Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lente

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lente




    Last edited by Guest53; 9 april 2017, 11:16.

  • #2
    Re: Lente

    Freddy, verwijder dat onnodig kader en snij de rechter helft van de foto eraf en dan komen uw aandachtspunten (spin in spinnenweb, de twee blaadjes en dat "hangplantje") veel beter tot hun recht.
    Toch wel een zeer goed diafragma gekozen hoor, en dat is heel belangrijk bij dergelijke foto's.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Lente

      Misschien zit er wel iets in de bemerking van LG, maar ik vind het nu ook al heel mooi.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Lente

        Ik vind 'm mooi zoals hij is, als je de rechterhelft eraf snijd dan vallen die takjes in het niets
        Wel zou ik de opname spiegelen en iets subtieler verscherpen
        In ieder geval een mooie diepte verkregen door het gebruikte diafragma, mooie opname

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Lente

          En waar eindigen de takjes nu Sieg?
          Toch ook in het niets.
          En waarom rechts afsnijden?
          Wel omdat daar weinig te zien is en door rechts af te snijden worden de onderwerpen nog meer geaccentueerd.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Lente

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            En waar eindigen de takjes nu Sieg?
            Toch ook in het niets.
            En waarom rechts afsnijden?
            Wel omdat daar weinig te zien is en door rechts af te snijden worden de onderwerpen nog meer geaccentueerd.
            Mjah, je hebt wel een punt Luc, zal wel kwestie van smaak zijn hé
            Zelf hou ik nogal van de standaard afmetingen van een opname 2/3 3/4 16/9

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Lente

              @ LG ik heb de foto zo goed mogelijk proberen te croppen hopelijk bevalt deze beter, ik vind het niet slecht maar wilde met de eerste uitsnede meer diepte te geven en de sfeer die er hing tonen.
              @ Sieg het extra verscherpen op het web was moeilijk dit is tot de limiet gebracht anders kreeg ik vervorming.
              Jongens bedankt om een oordeel te geven... het doet ne mens echt goed om eens reactie op een foto te krijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Lente

                Ieder zijn smaak natuurlijk maar ik vond de eerste goed zoals hij was. Heel mooi.
                groeten,
                Geert

                Comment


                • #9
                  Re: Lente

                  Up is precies wat ik bedoelde en ik vind die mooier. Nu wordt mijn aandacht niet afgeleid van het onderwerp.
                  En diepe zit er nog altijd in omdat je een juist diafragma gekozen hebt, snap echt niet waarom je meer in beeld wilde.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lente

                    Voor mij met kader, zit meer kleur en sfeer in.
                    Groetjes, Herman.
                    Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lente

                      De aangepaste versie vind ik eenvoudig en supermooi.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lente

                        Mooi en ga ook voor de eerste uitvoering.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lente

                          @LG Smaken verschillen ik zag het zon licht op het web en de vier blaadjes op die tak en dacht waarom niet alles in beeld brengen, ik had mooi licht en kon spelen met de scherpte...moet je wel zeggen ik vindt de tweede ook knap in deze uit snede thx voor de tip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lente

                            Oorspronkelijk geplaatst door freddy lachi Bekijk bericht
                            @LG Smaken verschillen ik zag het zon licht op het web en de vier blaadjes op die tak en dacht waarom niet alles in beeld brengen, ik had mooi licht en kon spelen met de scherpte...moet je wel zeggen ik vindt de tweede ook knap in deze uit snede thx voor de tip
                            Moesten we allemaal dezelfde smaak hebben dan zou het zou worden hé.
                            Had je een nevelspuitje bijgehad dan had je het web kunnen benevelen en dan was dat wel de "krieke ep de toarte gewist ei".

                            Meer kleuren? Voilà:

                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment

                            Working...
                            X