Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

    Zijn ze nu helemaal de pedalen kwijt ?

  • #2
    Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Zijn ze nu helemaal de pedalen kwijt ?
    Iets voor onze vorige koning ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

      Tja, dan gaan ze nu 2000 euro vragen zeker voor een 2e hands 70-200.
      Want een nieuwe kost er 3 zeggen ze dan.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

        Het is me ook opgevallen dat de prijzen van de high end camera's en lenzen gestegen zijn. Misschien dat de dalende verkopen er iets mee te maken hebben.

        Zo betaal je ook 1599€ voor een RX10III met maar een 1" sensor. Heel veel geld allemaal.

        Een Canon EF 500mm f/4.0L IS II kost nu 9799€ terwijl die een jaar geleden 8699€ kostte.
        Last edited by alex606; 15 april 2017, 13:29.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

          Als ze ondervinden dat ze er heel weinig van verkopen zullen ze wel zakken in prijs.
          Beter zo beginnen, dan wanneer je met een lage prijs start, er massa's van verkoopt, en dan je prijs verhogen.

          Maar het allerbelangrijkste...niemand is verplicht om te kopen toch !?
          Van mij mag bvb. een Ferrari 100 miljoen kosten, ik heb daar geen probleem mee .

          Comment


          • #6
            Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

            Alles is relatief.
            Als al de prijzen stijgen is dat omdat de waarde van ons geld daalt.
            Stilletjes aan daalt onze levensstandaard en dat merken we doordat "alles" duurder wordt.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E


              nu in solden nog maar 2729 i.p.v. 3499€

              Toen de eerste Sony 70-200 2.8 zo'n 10 jaar geleden uitkwam, kostte die toen ook 3200€ catalogusprijs.

              Comment


              • #8
                Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                Ik heb de E versie van deze lens en ze is werkelijk fenomenaal. Ik heb niks die scherper is in huis dan die lens, zelfs mijn Japanse en Duitse keukenmessen zijn zo scherp niet .
                Dus, deze hier is er erg gelukkig mee

                Comment


                • #9
                  Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Als ze ondervinden dat ze er heel weinig van verkopen zullen ze wel zakken in prijs.
                  Beter zo beginnen, dan wanneer je met een lage prijs start, er massa's van verkoopt, en dan je prijs verhogen.

                  Maar het allerbelangrijkste...niemand is verplicht om te kopen toch !?
                  Van mij mag bvb. een Ferrari 100 miljoen kosten, ik heb daar geen probleem mee .
                  Gelijk heb je. Ik lig er ook niet wakker van want ik heb al wat ik wou hebben op fotogebied en dat is toch heel wat.
                  Natuurlijk blijven er nog dromen over (een D5 bv, ik heb de D4 overgeslagen voor de Df) maar als ik daar nu de meerwaarde ga uithalen .... ik denk van niet.
                  Ik op de fabrieksYamaha van Rossi en hij met een machine uit de winkel, ik twijfel er niet aan wie wint, de enige vraag is na hoeveel tijd hij me gedubbeld zal hebben

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Ik heb de E versie van deze lens en ze is werkelijk fenomenaal. Ik heb niks die scherper is in huis dan die lens, zelfs mijn Japanse en Duitse keukenmessen zijn zo scherp niet .
                    Dus, deze hier is er erg gelukkig mee

                    Ze zijn in ieder geval laaiend over deze lens, zoveel is zeker.
                    Allee proficiat !

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Ik heb de E versie van deze lens en ze is werkelijk fenomenaal. Ik heb niks die scherper is in huis dan die lens, zelfs mijn Japanse en Duitse keukenmessen zijn zo scherp niet .
                      Dus, deze hier is er erg gelukkig mee

                      Ze zijn in ieder geval laaiend over deze lens, zoveel is zeker.
                      Allee proficiat !

                      Comment


                      • #12
                        Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                        Mijn VR I versie levert voor mij prima resultaten. Zolang deze lens niet stuk gaat, zal ik ook geen nieuwe kopen
                        Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe lenzen uiteraard beter zullen zijn, maar overbodige kosten maken zou gek zijn toch

                        Comment


                        • #13
                          Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                          Moderator Note: Van ChitChat naar Objectieven

                          Comment


                          • #14
                            Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                            Mijn VR I versie levert voor mij prima resultaten. Zolang deze lens niet stuk gaat, zal ik ook geen nieuwe kopen
                            Ik ben er van overtuigd dat de nieuwe lenzen uiteraard beter zullen zijn, maar overbodige kosten maken zou gek zijn toch
                            Ik herinner me dat Canon versie 1 IS 1500 euro kostte. Deze is gewoon 2x zo duur.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: 3179 € voor de nieuwe Nikon 70-200/2.8E

                              Net een half uur thuis van Zuid-Afrika en werk met pleasure kunnen combineren. Ik blijf het ongelooflijk vinden wat ik uit die lens kan halen.
                              Ze is op een D4s geklikt en de foto's zijn voor mij qua scherpte, bokeh, kleuren, ... onovertroffen. Zie ik een verschil met de VRII? Ja, dat is er maar ook toegegeven dat het niet spectaculair is hoor.

                              En de prijs? Daarover heeft iedereen zijn mening maar is niet relevant, elk gebruikt het materiaal die hij/zij ter beschikking heeft.
                              Een goeie week geleden een jonge kerel gelukkig gemaakt met een oud Tokina 28mm f2.8 prime lensje met een pola filter en zo erbij en die was dolblij om die op zijn D80 te gebruiken.

                              Comment

                              Working...
                              X