Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keynote op TV afspelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keynote op TV afspelen

    Onze dochter heeft met haar school een eindejaarsreis gemaakt en wil haar foto's in een Keynote zetten; kunnen we die van op een iPad naar onze TV sturen zonder in het bezit te zijn van een "Apple TV" ?

    Tweede vraag: heeft een "Apple tv" kastje nut indien je geen films of muziek koopt uit de Apple store ?
    ( is de enige andere functie video en foto content rechtstreeks op je tv af te spelen, of kan je nog andere zaken met dat ding ? )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Keynote op TV afspelen

    Hier staan wat mogelijkheden uitgelegd: https://macthing.co.uk/tutorials/key...ation-methods/

    Kan dus o.a. ook via een kabel, afhankelijk van welke iPhone je hebt.
    Of het ook draadloos kan heb ik zelf nog niet getest met Keynote, wel met gewone foto's en video's.
    Last edited by VerSeg; 9 april 2017, 09:22.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Keynote op TV afspelen

      De dochter werkt op een iMac ( ik ken het type niet, maar het is het laatste model dat nog een DVD-speler bevatte ).
      Maar we hebben hierook een iPad Pro in huis.

      Ik wil het echter draadloos proberen, want anders wéér een kabeltje.... ( en wellicht om slechts af en toe eens te gebruiken )

      Maar in die links spreken ze weer al snel over mirroring via de Apple TV en dat hebben we niet.
      Nu, mocht het echt nuttig en supper gemakkelijk blijken, dan schaf ik dat wel aan. ( kan wellicht ook via de AV-versterker ? )

      Hoe heb jij dan al foto's naar je TV verzonden via de iPad ?
      Maar dat zijn dan wellicht enkel en alleen foto's ?
      De iPad maakt tegenwoordig ook al automatisch per album een mini-slideshow met een muziekke en al. Maar dat zal wellicht niet kunnen ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Keynote op TV afspelen

        Zowel foto's als video's is geen probleem.

        Er wordt inderdaad standaard al een soort montage aangemaakt op o.a. een iPhone.
        Maar in die montage kan men ook kiezen voor exporteren en dan video opslaan.

        Bij de meeste TV's hoort vaak een app, zowel Samsung als LG heeft dit zeker.
        Daarin zit een functie om content van je iPhone te tonen op je TV ... gewoon foto's of video's kiezen en op play klikken. [emoji1]

        Er zijn nog andere mogelijkheden door een DLNA server app te installeren, maar daar ben ik zelf niet meteen voorstander van omdat de andere apps al bieden wat ik hebben wil.

        Mogelijkheden genoeg zonder weer hardware te moeten kopen.
        Langs de andere kant, nog liever een klein kabelke dan weer extra toestel aan de TV hangen (welk ook een kabelke nodig heeft).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment

        Working...
        X