Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

    Iemand een idee of dit "los" verkocht wordt ?
    NIET online, want de verzending is dan zot hoog....

    Vandaag grote opruiming gedaan....
    Een stokuoude spuitbus was volledig gecorrodeerd en het product heeft gewoon een hap uit de metalen legplank "gebeten"...
    De andere planken zijn nog intact, maar nu zit ik met een rek waar de bovenste plank uit is...

    Ik zoek dus een metalen plank van 90 x 30....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

    Ik weet niet over welke legplank(en) je het precies hebt, maar als over die 'mecanorekken' gaat, met geperforeerde hoekprofielen, dan koop je best een volledig nieuw rek.
    Eentje met vier legplanken kost bij Gamma ongeveer 35 euro... dus om voor dat bedrag één stalen legbord te gaan zoeken .
    Het sop en de kolen... weet je wel.

    Comment


    • #3
      Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

      Kan Djivan hierin volgen.
      Heb ooit eens Tomado-rekjes herschilderd.Probleem zoals je aangehaald hebt:corrosie door iets.
      Geschuurd ,primer erop metaal,nonferro etc;Weken geschuurd en herschilderd.Weken ermee zoet geweest,gevloekt etc.Alles geleerd over visogen in verf etc.
      Uiteindelijk toch een zeer behoorlijk resultaat.Kostprijs van verf etc.,ik durf het niet na rekenen
      Maar het gaf wel voldoening op het einde.
      NB:waren wel originele,(nu niet meer) en erfstukken.
      Maar over welke legplanken gaat het eigenlijk??

      Comment


      • #4
        Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik weet niet over welke legplank(en) je het precies hebt, maar als over die 'mecanorekken' gaat, met geperforeerde hoekprofielen, dan koop je best een volledig nieuw rek.
        Eentje met vier legplanken kost bij Gamma ongeveer 35 euro... dus om voor dat bedrag één stalen legbord te gaan zoeken .
        Het sop en de kolen... weet je wel.

        Welja, het ik was het ook zo stilletjes aan het denken....
        Het is inderdaad zo'n "meccano" rek ( ik zou het niet beter kunnen uitdrukken)
        Anderzijds, alle andere leggers zijn nog ok, dus dat is dan ook weer zonde om het weg te gooien.


        Ik weet ook niet meer waar ik ze gekocht heb, maar het was zeker Brico/Gamma/Hubo...

        Opschuren en verven heeft geen zin: er is werkelijk een gat in!!!!
        Het metaal lijkt "gesmolten", en onderaan het gat hangt een witte bol smurrie.

        De spuitbus was een product om schoenen in te spuiten tegen het vocht.
        Toch gevaarlijk spul imho....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

          Lijm een triplex op de kapotte legplank.
          Waar er corrosie te zien is dat stuk uitzagen met een decoupeer zaag dan roest het niet meer verder.
          Of anders die legplank naar het stort en schroef een multiplex legplank in de plaats.
          Enfin ja, zo zou ik het oplossen tenzij dat rek in de living staat (mopje hé, die laatste zin toch).
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

            Het gat zit net op een hoek, dus de plank restaureren is vrij moeilijk.
            Ik had ook al gedacht om er een houten plank als vervanging in te plaatsen.
            Het rek weggooien ligt niet zo in mijn aard
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Het gat zit net op een hoek, dus de plank restaureren is vrij moeilijk.
              Ik had ook al gedacht om er een houten plank als vervanging in te plaatsen.
              Het rek weggooien ligt niet zo in mijn aard
              Bij mij wel. Vandaag ga ik oa. met vier oude GSM's (waaronder twee smartphones) en drie draadloze toestellen voor vaste lijn naar het containerpark.
              Een vaste lijn hebben wij al lang niet meer en met elk één smartphone komen we toe .
              Alles nog perfect werkend toen ze buiten dienst werden gesteld, maar wat doe je daar mee, buiten ze in de lade laten liggen !?

              Comment


              • #8
                Re: Metalen legplank 90 x 30 cm gezocht.....

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Bij mij wel. Vandaag ga ik oa. met vier oude GSM's (waaronder twee smartphones) en drie draadloze toestellen voor vaste lijn naar het containerpark.
                Een vaste lijn hebben wij al lang niet meer en met elk één smartphone komen we toe .
                Alles nog perfect werkend toen ze buiten dienst werden gesteld, maar wat doe je daar mee, buiten ze in de lade laten liggen !?
                Ja, da's iets anders hé
                Je doet er niks meer mee.
                Maar mijn rek in nog voor de rest intact; alleen de bovenste legplank is weg. Een beetje een raar zicht.
                Het rek staat echter in de kelder - gelukkig niet in de woonkamer.

                Ik heb gisteren een HP4c scanner weggedaan - je wil niet weten wat die destijds gekost heeft.....
                Maar was een SCSI verbinding en wie heeft dat nu nog ???
                Trouwens veel printers zijn nu multifunctionals en hebben een scanner in zich...
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment

                Working...
                X