Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video Technisch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video Technisch

    Waarom is er op het forum onderdeel 'Video Technisch' zo weinig activiteit: weten zij alles al.

  • #2
    Re: Video Technisch

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Waarom is er op het forum onderdeel 'Video Technisch' zo weinig activiteit: weten zij alles al.
    omdat de meesten foto's trekken en geen video's maken?

    Comment


    • #3
      Re: Video Technisch

      Ik heb indertijd ook eens een topic geopend.Respons:nihil.
      Na een bedankwoordje kwam er toch reactie van een alex.Zeer bedreven in die zaken, en zeer goede respons,waar je iets mee aankunt.
      Probleem is waarschijnlijk dat dit een foto-forum is,en video is een vak appart.
      Het is een andere denkwereld.
      Ik vond het een goed initiatief dat er hier een video-hoekje kwam.Veel bodies kunnen filmen.Maar het is blijkbaar veel complexer dan een foto nemen.
      Probleem is dat de meesten waarschijnlijk niets weten,en continu tegen hun mislukkingen aan lopen.
      NB:ik ken er ook niets van,maar heb wel ondervonden dat het niet zo eenvoudig is.

      Comment


      • #4
        Re: Video Technisch

        Misschien omdat sommigen (de meesten) niet de behoefte hebben om op gebied van videofilmen het onderste uit de kan te (kunnen) halen ?
        Ik film reeds (beginnend met super 8) ongeveer 40 jaar.
        Nu stel ik mijn (voor 99 % reis-) filmpjes samen met Studio Ultimate, en dat nog steeds met de versie 15.
        Ik weet ook wel dat naast het knippen en plakken, het gebruik van overvloeiers, geluid opzetten, muziek opzetten, titels maken enz en nog hopen andere mogelijkheden zijn, maar voor wat ik er mee doe ben ik meer dan tevreden.

        Het is een beetje vergelijkbaar met Excel gebruiken, de meesten, en zeker ikzelf, gebruiken daar misschien 5 % (of nog niet) van alle mogelijkheden, maar waarom zou je je daar nog meer in gaan verdiepen wanneer je het toch niet gaat gebruiken.

        En dat geldt eveneens voor het fotograferen. Op een bepaald moment ben je tevreden en heb je er geen behoefte aan om de freak te gaan uithangen.

        Voor de meesten blijft een hobby een hobby, maar wordt het geen passie en al zeker geen obsessieve passie... en maar goed ook, want er zijn belangrijkere dingen in het leven.

        Comment


        • #5
          Re: Video Technisch

          De videohoek bestaat ook nog niet zo lang. Anderzijds bestaat filmen met een DSLR eigenlijk ook nog niet zo lang.
          Vroeger was filmen echt iets voor de videojongens maar ik denk dat we als fotografen ook dat deel in ons portfolio gaan moeten opnemen.
          De nadruk op fotografie leggen maar toch tussendoor al eens een filmpje maken ook. De klanten willen steeds meer en meer.

          Nu is het een beetje wachten tot die hoek op snelheid komt. En ook veel fotografen zullen eens moeten nadenken of ze er video willen bijnemen.
          Zelf leg ik trouwens ook de nadruk op fotografie. Het is iets dat tijd nodig heeft om te rijpen.

          Comment


          • #6
            Re: Video Technisch

            Zelf weet ik op geen honderd uur hoe ik mijn camera aan de film-praat moet krijgen. Ik heb er ook geen zin in en dus spendeer ik daar ook geen tijd aan. Ik zou al heel tevreden zijn mocht ik mijn camera 80% kennen voor wat de mogelijkheden van gewone fotografie betreft en ik kom hiervoor al tijd tekort, laat staan.
            Ik denk dat het lage percentage posters eerder komt door het even lage percentage mensen die ook effectief bezig zijn met filmen. Ik merk in mijn entourage dat er 2 groepen camera-gebruikers te onderscheiden zijn:
            1) Diegene die een fotocamera gebruiken waarvoor hij bij origine voor diende: foto's nemen.
            2) Diegene die een fotocamera gebruiken als filmcamera. De techniek en de mogelijkheden zijn zo sterk geevolueerd dat je er zelfs opnames mee kan maken voor TV. Als je met die mensen praat krijg je vaak het antwoord dat de gebruikte fotocamera even goede of even slechte beelden maakt dan een filmtoestel, maar het is wel pakken goedkoper.

            Trouwens bij de clubs heb je een zelfde verschijnsel. Meer fotoclubs dan filmclubs en ik wil daar niets negatiefs mee
            hebben bedoeld.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Video Technisch

              Meer aandacht voor filmen hier zal zeker veel jongeren aantrekken, het is de meest actieve groep op bv YouTube met vaak verrassend mooie (korte) filmpjes en ook met fotograferen laten de jonge talentjes zich niet onbetuigd.
              Met hun eigen stijl uit de hedendaagse jongerencultuur weten ze veel meer publiek te bereiken (ook door de nieuwe media) dan bv ik in mijn meer dan vijftig jaar ervaring met cinematografie en fotografie, ik word er soms jaloers op.
              Ik zou zeggen Wim en andere probeer naast fotograferen eens gebruik te maken met de middelen die de moderne (foto)camera's bieden, wellicht krijg je er lol in; zet het resultaat op YouTube met een link naar BD.
              De hoornaar is de grootste onder de wespen en kan tot vier cm groot worden. De hoornaar blijkt een goede metselaar te zijn: met behulp van cellulosevezels die ze uit een eik knagen metselen ze hier een groot gat dicht van circa 60 bij 30 cm in een holle boom, een stuk daar boven zit een kleine ingang voor hun nest. Hoornaars hebben een voorkeur voor eiken al heb ik ook ooit een nest gezien in een mezenkast. Voor de ingang zit altijd een bewaker (de poortwachter) om vreemd volk buiten de deur te houden. The hornet is the largest among the wasps and can grow up to four centimeters. The hornet is found to be a good bricklayer: using cellulose fibers they gnaw off an oak tree they bricklaying here a big hole close approximately 60 to 30 cm in a hollow tree, a piece above is a small entrance to their nest. Hear inhabitants prefer oak though I have also seen a nest in a tit closet. The entrance is always a guard (the gatekeeper) to keep strange people out. See less
              Last edited by Eenbes; 14 april 2017, 14:44.

              Comment


              • #8
                Re: Video Technisch

                Als je op Youtube op je smikkel gaat;fantastische opname.1500 views etc.
                Hier waarschijnlijk ook goede opname,maar die linker pink is niet scherp,achtergrond te onrustig etc.
                Het is dus wel de bedoeling dat alles zo perfect mogelijk is,maar anderzijds moet men toch ook wat creativitieit apprecieren,en ook de technische moeilijkheidsgraad kunnen inschatten.
                Anders wordt het hier de doodsteek van zovele fotoclubs,waar alleen de eminences grises en " ons kent ons" iets goed kunnen doen.
                Ja ... ik heb slecht geslapen.

                Comment

                Working...
                X