Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 10 creator update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows 10 creator update

    Hier is de update van windows 10 naar de creator update prima verlopen.
    Ik ben benieuwd of de edge-browser zoveel verbeterd is.

    ps: je kan de update forceren vanuit windows update, zodat je niet moet wachten op een update die plaatsvind wanneer je het zelf niet leuk zou vinden.
    (ok, je kan dit wel blokkeren, maar ik vind het toch leuker als de update plaatsvindt wanneer ik dat wil.)

    Peter

  • #2
    Re: windows 10 creator update

    Zijn er nog andere belangrijke wijzigingen ?
    De Edge browser zegt me niet veel, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      windows 10 creator update

      Heb deze update al enkele dagen draaien en nog geen problemen vastgesteld.
      Edge en IE zijn inderdaad wat aangepast en hier en daar zijn er wat aanpassingen in de instellingen.
      Ook het Start menu is wat anders, zeker in Tablet modus.
      Op zich wel wat verbeterd, maar voor mij niet echt wonderbaarlijke veranderingen.
      Wat ander menu voor beveiliging.
      Maar nog niet alles uitgetest.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: windows 10 creator update

        Men sprak toch van bijkomende programmas zoals een 3d teken programma? Zit dat er dan niet bij?

        Comment


        • #5
          Re: windows 10 creator update

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          Men sprak toch van bijkomende programmas zoals een 3d teken programma? Zit dat er dan niet bij?
          Dat is de update van MS Paint.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: windows 10 creator update

            Hier ook geupdate, een paar bevindingen:

            Ik zie tot nu toe geen verschil in werking of layout.
            Bij 31 en 91% bleef de update wel ellendig lang "hangen", ik bedoel dan een aantal minuten. Da's natuurlijk eenmalig.

            Na elke reboot krijg ik 2 meldingen: bestand MSVCR100.dll en MSVCP100.dll zijn niet gevonden en daardoor kon de "code uitvoering" niet worden voortgezet. "HET" programma (welk ???) terug installeren lost mogelijks het probleem op.
            Bij nazicht horen die bestanden in de Windows\SysWOW64\ map te staan. Daarvoor even gaan kijken in de Windows old map (daar staan ze wel degelijk nog in, maar een versie van 2011). De update was ze blijkbaar "vergeten" mee te nemen.
            Intussen bij www.dll-files.com een veel recentere versie gevonden. Die versie dan maar getest.
            Probleem opgelost.
            Wel een beetje spijtig dat MS in 2017 nog altijd niet verder geraakt dan zo van die cryptische meldingen.
            Ik plaats het hier omdat ik vermoed dat het nog wel elders zal optreden en men er dan iets aan heeft om het op te lossen.
            Last edited by nete; 13 april 2017, 08:10.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: windows 10 creator update

              Learn how to use Windows 11 like a pro. Explore various tips and tricks to make the most of innovative capabilities that help you create and connect.


              had gehoopt op een nieuwe versie van MovieMaker maar blijkbaar hebben ze daar geen goesting meer voor.

              Paint 3d waar ik over sprak, moet je eerst nog via de store downloaden. En ik krijg er de melding van: Voor deze app heb je hardware nodig die jouw apparaat niet heeft. Wat een onzin: ik kan wel Blender (3D rendering) draaien, maar dit zou niet gaan? Vermoedelijk dus alleen voor tablet?

              Niet veel Creator aan...

              Comment


              • #8
                Re: windows 10 creator update

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Wel een beetje spijtig dat MS in 2017 nog altijd niet verder geraakt dan zo van die cryptische meldingen.
                Dat zouden ze kunnen, maar dan zou het merk eerder Apple zijn vrees ik met iedereen dezelfde hardware, dezelfde configuratie, weinig dat men zelf kan aanpassen, ... alhoewel die soms ook eens mankementjes vertonen en ook niet veel info verschaffen.
                En dan krijgt men weer het omgekeerde, waarom kan ik nergens iets aanpassen, waarom kan ik niet ....

                Als elke PC dezelfde hardware zou hebben en een selecte keuze aan software, dan zouden ze vermoedelijk dat veel eenvoudiger kunnen.

                Alles heeft voor- en nadelen, maar we mogen toch ook toegeven dat ze er allen fors op vooruit gegaan zijn ten opzichte van jaren geleden.

                Wat het downloaden van DLL's betreft, men kan ze zo wel terugplaatsen maar men is nooit zeker dat het de juiste versie is en dat ze niet gemanipuleerd werden.
                Beter is een herinstallatie van het onderdeel waar ze bijhoren (indien mogelijk).
                Maar ik geef toe dat ik dat ook soms zo deed in het verleden, gelukkig al lang geleden dat het nog noodzakelijk was. [emoji1]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: windows 10 creator update

                  Verseg, ik schreef dit omdat eind de jaren 90, MS op zijn roadshows steevast verkondigde dat "weldra" Windows, bij fouten, zichzelf ging herstellen door op zoek te gaan naar vervangers van ontbrekende of corrupte bestanden.
                  Ik denk dat dit gewoon onmogelijk te progammeren is en dat ze eertijds beter gezwegen hadden.
                  Maar een melding waar het ontbrekende bestand zich zou moeten bevinden zou al een hele stap vooruit zijn. Plus dat je teksten van de vensters van zo'n meldingen zou kunnen selecteren, nu moet je dat zitten opschrijven en intypen in Google.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: windows 10 creator update

