Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

high zoom compact of instap spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • high zoom compact of instap spiegelreflex

    Hallo allemaal,

    Heb nu een simpel compact toestel nikon coolpix L340. Zoek iets beter. Ik raak er echter niet wijs uit wat ik wil. Zou sowieso willen kunnen zoomen, maar wil ook mooie foto's kunnen maken. Enkele opties binnen mijn budget.
    -canon powershot SX60 HS
    -sony DSC HX350
    -nikon coolpix B700
    -panasonic lumix DMC FZ300

    of de instappers van spiegelreflex
    -nikon D3400 met lens 18-105
    -canon EOS1200 D met tamron lens 18-200 XR DI II

    Weet het absoluut niet. Graag ervaringen, reviews, meningen,.......

    Wat zijn jullie ervaringen met de lithium ion batterijen? Mijn toestel heeft nog AA batterijen.

    Merci

  • #2
    Re: high zoom compact of instap spiegelreflex

    Om met het laatste te beginnen. Het gaat je een hoop batterijen schelen.
    Lithium oplaadbaar gaat lang genoeg mee , maar natuurlijk afhankelijk hoeveel foto's je maakt. Normaal gesproken kan je een dag vullen met één set.
    Je moeilijkste vraag is; ik wil mooie foto's maken.Dat hangt natuurlijk meer van jou af dan van het toestel.
    De spiegel reflex heeft wat meer mogelijkheden door het wisselen van lenzen, maar is ook zwaarder.
    Er zijn hier al diverse fotografen terug gegaan van spiegel reflex naar bridge gewoon omdat het minder gewicht en minder gesleep is.
    Om je toch een beetje verder te helpen ik heb zowel de Canon als de panasonic. Mijn canon van een ouder type en de panasonic is de fz 1000.
    Ben van beide tevreden maar probeer ze eens vast te houden in de winkel. Het grootste verschil zit in bediening met grote of kleine handen en voor mij wint daardoor de Panasonic.
    Als ik mijn spiegelreflex (Canon) er bij betrek wint deze het voor de betere kwaliteit maar de fz 1000 mag vaak mee omdat hij lichter is. Mijn powershot past weer makkelijker in mijn jaszak.Gewoon afhankelijk van het doel.
    Ik denk dat je geen slechte in je opsomming hebt staan maar er zijn hier meer mensen.
    M

    Comment


    • #3
      Re: high zoom compact of instap spiegelreflex

      Hoi,

      ongeacht alle andere kwaliteiten en snufjes er in uw bridge camera's zitten...
      Ze hebben minimaal één groot nadeel, hun sensor is flink kleiner dan de reflexcamera's.
      Ze hebben alle vier een 1/2.3"sensor (6,17 mm x 4,55mm), terwijl de genoemde reflexen een APS-C sensor hebben (±23mm x ±15mm)...
      En dit is meer dan 12x zo groot!
      In iets minder goede licht omstandigheden, waar hogere ISO's benodigd zijn, lopen deze reflexen straat en straat lengten voor.
      Wil je echter het "zoom"bereik wat deze bridge camera's hebben, dan loop met verschillende lenzen te sjouwen.
      Daarnaast kosten deze lenzen bergen geld.
      Het zijn allemaal keuzes...
      Last edited by adrie; 13 april 2017, 06:46.

      Comment


      • #4
        Re: high zoom compact of instap spiegelreflex

        De Panasonic TZ100 is misschien ook nog het overwegen waard, 1" sensor en 10x zoom en dat in een compact jasje...

        Comment


        • #5
          Re: high zoom compact of instap spiegelreflex

          Heb net een FZ1000, 2e hands gekocht en weer verkocht. De prijs ligt rond de 500 Euro.
          Ik kocht hem voor een rondreis Zuid-Afrika waar ik graag flink wat zoom had.
          De 25-400 lens heeft echt dienst gedaan op safari.
          Ligt het aan de lens of aan de sensor of aan de combinatie van beiden..... de kwaliteit van de foto's is zeer goed te noemen.
          De bediening van het toestel is super. Bovendien zeer snel in bijna alles wat je ermee doet.
          Moet wel zeggen dat ik in RAW geschoten heb en flink wat getweeked heb in Lightroom.
          Over de jpg's recht uit het toestel kan ik niets vertellen.
          Topicstarter mag mij altijd mailen op eddy.alewaters@gmail.com, dan stuur ik hem een link naar de foto's die ik in Afrika met het toestel maakte.
          Als je een bridge zoekt, dan is dit volgens mij de beste kandidaat.
          Straatfotograaf in Antwerpen

          Comment


          • #6
            Re: high zoom compact of instap spiegelreflex

            High end zoom compact blijft altijd hetzelfde presteren. Een instap dslr kun je altijd weer verbeteren door een betere lens erop te zetten. Waarna je de lens houdt en weer een betere body koopt na x aantal jaren.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X