Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeg maar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeg maar.



    Bij Omroep Brabant is zijn stopwoordje "zeg maar" er uit geknipt daardoor blijf er daar van gesprek maar 20% over.

  • #2
    Re: Zeg maar.

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    http://humortv.vara.nl/fragment/stop...n-frans-bauer/

    Bij Omroep Brabant is zijn stopwoordje "zeg maar" er uit geknipt daardoor blijf er daar van gesprek maar 20% over.
    Die Frans.

    Kom je ook uit NB?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Zeg maar.

      Als er maar 20% overblijft dan is die ook kort van stof, nee?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Zeg maar.

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Als er maar 20% overblijft dan is die ook kort van stof, nee?
        Je moet eens opletten bij interviews van wielrenners of voetballers na een wedstrijd. Wanneer je alle ehhh's en uhhh's eruit knipt mag je blij zijn dat je nog 10 % van het gesprek overhoud want na elke drie of vier woorden zit er een lange uhhhh... tussen. Daarom viel mij het op bij een 25 minuten durend interview bij Pauw van de zeventien jarige autocoureur Max Verstappen dat deze jonge sporter met mooie volzinnen zonder maar een stopwoordje te gebruiken antwoordde: heel prettig om naar te luisteren.

        Comment


        • #5
          Re: Zeg maar.

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Je moet eens opletten bij interviews van wielrenners of voetballers na een wedstrijd. Wanneer je alle ehhh's en uhhh's eruit knipt mag je blij zijn dat je nog 10 % van het gesprek overhoud want na elke drie of vier woorden zit er een lange uhhhh... tussen. Daarom viel mij het op bij een 25 minuten durend interview bij Pauw van de zeventien jarige autocoureur Max Verstappen dat deze jonge sporter met mooie volzinnen zonder maar een stopwoordje te gebruiken antwoordde: heel prettig om naar te luisteren.
          Het is niet iedereen gegeven perfect te kunnen spreken, als ze maar goed zijn in wat ze moeten goed zijn, zingen, voetballen, autorijden enz...
          Wat bvb. Max Verstappen betreft, denk ik dat ze bij Red Bull Racing veel blijer zijn met z'n rijdcapaciteiten dan met z'n mooie volzinnen .
          Praten is nl. niet hét van hét, wij hadden een doofstomme schrijnwerker in dienst en het was één van onze beste stielmannen...

          Comment


          • #6
            Re: Zeg maar.

            En toch ben ik nagenoeg zeker dat zelfs die rijders communicatietraining krijgen, want voor de sponsors is een welbespraakte rijder wel een meerwaarde.


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Zeg maar.

              Dan moet onze Stoffel zeker niet onderdoen voor den Max.
              Jedoch rijdt onze Stoffel zijn toertjes met een strijkijzer, wat is die Honda toch slecht zeg.
              Hoe is het mogelijk dat McLaren voor die motor gekozen heeft.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Zeg maar.

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                En toch ben ik nagenoeg zeker dat zelfs die rijders communicatietraining krijgen, want voor de sponsors is een welbespraakte rijder wel een meerwaarde.


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                Welbepraaktheid is voor iedere werknemer en werkgever van grote meerwaarde en zeker voor publieke figuren als sporters en artiesten die zich moeten verkopen, welbespraaktheid kun je aanleren.

                Comment


                • #9
                  Re: Zeg maar.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Welbepraaktheid is voor iedere werknemer en werkgever van grote meerwaarde en zeker voor publieke figuren als sporters en artiesten die zich moeten verkopen, welbespraaktheid kun je aanleren.
                  Dan nog is het not done om denigrerend of lacherig toe doen met iemand die het niet kan of die een stopwoordje (te veel) gebruikt.

                  PS Ik nodig je tevens uit om die doofstomme werknemer welbespraaktheid aan te leren...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeg maar.

                    Maar het gebruik van stopwoordjes valt wel af te leren, maar vereist concentratie. (Eigen ervaring)


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeg maar.

                      Je kunt dat "stopwoordje" ook camoufleren.
                      Bijvoorbeeld zoals Marc De Degryse en sinds kort ook Geert De Vlieger.
                      Op Play Sport of in Extra Time moet je ze eens horen.
                      Als ze er niet meer uit geraken dan zeggen ze, en het meeste de kleine uit Ardooie, ..... Ik bedoel...........en dan zwijgen ze. Let er maar eens op.
                      Meestal worden ze dan uit hun 'falen' gered door de andere "analisten".
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeg maar.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dan nog is het not done om denigrerend of lacherig toe doen met iemand die het niet kan of die een stopwoordje (te veel) gebruikt.

                        PS Ik nodig je tevens uit om die doofstomme werknemer welbespraaktheid aan te leren...
                        Het gaat hier niet over mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking die vaak ander manieren geleerd hebben om te communiceren maar over publieke figuren die functies bekleden waarvan het verbale contact belangrijk is voor het goed functioneren van hun beroep en met name artiesten die dagelijks op het podium staan of zij die om andere redenen bij regelmaat het woord voeren in de media zoals topsporters of top functionarissen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeg maar.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Het gaat hier niet over mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking die vaak ander manieren geleerd hebben om te communiceren maar over publieke figuren die functies bekleden waarvan het verbale contact belangrijk is voor het goed functioneren van hun beroep en met name artiesten die dagelijks op het podium staan of zij die om andere redenen bij regelmaat het woord voeren in de media zoals topsporters of top functionarissen.
                          U heeft voor de volle 100 % gelijk.

                          Comment

                          Working...
                          X