomen op een afstand in duizendsten van een nanaometer. Zo bekeken scheert ze dus "rakelings" langs de aarde.
          Zeer juist, ons bevattingsvermogen staat niet toe om dat te overzien. Op tekeningen zijn ofwel de grootteverhoudingen juist maar kloppen de afstanden in de verste verte niet ofwel zijn de afstanden in proportie en zijn bolletjes niet zichtbaar.
          Voor zover ik weet is er één land waar ze ons zonnestelsel in correctie proporties hebben en dat is Zweden, ergens in Stockholm staat er een bol die de zon voorstelt. De eerste planeet Mercurius (een bolletje) staat in Uppsala denk ik, uurtje auto is nodig. Voor Neptunus is het twee dagen rijden.

          Comment


          • #6
            Re: Wat is dichtbij ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Klopt, en vroeg of laat (liever laat dan vroeg) is het toch eens prijs.

            Ook weer juist, kijk maar naar de inslagen op de maan.
            Er is ergens een appletje te vinden waar je kan instellen : de massa, snelheid, inslaghoek, materiaal van meteoor en ondergrond en tenslotte je eigen afstand. Vervolgens krijg je een kaart van de krater (omtrek en diepte) en wat je te verwachten staat.
            Hij moet verdraaid niet erg groot zijn hoor !

            Comment

            Working...
            X