Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

    En hier is hij dan:


  • #2
    Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

    Ik kijk uit naar de eerste grondige testen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

      Zal wel een goed toestel zijn, twijfel er niet aan. Beetje in de lijn van een D500.
      Alleen hopen dat er geen bugs zijn bij de eerste toestellen.
      Het is tevens wachten op een nieuwe FF.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

        Nikon beveelt deze nieuwe body aan voor de serieuze amauteur fotografen maar.... geen batterijgrip & een single card slot
        En dat voor de mooie adviesprijs van +/- 1450€ Zou dan toch eerder 500€ opleggen voor de D500 dan.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Zal wel een goed toestel zijn, twijfel er niet aan. Beetje in de lijn van een D500.
          Alleen hopen dat er geen bugs zijn bij de eerste toestellen.
          Het is tevens wachten op een nieuwe FF.
          Buiten de sensor heeft de D7500 niets van de D500 Leopard.
          Totaal verschillende bouw, AF 51 punten, één geheugenkaart slot, geen AF-on back knop,
          ook de tien pens connector is hier niet aanwezig, alsook de strap bevestiging en het oculairglas
          zijn zoals bij de instap versies.
          ingebouwde flits, véél kleinere buffer, 8 bps tegenover 10 bps D500
          AF lichtwaarde -3 (terwijl dat bij de D500 -4 is) heel andere bediening enz.
          Wat niet wil zeggen dat wat er uit zal komen niet evenwaardig zal zijn aan wat uit de D500 komt.
          Maar qua bediening en snelheid blijft de D500 een flinke stap hoger, dan kies ik voor de D500,
          volgens mij toch de 500€ meerprijs waardig, maar dat is een puur persoonlijke keuze.
          En het overroepen SnapBridge in combinatie met een Apple toestel is voorlopig nog steeds
          één grote flop bij Nikon.
          Last edited by Guest42; 13 april 2017, 17:51.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

              Ik ben alvast redelijk enthousiast...

              Heb nu nog steeds een Nikon D300 en ben deze blijven gebruiken doordat er nooit een volwaardige vervanger kwam.

              Even een zijstap gemaakt naar een Nikon D7200, maar om één of andere reden kon deze mij niet bekoren qua 'kleur' die uit de camera kwam. Dus weer verkocht en was toen blij dat ik mijn D300 nog niet van de hand had gedaan.
              De D500 is voor mij een logische volgende stap, maar het prijspunt vind ik zeer hoog, daardoor zie ik de D7500 wel zitten.
              Ik wil nu eerst wat echte testen afwachten alsook de eerste ooo JPEGs and RAWs, dan gaan we wel eens langs bij de fotoboer voor een hands'on en een paar eigen foto's.
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
                Ik ben alvast redelijk enthousiast...

                Heb nu nog steeds een Nikon D300 en ben deze blijven gebruiken doordat er nooit een volwaardige vervanger kwam.
                Ik ben in der tijd ook overgestapt van mijn D300 naar een D7100. Alhoewel de D7100 zeker een goed toestel is heb ik ook altijd met een beetje heimwee terug gekeken naar mijn D300.
                Nu was ik ook van plan om voor een D500 te gaan maar met de komst van de D7500 ga ik nog een beetje afwachten.

                Mvg Yves
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Ik ben in der tijd ook overgestapt van mijn D300 naar een D7100. Alhoewel de D7100 zeker een goed toestel is heb ik ook altijd met een beetje heimwee terug gekeken naar mijn D300.
                  Nu was ik ook van plan om voor een D500 te gaan maar met de komst van de D7500 ga ik nog een beetje afwachten.

                  Mvg Yves
                  Dit zegt Nikon zelf over de D7500:
                  Dezelfde baanbrekende DX-beeldkwaliteit als de bekroonde Nikon D500, in een compacte body. Uitzonderlijke precisie. Buitengewone prestaties bij weinig licht. 4K/UHD-video. Bovendien komen je beelden dankzij SnapBridge automatisch binnen in het fotoalbum van je smartphone of tablet, zodat je ze direct kunt delen.

                  Met de D7500 is de foto van je leven binnen handbereik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
                    Nikon beveelt deze nieuwe body aan voor de serieuze amauteur fotografen maar.... geen batterijgrip & een single card slot
                    En dat voor de mooie adviesprijs van +/- 1450€ Zou dan toch eerder 500€ opleggen voor de D500 dan.
                    Waar heb je die adviesprijs gevonden? Ik zit ook uit te kijken naar een camera om mijn D300s te vervangen en de D500 vind ik te duur. Maar 1450€ door een D7500 vind ik ook aan de hoge kant. Misschien dan toch maar voor een D7200 gaan...
                    ...but I could be wrong...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                      Waar heb je die adviesprijs gevonden? Ik zit ook uit te kijken naar een camera om mijn D300s te vervangen en de D500 vind ik te duur. Maar 1450€ door een D7500 vind ik ook aan de hoge kant. Misschien dan toch maar voor een D7200 gaan...
                      Ontdek nieuwe dingen. Maak de foto van uw leven.


                      De zoektocht naar de perfecte foto kan je overal naartoe leiden. Maak die tocht met de krachtige, handzame en altijd verbonden D7500. Leg de schoonheid v...
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                        Waar heb je die adviesprijs gevonden? Ik zit ook uit te kijken naar een camera om mijn D300s te vervangen en de D500 vind ik te duur. Maar 1450€ door een D7500 vind ik ook aan de hoge kant. Misschien dan toch maar voor een D7200 gaan...
                        Zelfde idee hier. Ik heb nog altijd het D700/D300s duo met batterij grip voor 8 FPS aangevuld met de D7200 tot volle tevredenheid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Nikon 7500 aangekondigd

                          Hallo,

                          Ik heb naast de D500 ook een D7200.
                          Uiteraard zijn er verschillen, maar de D7200 is qua prijs/kwaliteit een topper.
                          Qua beeldkwaliteit en autofocus nog steeds
                          Ik doe er bv. ook tennistornooien mee en de AF voldoet daar prima - en zo'n tennisactie, dat gaar erg snel.

                          En "de foto van je leven", die wordt door de fotograaf gemaakt ...

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment

                          Working...
                          X