                    Even terzijde: Edge

                    Toch nog eens even deze browser geprobeerd, maar bij mij toch dik gebuisd (met alle respect voor wie hem fantastisch vindt)

                    Ik heb in Chrome zo'n 40 favorieten op de werkbalk bovenaan staan. Meestal worden de icoontjes zoals bv. de "lamellen" van BD of de f van Facebook meegenomen zodat ik om plaats te winnen de tekst kan weglaten.
                    Bij Edge zie ik al voor BD een nietszeggend sterretje staan en moet ik er "BD" al naast zetten.
                    Edge importeert die werkbalk vanuit Chrome, prima. Om die favorieten in de Edge balk te krijgen moet ik ze dan één voor één verslepen van de map "geïmporteerd" naar de map "werkbalk", niet te geloven.
                    Bovendien kan ik in Edge blijkbaar een url niet rechtstreeks van de adresbalk naar de werkbalk slepen.
                    Tja, dan is het voor mij einde verhaal, tenzij ik totaal verkeerd te werk ga.
                    Last edited by nete; 13 april 2017, 09:19.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: windows 10 creator update

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Even terzijde: Edge

                      Toch nog eens even deze browser geprobeerd, maar bij mij toch dik gebuisd (met alle respect voor wie hem fantastisch vindt)

                      Ik heb in Chrome zo'n 40 favorieten op de werkbalk bovenaan staan. Meestal worden de icoontjes zoals bv. de "lamellen" van BD of de f van Facebook meegenomen zodat ik om plaats te winnen de tekst kan weglaten.
                      Bij Edge zie ik al voor BD een nietszeggend sterretje staan en moet ik er "BD" al naast zetten.
                      Edge importeert die werkbalk vanuit Chrome, prima. Om die favorieten in de Edge balk te krijgen moet ik ze dan één voor één verslepen van de map "geïmporteerd" naar de map "werkbalk", niet te geloven.
                      Bovendien kan ik in Edge blijkbaar een url niet rechtstreeks van de adresbalk naar de werkbalk slepen.
                      Tja, dan is het voor mij einde verhaal, tenzij ik totaal verkeerd te werk ga.
                      Op het sterretje achter de adresbalk duwen en dan kiezen waar je het wil opslaan?
                      En rechtsklikken op de werkbalk kan je kiezen voor show only icons
                      Last edited by Tonerider; 13 april 2017, 10:37.

                      Comment


                      • #12
                        Re: windows 10 creator update

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                        Op het sterretje achter de adresbalk duwen en dan kiezen waar je het wil opslaan?
                        En rechtsklikken op de werkbalk kan je kiezen voor show only icons
                        Tja, da's nu net waarop Edge voor mij "buist": in Chrome (en Firefox en Opera en....) sleep je een url gewoon van de adresbalk naar de favorietenbalk (lijkt mij superlogisch) en met "only icons" ben je niets als dat in véél gevallen gewoon een sterretje wordt.
                        Ik wil altijd overstappen van browser als die, voor mij persoonlijk, moderner en handiger en niet antieker aanvoelt.

                        Plus, social media stromen al genoeg binnen, hoef ze niet nog eens in een browser....
                        Last edited by nete; 13 april 2017, 12:05.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: windows 10 creator update

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tja, da's nu net waarop Edge voor mij "buist": in Chrome (en Firefox en Opera en....) sleep je een url gewoon van de adresbalk naar de favorietenbalk (lijkt mij superlogisch) en met "only icons" ben je niets als dat in véél gevallen gewoon een sterretje wordt.
                          Ik wil altijd overstappen van browser als die, voor mij persoonlijk, moderner en handiger en niet antieker aanvoelt.
                          BD geeft mij toch het tekentje van BD hoor. Maar ik gebruik ook nog altijd FF.
                          Heb Edge een tijdje geprobeerd, maar het had toch nog altijd zijn beperkingen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: windows 10 creator update

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            BD geeft mij toch het tekentje van BD hoor. Maar ik gebruik ook nog altijd FF.
                            Heb Edge een tijdje geprobeerd, maar het had toch nog altijd zijn beperkingen.
                            Klopt, ik had het over het sterretje in Edge.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: windows 10 creator update

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Verseg, ik schreef dit omdat eind de jaren 90, MS op zijn roadshows steevast verkondigde dat "weldra" Windows, bij fouten, zichzelf ging herstellen door op zoek te gaan naar vervangers van ontbrekende of corrupte bestanden.
                              Ik denk dat dit gewoon onmogelijk te progammeren is en dat ze eertijds beter gezwegen hadden.
                              Maar een melding waar het ontbrekende bestand zich zou moeten bevinden zou al een hele stap vooruit zijn. Plus dat je teksten van de vensters van zo'n meldingen zou kunnen selecteren, nu moet je dat zitten opschrijven en intypen in Google.
                              Windows zou er in slagen om systeembestanden te herstellen, niet elke bijkomende installatie van eender welke app of programma.
                              Wat het kopiëren van tekst van foutmeldingen en meer details betreft ... nooit van logbestanden gehoord in Windows?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X