Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact of systeem (€500)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact of systeem (€500)?

    Hallo

    Een drietal jaar geleden kocht ik een nikon D7000 aan.
    Nu ik sinds een jaar op kot zit, kom ik niet meer vaak toe aan fotograferen, ondanks dat ik in mijn studentenstad inspiratie genoeg vind om toffe foto's te nemen.

    Tijd vrijmaken om enkel te fotograferen zit er momenteel niet in, en dat vind ik jammer.
    Daarom lijkt het me wel tof om in het bezit te zijn van een compacte camera die ik in mijn jaszak overal naartoe kan meenemen.

    De camera zou dus vooral gebruikt worden voor straatfotografie, momentopnames, toffe foto's met de vrienden (='lifestyle fotografie' om het met zo'n vreselijk woord te moeten zeggen )

    Nu is mijn vraag echter of ik moet gaan voor een compactcamera of een systeemcamera.
    Eventuele suggesties van specifieke modellen zijn zeker ook welkom!

    Het budget is maximaal 500 euro (incl lens in het geval van een systeemcamera).
    Andere vereisten zijn dus ook dat het toestel zeer compact moet zijn (passen in jaszak) en liefst ook redelijk robuust.

    Bedankt voor jullie hulp!
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Compact of systeem (€500)?

    Sony RX100III :-)
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Panasonic Lumix DMC-LX100 of LX15
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Compact of systeem (€500)?

        Bedankt, maar liggen beiden ruim 100 euro boven m'n budget...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Compact of systeem (€500)?

          Kijk dan ook eens naar de TZ80.....ik heb deze ook en het is een bijzonder handig cameraatje.. verkozen tot beste vakantie camera in 2016.......kost 379€ bij Coolblue EN soms heel handig......grote zoom!!
          Last edited by Franciskine; 15 april 2017, 13:20.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Compact of systeem (€500)?

            Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
            Bedankt, maar liggen beiden ruim 100 euro boven m'n budget...
            De RX100II is ook nog altijd een goede keuze. En je houdt nog 100€ over.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Compact of systeem (€500)?

              Qua goede beeldkwaliteit ik in een compacte behuizing kan je misschien ook eens naar de Fuji X70 kijken? Die staat nu in promo
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #8
                Re: Compact of systeem (€500)?

                Oke bedankt, ik zal eens wat opzoekwerk beginnen doen over de verschillende toestellen!
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment


                • #9
                  Re: Compact of systeem (€500)?

                  Je hebt ook de RX100 zijn vorige versies die in je budget vallen.

                  Persoonlijk ben ik content van mijn Olympus PEN e-pl6 met MFT sensor.
                  De 6 vind je niet meer, de 7 valt binnen je budget: https://www.amazon.de/Olympus-PEN-E-...mpus+pen+e-pl7


                  Voorbeeld foto: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...tml?highlight=
                  Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..


                  Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact of systeem (€500)?

                    En waarom geen smartphone...?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact of systeem (€500)?

                      Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                      En waarom geen smartphone...?
                      kleinere sensor?
                      Levensduur van 2-4 jaar?

                      Comment

                      Working...
                      X