Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

    Onlangs kocht ik in het kringloop een Pentacon 50mm 1,8 objectief. Ik vind het tof om er mee te experimenteren.
    Dit is mijn resultaat. Los van een zeer klein beetje croppen zijn deze niet bewerkt.





    Last edited by Arc0sS; 11 april 2017, 19:28.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

    ik vind de resultaten nogal 'schemerig', ik kan dit niet anders verwoorden. De derde vind ik het best geslaagd!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
      ik vind de resultaten nogal 'schemerig', ik kan dit niet anders verwoorden. De derde vind ik het best geslaagd!
      Bedankt voor je reactie.
      De 'schemerigheid' vind ik persoonlijk wel charmant, het heeft voor mij een beetje een vintage-gevoel (dateert ook van de jaren '70 gok ik)
      al ben ik niet zeker vanwaar de schemering komt, maar had al volgende zaken in gedachten:
      - f1,8: maximum wat het objectiefje kan.
      - achteraf gezien dat de uvfilter nogal vettig is (lensje van kringloop hé )
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

        Ik vind de eerste foto het meest geslaagd. Niet echt een topper maar ik vind hem wel de beste van de drie. De tweede foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Sorry!. Van de derde foto vind ik de compositie niet zo sterk. Ik had die liever zo schuin uit de hoek als bij de eerste foto willen zien. Ik vind overigens wel dat je altijd het beste uit een opname moet proberen te halen en dan is nabewerken toch een vereiste.
        http://jonggolde.nl

        Comment


        • #5
          Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
          Ik vind de eerste foto het meest geslaagd. Niet echt een topper maar ik vind hem wel de beste van de drie. De tweede foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Sorry!. Van de derde foto vind ik de compositie niet zo sterk. Ik had die liever zo schuin uit de hoek als bij de eerste foto willen zien. Ik vind overigens wel dat je altijd het beste uit een opname moet proberen te halen en dan is nabewerken toch een vereiste.
          Ik ben het hier helemaal mee eens
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Experimenteren met analoge Pentacon 50mm objectief

            Vierkante uitsnedes voor dit soort fotografie?
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment

            Working...
            X