Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volautomatische koffiezetapparaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volautomatische koffiezetapparaten

    Onlangs is er een item geweest over volautomatische koffiezetapparaten zoals merken als De Longhi , maar in welke winkel kunt ge deskundige uitleg krijgen over zo'n dergelijke toestellen en eventueel proeven . Ik overweeg nl. de De Longhi 22110 aan te schaffen met een prijskaartje van rond de € 300 .

  • #2
    Re: Volautomatische koffiezetapparaten

    Been there done that.

    Ik heb alvast geen enkele winkel gevonden waar ik kon proeven. Feit is dat de keuze van de bonen belangrijker is dan het machien.
    Ik heb toen ik voor de keuze stond diverse winkels gebeld zoals Selexion, Mediamarkt, Krefel en Vandenborre. Nergens staan die machines opgesteld in werkende toestand.
    Als laatste belde ik Coolblue. Die vertelden me aan telefoon dat je altijd een retourrecht hebt. Ze hebben me toen aangeraden om de machine via hun site te bestellen, ze te proberen, en als ze niet beviel mag je terugsturen. No questions asked.
    Omdat dit niet mijn gewoonte is (tenzij een enkele keer Zalando) heb ik nog eens gevraagd of dat ook het geval is als de machine wel werkt maar niet beviel. Het antwoord was stellig: je hoeft geen reden op te geven, en ze mag gebruikt zijn, maar enkel terugname kosteloos binnen de 14 dagen (nadien uiteraard wel bij garantie).

    Dus, dat hebben we dan maar gedaan. Bij ons is het een Eletta plus geworden van DeLonghi.
    En we gebruiken bonen van Celeste d'Oro. Die bevallen best. Nog altijd tevreden.

    Comment


    • #3
      Re: Volautomatische koffiezetapparaten

      Zoek ook even op internet naar reviews:

      Zo vind ik bij deze reviews:

      Dat er bepaalde onderdelen na verloop van tijd slijten.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Volautomatische koffiezetapparaten

        Tuurlijk, alles slijt.
        Wel is het zo dat je de onderdelen vrij makkelijk kan vinden. De molen en de zetgroep kan je zo kopen.
        Dat had ik alvast nagekeken, en sommige demontagefilmpjes vind je op youtube.

        Comment


        • #5
          Re: Volautomatische koffiezetapparaten

          Een slechte service dat je in winkels niet eerst kunt proeven voor de aanschaf van dergelijke dure koffiezetters: beter is het dan via internet te kopen.
          In de Philipswinkel kun je wel eerst het resultaat proeven van al hun (dure) koffiezetters, maar ook van hun olievrije frituurovens, ze bakken op verzoek graag een frietje.

          Comment


          • #6
            Re: Volautomatische koffiezetapparaten

            je kan bij Java Coffee Company in Rotselaar (Winge park) ter plaatse koffie proeven en ook dus een aantal koffie apparaten uitproberen
            deze zitten wel in de iets duurdere prijsklasse dacht ik (ik ben zelf geen koffiedrinker)

            Comment


            • #7
              Re: Volautomatische koffiezetapparaten

              Ik zou gaan voor de volautomatische koffiezetapparaten van De Longhi terwijl ik anders van het volautomatisch koffiezetapparaat Melitta ook een uitstekende recensie heb gelezen maar gelijk ik eerder gemeld heb zou ik deze toestellen eerst eens uitgeprobeerd zien en getest voor al eer ik over ga tot zo'n dure aankoop . Ge kunt wel in een winkel zo als bij Van den Borre binnen springen maar deze verkopers zijn alleen maar op de hoogte van het hoogst noodzakelijke stil spreken van te proeven .

              Comment


              • #8
                Re: Volautomatische koffiezetapparaten

                Ik denk dat de smaak ook heel sterk afhankelijk van de bonen is. Waar komen ze vandaan, hoe zijn ze gebrand en hoe oud zijn ze.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Volautomatische koffiezetapparaten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Ik denk dat de smaak ook heel sterk afhankelijk van de bonen is. Waar komen ze vandaan, hoe zijn ze gebrand en hoe oud zijn ze.
                  Ik dacht ook dat dit het allerbelangrijkste was van koffie... wist zelfs niet dat de manier van koffiezetten en/of de machine die je gebruikt iets kan veranderen aan goede of slechte koffie(bonen) !?
                  Ik bedoel maar, je koopt goedkope/slechte koffiebonen, dan denk ik dat zelfs de beste/duurste machine er geen lekkere koffie kan mee zetten toch ?
                  Aan de andere kant, je koopt goeie/dure koffiebonen, dan denk ik dat je met hetzij een dure, hetzij een goedkope machine, toch als resultaat een lekkere kop koffie zal krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Volautomatische koffiezetapparaten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik dacht ook dat dit het allerbelangrijkste was van koffie... wist zelfs niet dat de manier van koffiezetten en/of de machine die je gebruikt iets kan veranderen aan goede of slechte koffie(bonen) !?
                    Mijn reactie slaat op het feit dat sommige vooraf willen proeven.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volautomatische koffiezetapparaten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Mijn reactie slaat op het feit dat sommige vooraf willen proeven.
                      Ik gaf je toch gelijk, want ik schreef "ik dacht ook..."
                      Inderdaad, stel je voor dat je een kopje koffie gemaakt van de beste koffiebonen krijgt om te proeven in de winkel... lekkerrrrrrrrrr en je koopt de machine.
                      Je komt thuis en zet koffie met die dure machine met gewone/goedkope koffiebonen.... jakkes .

                      Comment

                      Working...
                      X