Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerbank voor opladen GPS toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powerbank voor opladen GPS toestel

    Hallo!

    Binnen een maand vertrek ik voor 11 dagen naar Schotland, waar ik ga rondtrekken met rugzak en tent.
    Het plan is om een goed bewegwijzerde route te volgen, dus in principe is er geen kaart/gps nodig.
    Ik heb graag controle over waar ik op dat moment ben, dus zou toch graag m'n wandel gps meenemen.

    Mijn batterij gaat ± 8 uur mee, hangt af van hoe regelmatig ik alles check en hoe goed de ontvangst is.
    Ik zou dus beroep willen doen op een powerbank, om af en toe m'n batterijen te kunnen opladen.
    In de GPS zitten 2 normale AA batterijen van 2000 mAh (omgetoverd door Garmin tot een set).

    Welke powerbank is aan te raden? Belangrijk is wel dat deze beperkt is in gewicht en omvang, maar dat er toch enkele keren mee kan geladen worden.

    Thanks!

  • #2
    Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

    Ik heb een mi powerbank http://www.mi.com/en/powerbank/ kan je via ebay of aliexpress heel goedkoop vinden : https://www.aliexpress.com/wholesale...t=mi+powerbank

    Ik ben hier zeer tevreden mee. Heb wel de 16000 mAh versie gekocht. Maar er zijn er met kleinere capaciteit ook beschikbaar die misschien voor jouw interessanter zijn.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

      Ik heb deze. Destijds bij Coolblue gekocht; nu enkel bij Bol.com.
      Zeer handig omwille van het LCD venstertje + de twee laadkabels.
      Ook nog niet té groot. Ongeveer twee keer de dikte van een iPhone.
      Coolblue heeft nu een nander model dat de batterij-stand aangeeft met ledjes.
      Maar ik vind een % handiger.

      iWalk UBO10000 Trio Black. De iWalk Extreme Trio Powerbank met 10.000 mAh is ingebouwd met Lightning & micro-USB kabel en een universele USB...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

        Ik heb hier een 6000mAh powerbank van de Action, die werkt prima, maar of de capaciteit werkelijk 6000mAh is, dat heb ik nooit getest.
        Dat is het grootste probleem met powerbanks, dikwijls is de opgegeven capaciteit zwaar overdreven, en als je niet de juiste apparatuur hebt om dat te testen, dan kom je dat ook niet te weten.
        Meestal zijn de goedkoopste powerbanks met een extreem hoge (opgegeven) capaciteit net de powerbanks met de zwakste accu (dat geldt gewoonlijk ook voor andere accu's, zo zijn er 18650 lithium-ion cellen te koop die een capaciteit van meer dan 3500mAh zouden hebben, maar de werkelijke capaciteit is dan slechts een fractie van de opgegeven capaciteit).
        Het gewicht kan een indicatie geven over de capaciteit, een accu met een grotere capaciteit weegt meer, daardoor is het totaalgewicht van de powerbank ook hoger (maar het is ook mogelijk dat ze er ergens een stuk metaal hebben ingestoken om de powerbank meer gewicht te geven, net zoals er 18650 lithium-ion cellen bestaan waar een veel kleinere cel inzit, en die voor de rest opgevuld zijn met een soort zand).

        Als je een powerbank koopt, dan kan je eerst zoeken of iemand die getest heeft, dan heb je een grotere kans dat je weet wat er werkelijk in het doosje zit voor je er zelf geld aan uitgeeft.
        Zeker als je ergens ver van een stopcontact moet vertrouwen op de stroom uit het doosje kan je toch maar beter wat meer zekerheid hebben.

        En als je binnen een maand op reis vertrekt, dan zou ik geen powerbank in China bestellen, want dan is er toch een kans dat die niet op tijd hier geraakt (soms gaat het vrij snel maar het gebeurt dat je meer dan een maand moet wachten op je spullen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

          Ik weet niet over welke Garmin GPS je hebt, maar wij gebruik(t)en voor het wandelen de Garmin GPSmap60c. Die gebruiken we nu nog voor het fietsen.
          Daar zitten twee AA batterijen in, en als wij daar deze in stoppen dan komen wij daaaagen verder met een setje. Zelfs als we de GPS continu laten aanstaan om bvb een track te maken van onze tocht, dan nog duurt het zeker een paar dagen voor de batterijen op zijn.

          Die GPSmap60c en sommige van zijn opvolgers kan je nu 2de hands voor een habbekrats kopen, wij betaalden in een ver verleden nog 650 euro voor het spul.

          En zeg dat het niet waar is dat Garmin weer eens gedacht heeft het "slim" te moeten spelen door er een gekoppeld setje batterijen in te stoppen dat je enkel kan opladen !?!?
          Als het zo is, dan is het hun zoveelste blunder. Alhoewel blunder, wanneer ze na x-aantal laadbeurten telkens een nieuwe setje kunnen verkopen...

          Comment


          • #6
            Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

            Misschien ook eens de optie van een zonnepaneeltje bekijken. Je kan het aan je rugzak hangen. Ik kocht het eens als geschenk voor een koppel dat op fietsreis naar Compostella vertrok en het schijnt goed gewerkt te hebben.

            Groetjes,

            Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

            Comment


            • #7
              Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

              Ik heb hier een powerbank van de Action ((9.99€), waar 10.000mAh op staat. Juist voldoende om 3 keer een Iphone 7 op te laden van 10 naar 100%, ofwel één volledige lading van een Ipad en een I7. De batterij van een I7 is 1960mAh, van de Ipad weet ik het niet.
              De powerbank weegt 238 gram en het volledig opladen van de powerbank duurt 5 tot 6 uur.
              Last edited by notex; 8 april 2017, 17:46.

              Comment


              • #8
                Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

                Heel goede ervaring met een Powerbank 20.000 mAh van GP.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Heel goede ervaring met een Powerbank 20.000 mAh van GP.
                  Iddm dito met de 10.000 mAh van GP. Slank, elegant, 4 ledjes, laad er mijn iPhone 6 5 keer mee op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

                    Bedankt allen voor de reacties!
                    Dit geeft mij toch al enkele keuzemogelijkheden.

                    @Djivan
                    Ik heb een Garmin GPSmap 64s, en die gaat tijdens wandeltochten echt maar ± 8 uur mee. De optie van zo'n pak batterijen te kopen is natuurlijk ook een idee...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powerbank voor opladen GPS toestel

                      Bij ibood staan er momenteel in promotie van mr.handsfree : http://www.ibood.com/be/nl/all-deals/

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment

                      Working...
                      X